داورزنی: سابقه مربیگری همیشه شرط موفقیت نیست

با نزدیک شدن به روزهای پایانی مدت ۴ ساله ریاست داورزنی بر والیبال، تکاپوی انتخابات در این رشته المپیکی بیش از پیش شده و همه در انتظار تعیین‌تکلیف والیبال در آستانه روزهای سخت انتخابی المپیک ۲۰۲۴ هستند

به گزارش مشرق، تعلل وزارت ورزش و جوانان در برپایی مقدمات و پروسه انتخابات اما باعث آن شده تا روز پایانی ریاست داورزنی تبدیل به روز تصمیم‌گیری درباره سرپرستی فدراسیون والیبال شود؛ مسئله‌ای که به سبب اساس‌نامه فدراسیون ملی از جهاتی دیگر حائز اهمیت است.

طبق اساس‌نامه مصوب فدراسیون جهانی، مجمع عمومی بالاترین رکن تصمیم‌گیرنده درباره سرپرستی فدراسیون هستند، نه وزارت یا کمیته ملی المپیک. هم‌چنین نماینده وزارت ورزش و جوانان هم‌زمان رئیس مجمع نیست و ریاست مجمع را رئیس فعلی یعنی محمدرضا داورزنی برعهده خواهد گرفت.

به جهت این که قاطبه مجمع با داورزنی همراه هستند؛ محتمل‌ترین نتیجه مجمع روز دوشنبه، ادامه مسیر با داورزنی خواهد بود. اگر چه بارها داورزنی ادعا کرده که تا زمانی که مرا بخواهند، هستم اما بعید به‌نظر می‌رسد که وزارت ورزش و جوانان بخواهد تصمیمی خلاف نظر و رأی قابل پیش‌بینی اعضای مجمع والیبال گرفته و با سرپرستی داورزنی مخالفت کند.

موضوع مهم اما این‌جاست که طبق اساس‌نامه هرگونه دخل و تصرف از سوی وزارت ورزش و جوانان در بحث انتخابات یا سرپرستی فدراسیون، محدودیت‌های جدی نظیر تعلیق را در پی خواهد داشت و با این تفاسیر بی‌خطرترین راه، آن است که وزارت با سرپرستی احتمالی داورزنی موافقت کرده و فرایند انتخابات را که مدت‌هاست در اتاق معاونت قهرمانی گیر کرده، تسریع نماید.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    معلوم نیست آقایان در وزارت ورزش به چه کاری مشغول هستند ، ایا مثل برخی از اسلافشان درگیر معاملات اقتصادی هستند !!! که نمی دانند چکار باید بکنند و در دقایق بعد از نود بیادشون میافته که باید کاری بکنند !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس