شبه نظامیان وابسته به آمریکا آماده جنگ با ارتش سوریه می‌شوند؟

برخی منابع به دلایل تحرکات ساعات گذشته شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا در حومه شمالی و شرقی دیرالزور پرداختند.

به گزارش مشرق، برخی منابع به المیادین اعلام کردند: تحرکات نظامی شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا در امتداد خطوط تماس با ارتش سوریه در کرانه رود فرات در حومه شمالی و شرقی دیرالزور، پس از آن رخ داده که قسد همه پست های نظامی شورای نظامی دیرالزور را با نیروهای آسایش و قسد تغییر داده است.

این منابع افزودند: تحرکات قسد پس از آن رخ داده است که شورای نظامی دیرالزور واکنش خاصی به برافراشتن شدن پرچم داعشی در جریان تظاهرات علیه قرآن سوزی به عمل نیاورده است.

منابع مذکور اعلام کردند: قسد به دنبال برکناری ابوخوله فرمانده شورای نظامی دیرالزور و جایگزین کردن خطاب الجرذی است و این اقدامات در این راستا انجام می شود.

این منابع افزودند: این تحرکات مقدمه شروع حمله به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در غرب فرات نیست و موردی از فرار از مناطق کرانه فرات گزارش نشده است.

این در حالی است که پیش از این، منابع محلی در حومه استان دیرالزور گزارش دادند که نظامیان آمریکایی و نیروهای کرد سوریه دموکرات (قسد) وابسته به آنها در نزدیکی مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حومه شرقی دیرالزور مستقر شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای مذکور در طول رود فرات و نزدیک مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه مستقر شده و هواپیماهای جنگی آمریکا نیز در حریم هوایی این مناطق به صورت گسترده به پرواز درآمده‌اند.

منابع محلی تاکید کردند که نیروهای قسد تجهیزات سنگین نظامی خود را به همراه نیروهای مسلح به منطقه رود فرات و دقیقاً در مقابل مناطقی که کنترل آنها در دست نیروهای ارتش سوریه یا نیروهای همپیمان آنها قرار دارد، ارسال کرده‌اند.

این تجهیزات نظامی متشکل از ۵۰۰ خودروی زرهی از جمله خودروهای آمریکایی از شهر القامشلی در حومه استان الحسکه به مناطقی نظیر البصیره و العزبه و میدان نفتی العمر که پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در آن وجود دارد، منتقل شده اند.

منابع محلی اعلام کردند که در این منطقه، هلی کوپترها و پهپادهای آمریکایی به صورت گسترده به پرواز درآمده‌اند و نیروهای به اصطلاح عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش یک سکوی دیدبانی جدید مشرف بر میدان گازی «کونیکو» در حومه شمالی دیرالزور ایجاد کرده‌اند.

تعدادی از عناصر مسلح نیروهای قسد اعلام کرده‌اند که این نیروها برای حمله به هفت روستا در شمال و غربی دیرالزور که کنترل آنها در دست نیروهای ارتش سوریه است، مجهز شده‌اند. این در حالیست که دولت سوریه بارها اعلام کرده که خواهان استقرار اشغالگران آمریکایی در خاک این کشور نیست و این نیروها باید سوریه را ترک کنند.

پیش از این، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی درباره سوریه نوشته بود: نقشه آمریکا برای تشکیل یک نیروی متشکل از عشایر عربی در مناطق شرق فرات دست کم از لحاظ ظاهر، جدید نیست اما تلاش این کشور برای احیای این نقشه در شرایط کنونی از لحاظ اهداف پشت پرده، قابل تأمل است. آمریکا از این طریق به دنبال هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه و دیگر نیروهای مقاومت برای نخستین بار است و ممکن است درگیری‌های جدیدی را در منطقه ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 4
    سوریه جعلی
    • ح IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 1
      همه جعلی هستن شما اسراییلی ها واقعی!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    11 3
    نیروهای اسد در برابر sdf با حمایت هوایی ائتلاف هیچ شانسی ندارند .... هرچند احتمال درگیری این دو با وجود تهدید ترکیه در شمال غرب منطقی نیست
    • ح IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 1
      خواهیم دید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس