آزادی زندانیان واجد شرایط عفو داز زندان مرکزی کرج

مردم ایران به مناسبت عید سعید غدیر و با کمک‌های خود به یک نهاد خیریه حکومتی؛ 727 زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم!

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم! / اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

جلال جلالی‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم اخیراً طی یادداشتی با عنوان "شرط انتخابات پرشور" که سایت روزنامه آرمان ملی آنرا منتشر کرد، پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم در سال جاری نوشته است: برخی نگاه‌های نظارتی به انتخابات موجب شده برگزاری انتخابات خصوصا انتخابات مجلس از سوی مردم چندان مورد توجه قرار نگیرد.

او در یادداشت خود همچنین تصریح می‌کند: احزاب سیاسی در شرایط کنونی به علت اینکه عملا نمی‌توانند در انتخابات اثر بگذارند، نمی‌توانند از مردم به منظور حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند. [1]

*طبعا اگر امثال جلالی‌زاده در مقابل نگاه تبیینی_امنیتی قرار می‌گرفتند؛ نه او و نه امثال او امروز جرأت نمی‌کردند اینچنین علنی طرح شریرانه "تحریم انتخابات" را به پیش ببرند و در هم‌مسلکی با سعید حجاریان از "انتخابات مشروط" دم بزنند!

در اینجا و ضمن تأکید بر لزوم درک آثار نبود نگاه تبیینی_امنیتی در ابعادی از سیاست کشور؛ همچنین لازم به ذکر است که یک رجل یا یک جریان سیاسی هرگز و به هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند قید حضور در انتخابات را بزند و حتی در حالتی که یک حزب هیچ نامزد حائز صلاحیتی هم در انتخابات ندارد اما مکلف به حمایت از "نامزد نزدیک" در انتخابات و دعوت مردم به مشارکت حداکثری است.

نظیر رفتاری که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 انجام دادند و از روحانی حمایت کردند.

لذاست که هویدا می‌شود اصلاح‌طلبان ستادی از آنجا که قصد تحریم انتخابات و معارضه و مبارزه علنی با نظام اسلامی را دارند؛ تصمیم به تکرار رفتار خود در انتخابات سال 92 را ندارند و از همین روست که برای کاستن از مشارکت در انتخابات؛ به گفتن دروغ پیرامون بدیهیات سیاست رو آورده‌اند.

***

هدیه غدیری مردم ایران به زندانیان غیر عمد

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم! / اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

در پویش مردمی «همیاری تا رهایی» ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که از ابتدای تیر ماه امسال تا سالروز وصایت امیرالمومنین(ع) (روز عید غدیر) در سطح کشور برگزار شده؛ ۷۲۷ زندانی غیر عمد از بند رهایی یافتند.

به گزارش ایسنا، هادی جلالی، معاون روابط عمومی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد دیه گفت: در طرحی که با شعار «در سایه‌سار وصایت علی علیه‌السلام» تا پیش از عید غدیر خم در سطح ملی برپا شد، ۶۹۸ زندانی مرد و تعداد ۲۹ محبوس زن با رقم بدهی ۸۶۵ میلیارد تومان از بند رهایی یافتند که در تحقق این خواسته نمایندگی‌های ستاد دیه طی فرآیند رسیدگی بخش قابل توجهی از بدهی را در قالب ارایه دادخواست اعسار یا اخذ گذشت رضایتمندانه از اصل بدهی کسر نمودند.

وی افزود: در فهرست عددی آذربایجان‌شرقی با ۹۷ مورد آزادی (۹۵ مرد و ۲ زندانی زن) در رتبه نخست جدول آماری قرار گرفته و در ادامه اصفهان، تهران و خوزستان به ترتیب بیشترین تعداد آزادی‌ها را داشته‌اند.

جلالی در خصوص جزئیات افراد حمایت شده گفت: در بین زندانیان، صادرکنندگان چک یا متعهدان سفته با ۴۳۹ مورد بیشترین جمعیت بدهکار مالی را شامل شده و در ادامه زندانیان بدهکار مهریه با ۲۰۴ مددجو و محکومین به پرداخت نفقه با ۴۸ پرونده در رتبه‌های بعد قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: از مجموع ۷۲۷ زندانی آزاد شده در پویش مردمی «همیاری برای رهایی» تنها ۶ پرونده به بدهکاران دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی مرتبط است و الباقی موارد رسیدگی شده در شمار محکومان مالی هستند.[2]

*انصاف و حقیقت این است که اذعان کنیم برای بزرگداشت عید بزرگ غدیر، پیشرفت‌های خوبی در عرصه حکمرانی و تفکر جامعه رخ داده است.

پیشرفت‌هایی که یک وجه آن راهپیمایی و جشن 10 کیلومتری در تهران بزرگ است و وجه دیگر آن کمک‌های مردم به نهادهای امین نظام برای آزادی زندانیان نیازمند به مناسبت عید غدیر.

در این زمینه بایستی آرزوی زیادت کرد و ایضا به این قضیه هم واقف بود که یکی از لوازم مهم تعظیم شعائر اسلامی؛ پرداخت چندوجهی به این شعائر است.

یعنی باید نظیر اتفاقی که در بالا رخ داده است؛ اتفاقات دیگری نیز صورت داد و برکات رخدادهای عظیم و تأثیرگذاری مثل غدیر را در ابواب مختلف به جامعه چشاند.

در این رخداد مبارک و این هدیه‌ای که مردم عزیز ایران به زندانیان جرائم غیر عمد داده‌اند البته بایستی به یک حقیقت جالب نیز توجه کرد و آن اینکه پرداخت‌های خیریه مردم به نهادهای امین نظام؛ از نمادهای مهم میزان اعتماد مردم به نظام اسلامی و اصول موضوعه‌ی آن است.

***

اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم! / اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران طی سخنانی در جلسه شورایعالی مسکن این استان گفته است:

"بررسی‌ها نشان می دهد که مسکن استیجاری و قیمت مسکن در استان مازندران رها شده است در حالی که مسکن در دنیا با نظارت مسئولان دولتی حل و فصل و ساماندهی می‌شود."[3]

*ما قضاوت درباره گفته‌های استاندار محترم مازندران و نماینده عالی دولت در یک استان را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1060271

2_ isna.ir/xdPbvp

3_ https://irna.ir/xjMSRx

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    10 1
    قیمتگذاری مسکن بایددست دولت بیسوادبیتوان ضعیف باشدنمیشودهرکی هرکی باشدقانون داشته باشدنمیشودچون مافیای مسکن محتکران مسکن خوددولتی هابانک ها مسولان هستند
    • محمدایوب IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      2 4
      احمق دولت باسواد شما که دکترودیپلمات وحقوق دان بود چه غلطی کرد
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 0
      یه وقت تو مقایسه منفی با دولت قبل کم نیاری!! از خودت چیز مثبت چی داری محمد ایوب؟
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 2
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 1
    مجلس بودی استعفا دادی دوباره میخواهی به مجلس بروی که چه بکنی
  • قافلان IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    6 2
    احمدی نژاد کجایی
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      باند احمدینژاد نظم چندقطبی را قبول دارن؟چونکه باند خاتمی و روحانی و هاشمی نظم تک قطبی را میپرستن یعنی تضاد اساسی با آرمان انقلاب و سیاست کلان نظام و مسیر آینده جهان. اینها سد راه و بحران ساز هستن.
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 4
    از نظر اصلاح طلبان تهوع آور فقط کسانی که در انتخابات نمی آیند و مغز کوچک شان را به غربی ها و نوکران داخلی شان اجاره داده اند، مردم محسوب می شوند و کسانی که گوششان به این خزعبلات نمی سپارند، و علیرغم تمنای اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات شرکت می کنند، اساساً جزء مردم نیستند!!!!
  • یزدان US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 1
    خیالت راحت دعوت نامه هم بفرستی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    6 1
    دوست عزیز قیمت رها شده است چه بخواهید چه نخواهید.
  • عضو هیئت علمی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 0
    می تونید قبول نکنید ولی مردم به این نتیجه رسیدن
  • ناشناس IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    استاندار مازندران عین واقعیت گفت..
  • 😛✌️ IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    احزاب سیاسی؟ فرقه ای که نظام چندقطبی جهانی را هم قبول ندارن حزب محسوب نمیشن از دایره نظام خارج شدن، خوارج محسوب میشن.
  • فهیم IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 0
    نیاز اول بشریت امنیت غذایی و مسکن مردم را محروم کردند خدا لعنت کند مسببان ر
  • عبدالله IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    ای اصلاح طلبان مفلوک فاسد هر وقت میخوان راجع به قضیه ای صحبت کنند همیشه خود را جای مردم در نظر میگیرتد و بجای مردم نظر میدن.
  • منصور ظفری IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 6
    مشکل حاد مسکن در همه کشور نیست فقط در تهران و چند کلان شهر و بعضی از شهرهای شمال هست
  • داریوش IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    لیست اصلاح طلبان در تهران و در انتخابات مجلس با وجودتمام افراد به سر لیستی مجید انصاری فقط 80 هزار رای آورد
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 0
    بود و نبود مجلسی که نه قوانین مانع و جامع میتواند تدوین کند و نه میتواند نظارتی قوی اعمال نماید در چیست ؟ هزینه های مجلس از فایده های آن بسیار بیشتر است
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    استاندار مازندران قدو اندازه این کار نیست
  • GB ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    فقط رای خوب وحفظ قانون
  • کبری GB ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 0
    چی شد تا چند وقت پیش مشارکت زیاد مهم نبود
  • محمدایوب IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    یک نفر مست وسط چهار راه عربده می کشید ومردم را تهدید میکرد ومردم فرار میکردند یک نفر آمد گفت من اورا ساکت میکنم رفت در گوش مرد مست چیزی گفت مرد مست چاقویش را قلاف مرد و رفت از آن مرد پرسیدند که چه گفتی به او گفت او از من نجاست میخرد به گفتم امروزی آب بود او هم رفت حالا آقای جلالی ببینید به شما آب دادند خوردید الکی مست شدید قلاف کنید عددی نیستی که گنده گویی کنید ومردم را دعوت کنید مردم از شما متنفر هستند بیایید میان مردم ببینید البته مردم شما آنهایی که برای جشن عید غدیر آمدند نیستند مردم شما انقلابیون فواجع وعریان طلب‌ها هستند
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    بسم الله الرحمن الرحیم مشکل مسکن بر گرفته از قوانین گذشته اگر معضل مسکن را به طور چند وجهی بررسی نماییم علاوه بر گرانی مسکن ،بالا بودن قیمت املاک تجاری ومشکل کالبد شهری به نتایج اجتماعی آن می رسیم نتایجی جون فقر ،فساد مالی واجتماعی نابودی خانواده ها بزه کاری وافزایش سن ازدواج وکاهش جمعیت اما به راستی دلیل این موضوع که بیشران تورم در ایران می باشد چیست ؟ وچرا باید مردم این معضل را تحمل نمایند ایا واقعا مسکن به دلیل خروج ترامپ – آمریکا – از برجام به یک معضل مهم تبدیل شده است وهیچ راه حلی جز بازگشت آمریکا ورفع تحریم های ظالمانه ندارد ؟ یا اینکه مسکن به دلایل دیگری به یک مشکل تبدیل شده است در این جا بررسی عوامل ایجاد می پردازیم وسپس یک راه حل مناسب ارایه می نماییم . عوامل ایجاد الف. رشد نقدینگی باکاهش سپرده قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی ازاوسط دولت اصلاحات به بعد ونیزبا ایجاد تحریم وافزایش خالص دارایی دولت ونیزگسترش استقراض بانک ها به ویژه بانک خصوصی آینده همزمان با سرعت گردش پول وافزایش پایه پولی حجم نقدینگی افزایش یافت بنابراین اگر این حجم نقدینگی در جایی حبس نشود قطعا تورم شدید در زمینه مسکن خواهیم داشت مگر اینکه رشد فزاینده نقدینگی کنترل وهمزمان عرضه زمین رشد یابد . متاسفانه سیاست های اشتباه دولت روحانی در زمینه بورس وترغیب مردم به ورود به بورس بدون اصلاح قوانین غلط گذشته بورس را که فرصت مناسب ویک ضربه گیر قوی در اقتصاد ایران بود را بلا استفاده کرده است . ب. محدود کردن زمین مشکل مسکن در کشورمان با مهاجرت گسترده آغاز شده است اما امروزه به دلایلی به یک معضل غیر قابل حل وپیشران تورم تبدیل شده است با تصویب قانون ممنوعیت توسعه شهر ها مگر در صورت پر شدن شهر بر اساس الگوی بلند مرتبه سازی ورسیدن به حد نصاب جمعیت به سطح که بر این اساس باید همه شهر آپارتمان شود تا اگر نیاز است به اندازه ساخت اپارتمان جدید به ان اضافه شود در این الگو مهم قدرت خرید مردم مصرف کننده نیست بلکه افرادی به واسطه وام های بانکی یا منابع دیگر می توانند مسکن را بخرند وان را انگونه که دوست دارند نه بر اساس یک جدولی که اجاره را متناسب با قیمت ملک تعیین کند اجاره دهند به نظر می رسد طراحان این قانون همان فیلمنامه نویسان فیلم دزد عروسک ها می باشند که خر خر صاحب همه خانه های شهر بود .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    ب. منطقه دوم در این منطقه که حریم شهر می ماند اما به دلیل شرایط خاص منطقه ای چون اتصال به محدوده قانونی شهر تفکیک زمین تا حد 200 متر در شرایط خاص و500 متر مربع درشرایط عادی مجاز خواهد بود – شرایط خاص به معنای ساخت ازطریق تعاونی مسکن است که توضیح داده خواهد شد – این امر به معنای مستثنی شدن از قانون جلو گیری ازخرد شدن اراضی کشاورزی درحدنصاب وتعیین حد نصاب جدید می باشد – به این ترتیب در صورت نیاز به افزایش محدوده قانونی شهرها درآینده اراضی مناسب برای آپارتمان سازی وجود دارد اکنون به دلیل سند دار نبود حتی شاهدیم دراین مناطق نیز زمین 100 تا 150 متری تفکیک وفروخته می شود اما مسیولین جهاد به استناد به قانون جلوگیری از خرد شدن زمین مانع صدور سند هستند ولی در عمل به اعتبار قولنامه ها تفکیک داریم شرایط ساخت در این منطقه الف. ساخت در قالب تعاونی های مسکن صنفی – نظامات مهندسی – ادارات دولتی – کارگری وتعاونی مسکن آزاد صرفا تک طبقه مجاز می باشد درصـورت تمـایل به ساخـت ساختـمان که پارکـینگ زیـر ساختمان باشد به شرط عدم تبدیل به واحد مجاز می باشد – ب. در مصارف شخصی در 500 متر مجاز می باشد در یک طبقه اجازه ساخت داده می شود ج. واحدهای صنعتی وتجاری در این منطقه کجاز نیستند مگـر در صورت ضـرورت ومحـدود ان هم کاربری ضروری صنفی تجاری برای منطقه د. واحد های دامپروری از این منطقه باید خارج گردند ارایه خدمت سند در این منطقه با توجه به حدنصاب جدید صورت گیرد ونیز وام ساخت مسکن برای این مناطق با حد وام مسکن شهری صورت گیرد میزان منطقه متناسب با جمعیت در ضلع یا اضلاع مورد نظر صورت گیرد . ج. منطقه سوم این منطقه متناسب با نیازهای غیر ضروری در داخل شهر طراحی می شود که این نیاز ها که اکنون در زمین های دولتی یا مردمی ارایه می شود به این منطقه انتقال یابد به این ترتیب زمین در سطح شهر برای ساخت آزاد می شود مثلا زمین فوتبالی که سالن ورزشی نیست دلیل داخل شهر بودن چیست ؟ در حالیمه بیش از 200 واحد آپارتمان در آن قابل ساخت است این امر کنار منطقه یک عرضه را بهبود وهمراه با منطقه دو که تقاضا را کاهش می دهد در کاهش قیمت زمین ومسکن موثر می باشد .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    ب. منطقه دوم در این منطقه که حریم شهر می ماند اما به دلیل شرایط خاص منطقه ای چون اتصال به محدوده قانونی شهر تفکیک زمین تا حد 200 متر در شرایط خاص و500 متر مربع درشرایط عادی مجاز خواهد بود – شرایط خاص به معنای ساخت ازطریق تعاونی مسکن است که توضیح داده خواهد شد – این امر به معنای مستثنی شدن از قانون جلو گیری ازخرد شدن اراضی کشاورزی درحدنصاب وتعیین حد نصاب جدید می باشد – به این ترتیب در صورت نیاز به افزایش محدوده قانونی شهرها درآینده اراضی مناسب برای آپارتمان سازی وجود دارد اکنون به دلیل سند دار نبود حتی شاهدیم دراین مناطق نیز زمین 100 تا 150 متری تفکیک وفروخته می شود اما مسیولین جهاد به استناد به قانون جلوگیری از خرد شدن زمین مانع صدور سند هستند ولی در عمل به اعتبار قولنامه ها تفکیک داریم شرایط ساخت در این منطقه الف. ساخت در قالب تعاونی های مسکن صنفی – نظامات مهندسی – ادارات دولتی – کارگری وتعاونی مسکن آزاد صرفا تک طبقه مجاز می باشد درصـورت تمـایل به ساخـت ساختـمان که پارکـینگ زیـر ساختمان باشد به شرط عدم تبدیل به واحد مجاز می باشد – ب. در مصارف شخصی در 500 متر مجاز می باشد در یک طبقه اجازه ساخت داده می شود ج. واحدهای صنعتی وتجاری در این منطقه کجاز نیستند مگـر در صورت ضـرورت ومحـدود ان هم کاربری ضروری صنفی تجاری برای منطقه د. واحد های دامپروری از این منطقه باید خارج گردند ارایه خدمت سند در این منطقه با توجه به حدنصاب جدید صورت گیرد ونیز وام ساخت مسکن برای این مناطق با حد وام مسکن شهری صورت گیرد میزان منطقه متناسب با جمعیت در ضلع یا اضلاع مورد نظر صورت گیرد . ج. منطقه سوم این منطقه متناسب با نیازهای غیر ضروری در داخل شهر طراحی می شود که این نیاز ها که اکنون در زمین های دولتی یا مردمی ارایه می شود به این منطقه انتقال یابد به این ترتیب زمین در سطح شهر برای ساخت آزاد می شود مثلا زمین فوتبالی که سالن ورزشی نیست دلیل داخل شهر بودن چیست ؟ در حالیمه بیش از 200 واحد آپارتمان در آن قابل ساخت است این امر کنار منطقه یک عرضه را بهبود وهمراه با منطقه دو که تقاضا را کاهش می دهد در کاهش قیمت زمین ومسکن موثر می باشد .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    د. .منطقه چهار کشاورزی شهری ازدیر باز درحریم شهرهای ایران کشاورزی نقش موثری در درآمد مردم وتامین مایحتاج آن ها داشته است این موضوع علاوه بر کار کرد اقتصادی در کاهش مشکلات زیست محیطی به و.یژه آلودگی هوا موثر می باشد در قانون جلوگیری از خرد شدن زمین کشاورزی شهری اصلا دیده نشده است وزمین تنها برای غلات وباغ دیده شده است در حالیکه در حریم شهر ها به دلیل نزدیکی به شهر وقیمت بالا عملا زمین تفکیک شده است ودر حال تفکیک بیشتر هم می باشد فقط در جهاد کشاورزی این قانون در جلسات اعتبار دارد بنابر این باید حدنصاب زمین در منطقه کشاورزی شهری جدا گانه تعریف شود که زمین از 1000 متر مربع کمتر نشود البته فاصله آن متناسب با جمعیت شهر ها تعیین شود واز 2000 متری شهر بیشتر نبود واز 500 متری در شهر های زیر 25 هزار نفر بیشتر نباشد این فاصله از منطقه سوم به بعد در نظر گرفته می شود با توجه به اینکه در کشاورزی شهری اساسا زمین برای کشت غلات نیست وکشت متـراکم وپرهزینـه صورت می گیرد نیاز به حد نصاب بالا نیست وهمچنین سند باید مطابق استاندارد کشاورزی شهری در این منطقه انجام شود که صدور سند زمینه حضور شرکت های فنی ومهندسی کشاورزی در زمینه کشاورزی شهری را فراهم می کند ودر اشتغال زایی نیز موثر است ه. منطقه پنجم این منطقه زمین کشاورزی است که تابع قانون جلوگیری از خـرد شدن اراضی کشاورزی است که البته نیاز به یک بررسی دارد که خارج از بحث ماست . به این ترتیب با ایجاد بستر ساخت اولین گام برداشته می شد بدیهی است که همزمان با آن باید در زمینه پیش فروش آپارتمان نیز گام برداشت به نحوی که هزینه های واقعی محاسبه شود واز اعمال هزینه های غیر واقعی بر خریدار ممانعت شود به ویژه هزینه بهره بانکی که بسیار بالاست ونیز عوارض شهر داری متناسب شود اینکه شهر داری می خواهد تیم داری ورزشی کند به مردم ربطی ندارد که باید کارتن خواب شوند ویا سایر هزینه های شهرداری قطعا با اصلاح این موارد می توان به یک شهر زیبا ومسکن مناسب برای مردم دست یافت
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 0
    قالیباف در سال ۹۸: مجلس انقلابی دولت را مجبور به کار و بهبود معیشت مردم می کند
  • فریاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 3
    مردم اصلا به اراجیف کسی گوش نمی کنند.خودشان خودجوش پای صندوق رای میروند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 2
    بکوری چشم افساد طلبان مزدور انتخابات پر شور است
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      0 0
      حتما همانطور است
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    اصطلاحات مرده.
    • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      نه زنه
  • سعید IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    خوراک , پوشاک , مسکن از ناکارآمدی و خیانت دولت قبل در تعطیلی بسیاری از پروژه ها و طرح های عمرانی که بگذریم ، چند علت اصلی در جذاب بودن بازار دلالی حوزه مسکن برای دلالان وجود دارد که یکی از آن دلایل اصلی ، سپردن اختیارات مدیریت این حوزه به شیوه کوچه بازاری به دست هر بنی بشری که با پرداخت مبلغی اندک و طی یک فرایند سریع و بدون مهارت سنجی با معرفی یک چهار دیواره به نام بنگاه ، وارد این بخش اصلی می شود و شده است آن چه که می بینید . یک نفر به این سوال پاسخ دهد که چرا به جای حذف این روش و ایجاد و تأسیس دفاتری به مانند دفاتر قضایی ، خدمات این حوزه شکل قانونی و نظارتی پیدا نمی کند که هم این همه تحصیل کرده بدون شغل مشغول به کار شوند و هم این بساط دلالی از میان برچیده شود ؟ منتظر چه هستید آقایان مسئول ، وقت حسابرسی به اعمال همه ما در پیشگاه حضرت حق بسیار نزدیک است . نکند که خسران کنی آن زمان دیگر توجیهاتی که اکنون بیان می کنی , فایده ای نخواهد داشت .
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    با عرض سلام با بخشنامه عدم تقسیط برای روستائیان که در بافت مسکونی روستا ها برای منازل فرزندانشان به مشکل خوردند قیمت ها بیشتر از این هم بالا می رود وقتی دهیار را شورا می گذاره دستورالعمل ها را وزارت کشور
  • DE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    لازم نیست دعوت کنید
  • ناشناس IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    چشم . میگم به توصیه شما عمل کنند.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    چرا در مواردی که مربوط به کم کاری یا بی عملی و خرابکاری دولت فعلی میشود قضاوت را به عهده خواننده می گذارد و مشابه مواردی که مربوط به سایر دولت ها و حزب ها میشود دو کیلومتر تفسیر بیان نمی کند!!!؟؟؟
  • DE ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    نیازی به دعوت نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس