عراق

دو شرکت ارمنستانی و اوکراینی برای بهره‌برداری از یک میدان گازی در عراق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش مشرق، علی المشکور، عضو کمیته به روزنامه الصباح گفت که دو شرکت ارمنستانی و اوکراینی در حال رقابت برای سرمایه گذاری در میدان گازی عکاظ در الانبار به جای شرکت کره‌ای کوگاز هستند.

در همین راستا یک مقام دیگر در وزارت نفت عراق اعلام کرد این وزارت با شرکت‌های معتبر جهانی برای پیمانکاری در این پروژه به جای شرکت کوگاز درحال مذاکره است. او در ادامه افزود: میدان گازی عکاظ ذخایر گازی بسیار بزرگی دارد بطوریکه شرکت‌های متعددی را به سرمایه‌گذاری در آن متمایل کرده است.

دکتر فرات الموسوی، کارشناس مسائل نفتی، در گفتگو با «الصباح» گفت که تعدادی از شرکت ها گرد هم آمدند تا قرارداد سرمایه گذاری میدان عکاظ را نهایی کنند، اما هیچ یک از آنها تاکنون موفق به مذاکره با وزارت نفت برای برنده شدن قرارداد سرمایه گذاری نشده‌اند.

این کارشناس عراقی اعلام کرد حتی آرامکو (شرکت نفت و گاز عربستان) با سرمایه گذاری و توسعه میدان گازی عکاظ در استان الانبار وبا هدف از سرمایه گذاری و توسعه آن دستیابی به ظرفیت تولید (۴۰۰ متر مکعب) در روز جلو آمد که یکی از بهترین پیشنهادها بود، ولی قراردادی با این شرکت به امضا نرسید.

براساس گفته‌های الموسوی وزارت نفت عراق قصد دارد از تجارب شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در استخراج گاز استفاده کند به همین دلیل شرکت‌های روسیه هم پیشنهادهایی به عراق داده‌اند اما بغداد نمی‌خواهد امتیازهای بیشتری را به روسیه واگذار کند چون شرکت‌های روسی حضور پررنگی در میدان‌های نفتی جنوبی عراق دارند و عراق در پی ایجاد نسبتی از تعادل میان شرکت‌های بهره‌برداری کننده از گاز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    6 0
    حلال اوکراینی ها باشه 💙
    • شهروز IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      مرگ بر غربگراها پاینده باد ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس