کد خبر 1506754
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
غلات

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: مسکو در سال زراعی جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، با وجود تشدید تحریم‌های غرب، رقم بی‌سابقه‌ غلات به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

به گزارش مشرق، دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد، مسکو در سال زراعی جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، با وجود تشدید تحریم‌های غرب، رقم بی‌سابقه‌ غلات به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

به گفته این مقام روس، این حجم از غلات به کشورهای دوست صادر شده است.

پاتروشف به خبرنگاران گفت: «در مورد صادرات، ما یک حجم کاملا بی‌سابقه غلات تحویل دادیم که ۶۰ میلیون تن است.»

« این امر سبب شد تا درآمدهای صادراتی ما به میزان قابل توجهی افزایش یابد. درآمدهای صادراتی ما تا پایان سال ۲۰۲۲ در مجموع به بیش از ۴۱ میلیارد دلار رسید.»

به گفته این مقام روس، روسیه مسیر صادراتی محصولات کشاورزی خود را به کشورهایی که از تحریم‌های غرب علیه مسکو حمایت نکرده‌اند، تغییر داده‌اند. این کشور ۸۷ درصد این رقم صادرات را دریافت کرده‌اند که این کشور شامل چین، ترکیه، مصر، بنگلادش، الجزایر و پاکستان بوده است.

پاتروشف ماه گذشته گفته بود، تولیدکنندگان روسی روابط مستمری با شرکای خارجی قابل اعتماد و مسئول ایجاد کرده‌اند. روسیه در سال ۲۰۲۲ جایگاه خود به عنوان صادرکننده خالص محصولات کشاورزی را حفظ کرد.

برداشت غلات سال گذشته در روسیه رکورد ثبت کرد و کشاورزان بیش از ۱۵۰ میلیون تن غلات از جمله بیش از ۱۰۰ میلیون تن گندم برداشت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    6 0
    مثل نفت ما که داریم مفت میفروشیم و هنوز پولشو ندادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس