مستاجران در گرداب بالا و پایین قیمت اجاره+ جدول

مشارکت در انتخابات و "رأی خوب" یا بدحجابی و اعتراض؛ راه حل مشکلات اقتصادی کدام است؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"رأی خوب" یا بدحجابی و اعتراض؛ راه حل مشکل اقتصادی کدام است؟!

کنایه آیت‌الله نوری همدانی به گزارش‌های غلط اقتصادی/ گزارش یک خیانت

به تازگی 2 مسئول کشورمان در دو نهاد متفاوت -که از ذکر نام آنها خودداری میکنیم-؛ با اشاره به مسائل حوزه کاری خود جملاتی مشابه را گفته اند که در ادامه می خوانید:

مسئول اول: فرهنگ مردم ایران غنی است اما به دلیل تنش‌های اخیر اقتصادی و عصبانیت‌های مردم مقداری نیازمندیم که به این فرهنگ غنی بیشتر پرداخته شود. نیاز است به فرهنگ پهلوانی و گذشت بیشتر پرداخته شود.[1]

مسئول دوم: بعضی از مسائل (از قبیل برخی بدحجابی ها) به دلیل تاثیر فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم است. مشکل اقتصاد و معیشت مردم به شکلی است که طرف می‌خواهد ناراحتی خود را به این شکل نشان دهد. لذا اگر مجلس و دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم تاثیرگذار باشند و نقش خودشان را ایفا کنند این دلخوری‌ها در قالب بروز و ظهور این‌گونه مسائل خودنمایی نمی‌کند و ان‌شاالله باز می‌گردند و اصلاح می‌کنند و آن آشتی که باید اتقاق می‌افتد.[2]

*همانطور که مشاهده می شود؛ آقایان با اینکه دارای منصب هستند و از شئون آنها یادآوری و تذکر قانون و عقلانیت به مردم است لکن مقولات غیر عقلانی مثل عصبانیت و بدحجابی را به مقوله اقتصاد ربط داده اند!

ما این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار میکنیم که آیا این رواداری و این ربط دادن مقولات غیر عقلانی به مشکلات اقتصادی؛ درست است یا غلط؟!

امر واضح آنست که مشکلات اقتصادی در همه حکومت های جهان وجود دارد اما هیچ کشوری به خود اجازه نمی دهد که به دلیل وجود این مشکلات؛ اقدامات غیر عقلانی را روا داری کند.

از طرفی در کشور ما که یک حکومت عدالتگر اسلامی و حامی معیشت مردم دارد؛ مشکلات اقتصادی اولا به دلیل "رأی بد" پدید می آیند و ثانیا راه رفع آنها نیز جز "رأی خوب" نیست. چرا آقایان مسئول به جای یادآوری همین حقیقت ساده، احساس خجالت می کنند و حرفی میزنند که در منتهای آن سخت تر شدن مشکلات اقتصادی و البته فتنه اقتصادی و ناامنی محتمل است.

این مسئولان محترم چرا به مردم نمی گویند مقولاتی مثل عصبانیت یا بدحجابی یا اعتراض خیابانی؛ صرفا و فقط موجب حادتر شدن مشکلات اقتصادی می شود و کسی اگر انگیزه ای برای رفع این مشکلات دارد؛ راه حل صرفا از دهلیز "رأی خوب" و مشارکت بالا در انتخابات ها می گذرد.

در اشاره به اظهارات مسئول دوم همچنین بیان این نکته ضروریست که حاکم اصلی اجرائیات و اقتصاد کشور "دولت" است و مجلس حتی اگر بهترین قوانین را هم تصویب کند اما این قوانین روی میز یک دولت ناکارآمد قرار گیرد؛ عملا بهبودی در معیشت مردم حاصل نخواهد شد.

عکس این قضیه نیز صادق است و حتی اگر با یک مجلس ضعیف مواجه باشیم اما دولتی قوی و کارآمد با رأی خوب مردم بر سر کار آمده باشد؛ آنگاه دولت با قدرت و بسط یدی که دارد؛ به راحتی می تواند موجبات بهبود معیشت و اقتصاد جامعه را فراهم آورد و مجلس ضعیف را نیز حتی پشت سر بگذارد.

***

چپ‌های تحریمی راهبردهای تازه‌تری اتخاذ کرده‌اند!

گزارش یک خیانت

کنایه آیت‌الله نوری همدانی به گزارش‌های غلط اقتصادی/ گزارش یک خیانت

محمد نعیمی پور، از فعالان ستادی اصلاح طلب اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون تز "تحریم انتخابات" که از سوی برخی اصلاح طلبان ستادی و چپهای تحریمی پیگیری می شود، گفته است: اکنون دو دسته اصلی وجود دارد. یکی خواهان شرکت در انتخابات و دیگری خواهان عدم شرکت در انتخابات هستند، برخی از -رجال حزب- کارگزاران معتقدند باید در انتخابات شرکت کرده ولی برخی دیگر موافق نیستند. معتقدند دعوا نکنیم به آنچه هستیم و داریم بسنده کنیم زیرا می‌خواهیم در این کشور زندگی کنیم. یکسری می گویند، باید مقاومت کنیم تا گزینه‌ای به ما تحمیل نشود. آنهایی که پیش ثبت نام هم نکرده‌اند، اگر تا اسفند ماه در این موضع باقی بمانند، باید استدلالی قوی ارائه کنند.

او می افزاید: "معتقدم اگر کسانی فکر می‌کنند از صندوق انتخابات به طور معکوس هم می‌توان سیاست‌ورزانه استفاده کرد باید بتوانند مخاطبین خود را متقاعد کنند که اگر تحریم صندوق را مد نظر قرار دهیم کمتر از ۲۰ درصد مردم در کل کشور پای صندوق رای خواهند آمد."

نعیمی پور با بیان اینکه این ۲۰ درصد معنا دارد؛ به تحریمی ها اشاره می کند و می گوید: اگر تحلیل، توان سیاسی و نفوذ کلام آنان به گونه‌ای باشد که درصد مشارکت در انتخابات را به نازلترین سطح برسانند، مشابه آنچه در زمان پهلوی بود، آنگاه سیاست ورزی آنان با استفاده از صندوق رای نتیجه بخش است!

او گفته است: البته باید برنامه داشته باشند تا در برابر فشارهای سیاسی- امنیتی مقاومت کند و تا روز انتخابات تاثیرگذاری خود را از دست ندهند. شاه اصلا برایش مهم نبود که یک درصد رای دهندگان در انتخابات شرکت می‌کنند یا بیشتر، مهم این بود که افراد مورد نظرش را در مجلس ببیند، با ۱۰ رای یا ۱۰۰ رای، کمتر یا بیشتر اهیمتی نداشت. برای حاکمیت کنونی هنوز درصد شرکت در انتخابات مهم است و لذا تمایل دارد نفر اول منتخبین در تهران حداقل ۵۰۰ هزار رای داشته باشد، آیا با روش قهر با صندوق، می‌توان رای نفر اول تهران را به ۵۰ هزار نفر رساند؟ بنابراین کسانی که این روش را برمی‌گزینند، پاسخ سوالات مهمی را باید به خودشان و دیگران بدهند.[3]

*اظهارات این فرد با وضوح بسیار بالایی نشان می دهد که چرا برخی محافل تحلیلی تأکید دارند پروژه تحریم انتخابات یک خیانت آشکار است و چرا صحنه گردانان این پروژه جملگی از "بانیان آشوب" هستند که قصد دارند با ذبح صندوق رأی به سمت خیابان عزیمت کنند.

فرد مذکور به راحتی در حال تشریح یک نقشه عملیاتی خیانت علیه نظام و مردم است و علنا شرح میدهد که راه تقلیل دادن مشارکت چیست و چپ‌های تحریمی چطور و از کدام طریق باید جلو بروند.

در اشاره به پروژه چپ‌های تحریمی بیان این نکته ضروریست که مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین کننده چیزی نیست و نتیجه یک انتخابات با هر میزان مشارکتی؛ لازم الاتباع است.

تأکید نظام اسلامی بر مشارکت حداکثری نیز بخاطر دفاع از حق مشارکت مردم و اهمیت دادن به نقش آنها در افزایش سرعت حل مشکلات کشور است وگرنه شأن اصلی حاکمیت در یک انتخابات صرفا اجرای قانون و صیانت از آرای مردم است. امری که نتیجه انتخابات را چه با مشارکت 20 درصدی و چه با مشارکت 80 درصدی لازم الاتباع برای همه می سازد.

***

کنایه آیت‌الله نوری همدانی به گزارش‌های غلط اقتصادی

کنایه آیت‌الله نوری همدانی به گزارش‌های غلط اقتصادی/ گزارش یک خیانت

آیت ا... نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید اخیرا در بیاناتی راهبردی ضمن تأکید بر حمایت از ولایت فقیه، نظام و انقلاب اسلامی تأکید کرد: استاد عزیز و بزرگوار ما مرحوم علامه طباطبایی که بعد از عمری در کنار قرآن بودند، فرمود «دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم؛ یکی دوستی کفار و دیگری ربا را» امروز در کشور ما بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با عناوین مختلف در حال دریافت ربا هستند و مردم را بیچاره کردند؛ هرچه هم می‌گویم توجه نمی کنند؛ مردم به ما نامه می‌نویسند و استفتائی به ما می رسد ما هم می‌گوییم حرام است؛ اما گوش شنوایی نیست؛ البته گزارش می‌دهند ما درست کردیم؛ ولی در عمل در حال انجام است و شاید هم علتش عدم نظارت باشد.

به گزارش رسا، وی با بیان این که قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است بیان داشت: انتظار این است که مسئولان کشور این موارد را رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.[4]

*بیانات آیت ا... نوری همدانی در بانک مرکزی مخاطب مستقیم دارد و باید منتظر بود و دید که آقایان چه ترتیب اثری به فتاوای مراجع تقلید می دهند.

در مباحث رعایت شرع در فعالیت های بانکی؛ استدلالهای مختلفی وجود دارد و انتظار آنست که دولت محترم تکلیف این قضایا را یکبار برای همیشه روشن کند.

اگر دولت و بانک مرکزی حرف برخی مراجع را درست می دانند پس محکم و قاطع به آن عمل کنند و اگر استدلالهای دیگر را صحیح می دانند؛ پس دست به اقناع عمومی بزنند و با ارائه گزارش به مراجع محترم؛ ختم ماجرا را اعلام کنند.

بدترین کار در این زمینه، سکوت و سپردن امور به دست زمان است.

دقت شود که البته مقوله "فقر" شامل قضایای فوق الذکر نیست و دولت حتما باید برای کاستن از مشکلات اقتصادی مردم اهتمام داشته باشد.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1402011

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1400675

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1391973

4_rasanews.ir/0037Ca

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    89 26
    رای خوب و رای بد !!! وقتی فقط بیکفایتها و چاپلوسان تایید صلاحیت بشن رای معنا نداره و هر رای خیانت به وطن است
    • فاطمه FR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      13 8
      متعهد بودن مسئولان خوب است اما از بین متخصصان باید متعهدین را جدا کرد و اگر متعهدی نبود تخصص بر تعهد ارجح باید باشد.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      14 25
      ۸ سال شما آدمهای با کفایت را در راس کار قراردادید نتیجه چی بود دلار سه هزار تومنی شد ۳۰ هزار تومن هر جا رو هم که میشد بتن ریختن و گل گرفتن. عجیب بعضی ها فکر می کنم عقل کل هستند اما یومیه خودشان را چک کنی عرضه اداره همون خانواده خودشان رو هم ندارن بعد به دیگران می بی کفایت
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      8 4
      احسنت و صد مرحبا
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      18 2
      تویی ک میگی ۸ سال فلان...۸ سال ممکلت دست احمدی نژاد بود چه گلی به سر مردم زدین؟؟با وراجی کردن مملکت درست نمیشه اصلاح طلب اصولگرام نداره
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 0
      شما با کفایت باش
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      2 0
      خیلی عوامانه است فکر کنیم بی حجابی بخاطر مشکلات اقتصادی است چرا پولدارها بی حجابند؟؟ ضمنا زمان فجایع حسن فریدون مراجع ساکت بودند الان فعال شدند؟!
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 2
      خیر هر فرد با صلاحیتی تأیید میشه. اما اجازه ورود منافقان و خائنان به سیستم داده نمیشه که باید هم این جوری باشه. بنابراین رأی دادن معنی داره و رأی ندادن یعنی خیانت به قرآن و وطن. در واقع کاملا برعکس نشخوار کردی
    • مرگ بر منافق IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 3
      خطاب به کاربر فاطمه از منافق‌کده؛ اولا متعهد زیاد هست. ثانیا با توجه به این که متخصص بی‌تعهد بیش‌تر میدزده اما متعهد بی‌تخصص هیچ کاری نمیکنه، هر بچه‌ای هم میفهمه اگر متخصص متعهد نبود اولویت با تعهده. جنابعالی چون مزدور دشمنی، برای منافع دشمن نسخه می‌پیچی. خودتی!
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    42 10
    مشکلات ما بیشتر از مسئولین نادان ومغرض است آنکه می گوید آنها که روسری خودرابرمیدارند از مشکلات اقتصادی است پس اگر وضع بدتر شود لباسشان را هم درمی آورند آخر آدم احمق بیا در تجریش .نیاوران وپاسداران ولواسان که همه در ویلاهای انچنانی وماشین میلیاردی وغرق در پول و ثروت نه تنها روسری بلکه نیم تنه عریان کردند نفهم اما در جنوب شهر خانواده ها در خانه 30متری ورزق روزانه ندارند با لباس پوشیده هستند اگر زر نزنی نمی گویند لالی
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      45 10
      آقای همه چیز دان!!منطق آدم های امثال شما این است:هرکس پول دارد بی شرم وحیا وهرکه پول ندارد متدین وپاک!!!عجب!!از این همه بی سوادی!
    • احمد آراد IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 3
      ادب صحبت کردن
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      3 0
      اونها که در تجریش و لواسان...‌ به مراکز قدرت وطل هستن همان قد تی که برای دیگران حجاب را توصیه می کند
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      احسنت
  • هرچی IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    کار شما مثل کسی می مونه که مشغول خفه کردن یکنفره و از خوبیهای زندگی براش مگه پای منبر حرفهای قشنگی میزنن ولی خودشون مسبب همه بدبختهای مردم هستند ما به عنوان انسانهای آزاد اگر شما را نخواهیم باید چه کار کنیم چگونه اعتراض خودمونو نشون بدیم که جوابش گلوله و شکنجه نباشه. این بد حجابی هم نوعی اعتراض به شرایط موجوده که شما مفت خورها درکی از اون ندارید
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      63 35
      ولی اگر دقت کنین اکثر بد حجحاب ها از قشر مرفه و پولدار هستن نه قشر متوسطط و فقیر .بس قضیه بد حجابی بخاطر مشکلات اقتصادی حرف مفت است چون خیلی از افراد اینقد با شرف هستن که بخاطر گرانی مرغ و گوشت دستور خدا را زیر پا نگذارند . مگر مردم بخاطر شکم به دین خدا خداروی اوردن که بخاطرگرانی ان را ازدست بدن . این چه مزخرفاتی است که برخی از مسولین نشخوار می کنن. کافر همه را به کیش خود پندارد. کسی که بخاطر گرانی دستور خدا رازیر پا بگذارد همان بهتر که رعایت نکند. به من چه مربوط که فلان مسئول اختلاس کرده که کار بد خودم را توجیه کنم .
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      65 81
      والا من بیحجابی ندیدم که درد اقتصاد داشته باشه شما خودتون میگید میخوایید لخت شید این بازیا قدیمی شده
    • مهدوندیان IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      144 2
      شما که استدلال آبکی می آوری چگونه میتوانی ثابت کنی که فقر و بدبختی در نارضایتی و ناهنجاری مانند حجاب اثری ندارد؟ یا خودبصیرت پنداری یا نادان که چنین با قطعیت نقش فقر را در حجاب انکار می کنی! بعدهم میفرمایی من کاری به دیگران ندارم بلکه به خودم کار دارم و این نشان از بی هویتی و عدم درک اجتماعی است
    • فاطمه FR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      1 3
      من چون زور میگوید لجبازی میکنم.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 5
      تو کِی دیدی که به تجمع مسالمت آمیز بازنشستگان شلیک بشه؟ شلیک نمیشه چون بازنشستگان اعتراض شون مسالمت آمیزه،اگه مسالمت آمیز رفتار کردی و بازهم تیر زدن اون وقت تقصیر از مأموره و میتونی اینو بگی ولی هرجای دنیا که با چاقو و سنگ بیای اعتراض مأمور حق شلیک داره (من طرفدار حکومت نیستم ولی واقعیت همینه که گفتم)
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 1
      تو اگر ازادی چطور به حق وتوی اربابت تن دادی او که تو را گوسفند هم حساب نمیکند هرگز هم از زلنسکی براش بیشتر ارزش نداری که الان کشورش را نابود کرده همین که در دنیا گرفتار اینها شدی یعنی ازاد نیستی البته منتظر باش تا قید و بند اصلی و اتشین را بزودی بعد از مرگت بچشی پیشنهاد میکنم مثل ادم ( که خداوند بهت اختیار داده و گاو و الاغ خلقت نکرده ) همین الان شب ولادت پیامبر ایمان بیاور مسلمان بشو از معارف راستین اسلام و قران که توسط علمای صادق و زاهد در طول قرون متمادی با رنج ها و شکنجه ها و شهادتها به دست مارسیده و ناجوانمردانه انها را مفت خور نامیدی در صورتی که خداوند اراده فرموده اختیار ملکش را در این سالها به انها دهد تا ظهور منجی حق بهرمند بشو و خودت را برای قیامت اماده کن از توهم دنیا و ارزوهایش بیرون بیا چرا که ایران قبل از انقلاب هیچی نداشت نه صنعت نه تکنولوژی و فقط گاو شیرده ای بود در قبال مقداری هنزر و پنزر
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    26 6
    اره با رای دادن مشکلات اقتصادی حل میشه کاملا درست میفرمایید با بی حجابی هم مشکلات اقتصادی زیاد میشه...
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      7 2
      چرا چرت و پرت میگی حجاب و بی حجابی چه ربطی به اقتصاد داره ..
  • سپیده IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    12 4
    جنگ اقتصادی با مشکل اقتصادی فرق می‌کند. با کمتر از این تحریم‌ها فروپاشی در کشورهای مختلف در طول تاریخ رخ داده است پس انکار میزان اهمیت قضیه غلط است. اگر بانک بتواند کاری را انجام بدهد که عمداً سرپیچی نمی‌کند اما مشکل این است که دولت می‌گوید «باید مشکل حل شود» و اگر شرایط آن نباشد توقع معجزه دارد. حکم شرعی هم جایی مصداق دارد که شرایط عادی باشد نه اضطرار.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    21 4
    به داد سهامداران بورسی برسید که زندگی و سرمایه شون توسط رانت خواران و دزدهای بی ناموس از بین رفته.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 1
      اضطرار را که ایجاد کرده؟
  • هادی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    26 16
    تمام مطلب را نخواندم اما ظاهرا نویسنده می خواهد با شعور مردم بازی کند 1- آیا این حدیث یا روایت را قبول داری یا نه ازاین در فقربیاید ازآن در ایمان میرود 2- تمام گزینه های مورد تایید شورای نگهیان در این 40 و چند سال در این مملکت پستی داشته اند برای اقتصاد و ایران که هیچ حتی برای دین چه کرده اند به ضرس قاطع یک نمونه برای مثال ندارید 3- اگر دین دارید برای رضای خدا ثانیه ای انصاف را رعایت کنید تا کی فریب
    • حسن IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      14 12
      آخه مسئله این هست که اکثر کسانی که فاز براندازی برداشتن و زنانشان حجاب از سر برداشتن مشکل اقتصادی ندارن خیلی از این افراد فقط هزینه سگهاشان ماهیانه حقوق یک کارمند هست مثل اون پزشکی که در کرج با درآمد چند صدمیلیونی وارد اغتشاش شد و قاتل روح الله عجمیان که یک کارگر روزمزد و در فقر مطلق بود گردید
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 4
      ادای دلسوزان رو در میارید! ولی بسیار بدبین به کل نظام هستید. خودتون هم قطعا دستتون به دهانتون که هیچ، بالای سرتون هم میرسه مع الاسف......بدبینی به این ترتیب که اون مردک حسن فریدون رو با سیدرئیسی یکی میدونید...بلاهت تا کی آخه!؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    18 7
    مگه احمدی‌نژاد سود بانکی را به زیر ۱۰ درصد نرساند؟ چه کسانی باعث نابودی او شدند؟ پیدا کنید پرتقال فروش را
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      11 1
      مگه بانک ها و خودروسازی و صنایع و گمرکات و ....... دست کیه جز دولت ؟!!!
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      3 1
      منظورش سود سپرده های مردم نبود تا تورم هست سود سپرده حق مردمه که ارزش پولشون حفظ بشه مشکل اینجاست در حکومت یک گروهی هستن برای براندازی دارن از طریق اقتصادی ضربه می زنن .اینها مورد حمایت هستن به خاطر همینه که کاسه کوزهاشون جمع نمیشه .منظور سود تسهیلاتی هست که به مردم داده میشه .اگر بگن سود سپرده های مردم رو کم کنین اینها در کمتر از یک روز این کار رو می کردن ولی از خروج پول از بانک ها به سرمایه گزاری های دیگه می ترسن .
    • ناهی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      5 5
      درود خدا بر احمدی نژاد
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    13 16
    اصلاح طلبان چنان رسوا شده اند که حتی در بین خودشان هم از اعتبار افتاده اند
    • ایرانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      37 1
      اصولگرا و اصلاح طلبان پدر مردم را دراوردند شما نمی خواهد طرفداری کنی داریم می بینیم که چه کردند لازم به گفتن نیست
  • نیما IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    15 8
    یعنی نظر شما این است که مردم به کسانی که مد نظر شماست رای نمیدهند که وضعیت مملکت به این حال وروز افتاده..
  • خسته قادر IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    10 7
    مشکل اصلی مردم وجامعه پول واقتصاد است اکر اقتصاد مردم خوب باشد وتوان زندکی کردن داشته باشد هیچ یک از مشکلات که پیش آمده بود پیش نمی آمد مسولان فقط به فکر خودشان هستن به فکر مردم نیستن که مردم نان شب دارند یا ندارند
  • حسین IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    19 3
    کاملا درست است شما اول معیشت مردم را درست کنید بعد بقیه مسائل را حل کنید عرضه حل مشکلات اساسی که همان گرانی و تورم است ندارید گیر دادید به مسائل فرعی
    • ترابیان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      3 1
      اول باید دست رانت خوران و اختلاسگران را با اصلاح ساختار فاسد بانکی کوتاه کنید و دست نکبت زاده ها را از چپاول بیت المال قطع کنید تا اعتماد مردم برگردد چرا باید مدیران فاسد بانکی چند صد هزار تومان پول بیت المال به یک جانور به نام ابر بدهکار بانکی بدون وثیقه پرداخت کنند و در پی طلب پول بیت المال نباشند افساد طلبان وطن فروش اراجیف گو هر وقت به قدرت رسیدند جز ایجاد فساد هیچ ساختار رانت زا و ویژه خوار را اصلاح نکردند و فقط به فکر بی عفتی و بی بندوباری زنان و دختران جامعه به بهانه آزادی برای رای آوردن و تحویل اراجیف به مردم بود ه اند و حقوق های نجومی چرا باید در کشور ۵۰۰ جور پرداخت حقوق و مزایا در دستگاههای دولتی،شرکت ها و بانکها داشته باشیم کشور وقتی با ساختار معیوب اداره شود و بی عدالتی در جامعه حاکم باشد و دزدان و اختلاسگران از قبیل طبری ها ،نعمت زاده ها ،رفسنجانی ها و...صوری محاکمه شوند و محاکمه و زندان واقعی در میان نباشد باعث یی اعتمادی مردم به نظام و به نوعی نافرمانی اجتماعی در قالب بی حجابی بروز می کند
  • makan IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    10 16
    دقیقا درست است اگر مسولان واقعا میخواهند با رجوع به عقلشان و خدایش قضاوت کنند باید بفهمند بدحجابی ها به دلیل تاثیر فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم است. مشکل اقتصاد و معیشت مردم به شکلی است که طرف می‌خواهد ناراحتی خود را به این شکل نشان دهد. لذا اگر مجلس و دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم تاثیرگذار باشند و نقش خودشان را ایفا کنند این دلخوری‌ها در قالب بروز و ظهور این‌گونه مسائل خودنمایی نمی‌کند و ان‌شاالله باز می‌گردند و اصلاح می‌کنند و آن آشتی که باید اتقاق می‌افتد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    22 1
    تا نخواهید وزارت نفت و بانک ها را شفاف کنند ، حقوق و مزایا را شفاف کنند ، همین روال ادامه دارد. مدیران را شفاف کنید
  • FR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    10 4
    امثال نعیمی پور از قماش همان براندازان شکست خورده بی مقدار است که هنوز در توهم آشوب خیابانی و باج گیری اصلاح طلبان تهوع اور می‌باشد
  • بنده خدا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    6 1
    ببنیدفرض کنیم اگرازاین دوباند اصلاح طلب واصول گرا کسی تاییدنشه، آدمهای باسوادبامدرک دانشگاه های معتبرمعتبر بادانش با تجربه علاالخصوص استادهای معتبردانشگاه که عمری کارکردموردقبول مردم دارند.آنوقت شایدفکری کنندوشایدامکان دیدگاه منافع کشوربجای این روندفعلی جایگزین بشه.ثمری داشته باشه همه دنیا همه کشورهای جهان درطول تاریخ بدنبال منافع هستند.خوب کشورماهم همین کارانجام بده،نمیدانم شایدبنده همین قدرکه نوشتم بدانم. به امیداینکه وضع معیشت مردم بهترشود.
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    13 3
    ای مسئولین این شمایی که در مورد انتخابات رای مردم حرف میزنین و همیشه واسه حرقاتون ضربه المثل میارین مردم این مملکت خسته شدن من جوان روزگارمو با بدبختی میگذرونم از تمامی ارزوهام دونه به دونش گذشتم تمامی باعث بانیش شمایین که جونیمون هدر دادین خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 3
    همیشه همین قشر متوسط و ضعیف جامعه بودند که پای نظام وایسادن و به ارزش ها پایبندند
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      0 0
      بله تاریخ اینوثابت کرده
  • ناشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    8 1
    مسئله تورم است که هیچ وقت حل نشده من ۶ سال پیش ۷۲ میلیون پول داشتم که می توانستم ۷۲ سکه بخرم پول را با سود ۱۸ درصد اوراق مشارکت دولتی خریدم به امید اینکه پولم بیشتر شود وبتوانم خانه ای بخرم چه شد ۵ماه پیش توانستم ۲سکه بخرم که شد۶۸ میلیون و ۴ میلیون دیگر باقی مانده در این ۵سال سود آن ۶۵ میلیون شده که با آن هم دو سکه می توانم بخرم یعنی عملا از ۷۲ سکه ای که می توانستم بخرم ۴ تا خریده می شود و۶۸ سکه به سود دولت شده است این چه اقتصادی است حال انتظار سود زیادی نداشتم ولی عملا پولم نا بود شد
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    5 5
    کجا خدا دستورداده حجاب بگیرین
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      3 3
      سوره نور
    • مهدی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      4 6
      اونجا که تو کنکور و انتخاب رشته و استخدام دینتو میزنی اسلام
  • ایران من IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    4 0
    """"به گزارش رسا، وی با بیان این که قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است بیان داشت: انتظار این است که مسئولان کشور این موارد را رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.[4]""""" همین یک جمله که در ادامه ی خبر خودتون اومده کافیه تا عقل و انصافتون رو به کار بندازید و در مورد مردم و مشکلاتشون منصفانه قضاوت کنید.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 5
    نتیجه برتری یافتن اسلام آمریکایی در کشور است که متاسفانه مسوولین در راس این سیطره هستند
  • نا شناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    13 5
    جناب آیت الله نوری همدانی به نقل از استاد خود فرمودند دو گناه از همه گناه‌ها در قرآن بالاتر است که یکی از آنها دوستی با کفار بود. از این جمله یک مورد به ذهن می رسد : این دوستی بسیار زیادی که با چین داریم طبق اسلام چه حکمی دارد؟
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      0 0
      دوستی یعنی تاثیرپذیری
  • علی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 7
    مرگ بر فتنه گر
  • محفوظ IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    9 6
    دولت خود شیفته باید بپذیرد که مردم دولت میگمارند تا مشکل هزینه های معقولشون را از هر راه ممکن مرتفع نماید . نه اینکه مردم هزینه های دولت را تامین کنند .
  • امیر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    5 3
    هزاران نفر هستن که بابیکاری مطلق زندگی میکنن دارن پوست میاندازن شما شکم ملت رو سیر کنین همه چی درست میشه از قدیم گفتن شکم گرسنه دین و ایمان نداره طرف ماهی ۱۰ میلیون درامدشه پول اجاره خونش هم نمیشه باقیش چیکار کنه خدا میدونه چرا همه چی رو گل و بلبل نشان میدین من خودم بیکارم از فشار اقتصادی چند ماه پیش سکته قبلی کردم الان واسه داروهام موندم چه برسه به باقیش
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 3
      کشف کردی؟ مشرق داره میگه همین گرونیها و مشکلات اثر رای بد مردم هست. نمیشه یکیو رئیس جمهور کنی که معتقد به نظارت بر بازار نباشه و بعدش بگی وای چرا گرونی شد؟!
  • امیر IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 0
    پشت این نگارش یه مبحث علمی هست الان نظرات رو خوندم کسایی که میگن بی حجابی و اقتصاد چه ربطی بهم داره فقر عصبانیت میاره عصبانیت کینه و نفرت ایجاد میکنه من اگر از کسی کینه و نفرت داشته باشم به هر طریقی میخوام با عاملی که باعث ازار منه مبارزه کنم و مبارزه به چه صورته برو یخرده فکر کن به نتیجه میرسی از قدیم گفتن شکم گرسنه دین و ایمان نداره حالا یه ملت گرسنه ان شما دنبال چی میگردین من نمیدونم
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 1
    بهترین افراد برای قضاوت وضعیت اقتصادی فعلی اکثریت ملت ایران هستند که با پوست و گوشت خودشان وضعیت فلاکت بار اقتصادی را لمس میکنند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 0
    قطعا درست است چرا مشکل اقتصادی خانواده درعصبانیت اعضا بسیارموثر است
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 0
    مشکل بزرگ ملت شریف ایران با گردانندگان کشور این است که متاسفانه حضرات با وضعیت حقیقی ملت ایران فرسنگها فاصله دارند و چون خودشان با رانت خواری و سواستفاده ازامکانات کشور در وضعیت رفاهی کامل هستند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 3
    چه بگویم جناب آیت الله مرجع محترم وقتی که رئبس جمهور می اید درتلوزیون روبرو با مردم صحبت میکند میگوید ما تورم را کنترل کردیم همه چیز خوب است ولی قیمتهاکالاهارا در هرزمینه می ببینیم سرسام آور چند برابربالا رفته نمونه ان خودرو باقیمت نجومی چند برابر از قیمت واقعی گران فروخته میشودوهرکالای دیگر از وسایل خانگی گرفته تاارزاق عمومی به شدت بالا رفته است آن موقع این مثل صدق پیدا میکند قسم حضرت را عباس قبول کنیم یا دم خروس را
  • Man IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    4 0
    وقتی معتمد ترین افراد نظام یعنی شورای محترم نگهبان با استعلام از منابع متعدد به سخت ترین و دقیق ترین شاخص ها افراد را به نمایندگی ملت و نظام تائید صلاحیت می کنند یعنی اینکه همه مورد قبول هستند و هر کدامشان برنده شود مشکلی نباید باشد پس چندان عذر موجهی نیست که مردم را به بد رای دادن متهم کنیم چون ما به این کنترل های نظارتی دقیق اعتماد کرده ایم ضمن اینکه این بار آن اتفاق بد رای دادن هم نیفتاده و مردم رای خوب داده هم مجلس و هم دولت خوشبختانه انقلابی و مورد تائید هستند و کسانی که بخشی از نارضایتی ها را به لجاجت و عصبانیت برخی از مردم نسبت داده اند خیلی هم پرت و بیراه نگفته اند حداقل نه به اون صورتی که این نظر را کاملا مردود بدانیم .
  • تهرانی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    3 0
    سلام آقای نوری همدانی فرمودند : "مرحوم علامه طباطبایی که بعد از عمری در کنار قرآن بودند، فرمود «دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم؛ یکی دوستی کفار و دیگری ربا را»" سکوت علمای عظام نشانه چیست ؟!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 0
    از قلم زیبایشان تشکر میکنم
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 1
    مردمی که شما از آن صحبت میکنید رای خوب می خواستند بدهند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    4 1
    اضافه کنین که ایران خودرو و سایپا خائن به ملت ایران هستن
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 0
    ربا و فقر=دو روی یک سکه...
  • TR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    به امید تغییرات اساسی
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 0
    ناکارآمده چون اصول ناکارآمده
  • محمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 5
    😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    4 0
    حامیان روسیه و چین و مسولیتی که مراوده با چین و روسیه دارند دشمنان خدا هستند و باید اعدام شوند این قانون الهی است
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    3 0
    حامی معیشت مردم یعنی امارات و قطر و عمان و عربستان و کویت و....
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    3 0
    والا ما که در این سال جز فصاد چیزی ندیدیم فسسسسسساد
  • من IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    3 0
    مشرق عزیز حال مردم خوب نیست..توروبخدا بگین که برای حال ووضع این مردم دلسوز تصمیم بگیرن هرچند تصمیم سخت و برخلاف اصول انقلاب باشه.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    2 0
    فکر کن طرف تو ۹۷سالگی نظریه پرداز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس