«پاشنه آشیل» سرخپوشان همچنان هست/ پرسپولیس از این ناحیه لطمه خورد

آمار تهاجمی پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر فصل جاری هیچ شباهتی به دیدارهای قبلی این تیم نداشت و ادامه این روند می تواند سرخپوشان را با دردسرهای زیادی مواجه کند.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سرخپوشان پایتخت با توجه به کسر یک امتیاز از سوی کمیته انضباطی، ۱۶ امتیازی شده و در رتبه دوم جدول قرار بگیرد.

این تیم که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود رقابت شانه به شانه‌ای با استقلال داشت حالا صدر را به رقیب سنتی سپرد تا از این به بعد در پی جبران امتیازات از دست رفته باشد.

پرسپولیس نه تنها دو امتیاز مهم را مقابل قوهای سپید انزلی از دست داد بلکه عملکردی مطلوب نیز نداشت. آمار شوت‌های در چارچوب، سانترهای منجر به ضربه سر بازیکنان حاضر در محوطه جریمه حریف و پیروزی در نبردهای هوایی با مدافعان ملوان نشان از تضعیف استراتژی تهاجمی این تیم داشت.

سرخپوشان پایتخت کمترین امید به گل را نسبت به بازی‌های قبلی خود در فصل بیست و سوم لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان آسیا داشته اند. آمار ۰.۸ امید گلزنی برای سرخ‌ها نشان می‌دهد آنها کمترین موقعیت را روی دروازه ملوانان ایجاد کردند. پنج شوت در چارچوب پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر نیز نشان می‌دهد عطشی برای گلزنی وجود نداشته است.

«پاشنه آشیل» سرخپوشان همچنان هست/ پرسپولیس از این ناحیه لطمه خورد

پرسپولیس که از شهاب زاهدی در خط حمله بهره می‌برد نتوانست با استفاده از قامت بلند این بازیکن روی ارسال از جناحین نیز موقعیت خاصی ایجاد کند تا افشار صداقت گلر ملوان تنها یک بار مجبور به واکنش روی این موضوع شود.

شاگردان یحیی گل محمدی که در دیدار با انزلی چی ها باز هم از تاکتیک مالکیت توپ استفاده می‌کردند سه بار اسیر ضد حملات ملوان شدند تا میزبان نیز دو موقعیت مسلم گلزنی داشته باشد اما بیرانوند مانع از فروریختن دروازه پرسپولیس شود و خودش هم به رکورد ۱۰۰ کلین شیت با پیراهن پرسپولیس برسد.

اشتهای اندک پرسپولیس در امر گلزنی نشان از ضعف آنها در ایجاد موقعیت دارد که اگر فکری به حال آن نشود می‌تواند این تیم را در بازی‌های بعدی خود هم دچار مشکل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    هرساله اول لیگ پرتلاش وبعدازچندبازی زود خسته میشن وبازی را رها میکنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس