محمد صدر

اقدام وزارت خارجه روسیه علیه جزایر گرامی ایرانی جای هیچ توجیهی ندارد. اما باید متوجه بود که عده‌ای درباره پاسخ ایران به این مسئله دچار افراط و تفریط نشوند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

لطفا برای پاسخ به روسیه دچار افراط و تفریط نشویم!

کلاس آموزشی قالیباف برای روسیه/ هیئت‌هایی که یزید هم در آنها گریه می‌کند!

محمد صدر، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران در اشاره به موضع غلط وزیر خارجه روسیه درباره جزایر گرامی ایرانی؛ گفته است: اگر همان زمان که چین اقدام شبیه روسیه را انجام داد و در واقع مصوبات شورای همکاری خلیج فارس را تأیید کرد، ایران جدی‌تر برخورد کرده بود، چنین اتفاقی نمی‌افتاد. همان موقع خودم با آقای رئیسی صحبت کردم و گفتم که تمامیت ارضی ایران موضوع بسیار مهمی است و باید جمهوری اسلامی یک موضع جدی‌تر و محکم‌تری بگیرد؛ آقای رئیسی گفت، من موضع‌گیری کرده‌ام. بعد از آن معاون نخست وزیر چین به ایران آمد و البته آقای رئیسی هم موضع‌گیری کرد ولی موضع‌گیری در خور نبود.

او می‌افزاید: یعنی باید چینی‌ها می‌فهمیدند-همان طور که بعضی از دوستان هم اشاره کردند- که ما در ارتباط با تمامیت ارضی و استقلال کشور هیچ شوخی با کسی نداریم و اگر کسی به این حیطه وارد شود، طبیعتا با برخورد جدی جمهوری اسلامی مواجه می‌شود. متأسفانه عدم برخورد مناسبت در آن زمان با چین باعث شد که روسیه هم همان خلاف را انجام بدهد و عین همان مواضع را بگیرد و در جهت منافع خودش و شورای همکاری خلیج فارس، منافع ایران را فدا کند و موضع‌گیری داشته باشد که در واقع به تمامیت ارضی ایران خدشه وارد کرده است.

صدر گفته است: باید به صورت جدی با روسیه برخورد شود. واکنش‌هایی که تا الآن صورت گرفته، بد نبوده ولی کافی نیست. سفیر روسیه احضار شده، ولی حتما باید از روسیه خواسته شود که هم معذرت‌خواهی کند و هم مواضعش را تغییر بدهد؛ وگرنه باید جمهوری اسلامی واقعا یک تجدیدنظر جدی در رابطه با روسیه داشته باشد. به ویژه اینکه ضررهایی که روسیه به ایران زده حتی بیش از ضررهای چین است. یعنی سر قضیه اوکراین و... باعث انزوای بیشتر ایران شده و نیز باعث شده که تحریم‌های اروپا علیه ایران به خاطر قضیه اوکراین خیلی جدی‌تر شود؛ در حالی که ایران چنین مواضعی را نداشته است.

او تصریح می‌کند: بنابراین، به نظر من باید دوستان این توجه را داشته باشند و دولت رسما از روسیه بخواهد که مواضعش را اصلاح کند؛ و اگر اصلاح نکرد، یک موضع‌گیری خیلی جدی به روسیه نشان بدهد که ما در ارتباط با استقلال و تمامیت ارضی شوخی نداریم. [1]

*اقدام غلط وزیر خارجه روسیه در همراهی با برخی شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس علیه جزایر گرامی ایرانی؛ یک کار غلط بود که هیچ جای دفاع و توجیهی هم نداشت!

اقدامی که البته موجب سبکی دیپلماسی کرملین شد و از منزلت هژمونی روسیه و شخص آقای پوتین کاست.

لکن در قبال این قضایا نبایستی دچار افراط و تفریط شد...

یعنی اقدام متقابل ایران در اعتراض به روسیه، احضار سفیر این کشور، تأکیدات راهبردی رئیس مجلس و توضیحات آقای بوگدانف(معاون وزیر خارجه روسیه) درباره احترام روسیه به تمامیت ارضی ایران اسلامی؛ اقدامات دیپلماتیکی بودند که انجام مجموعه آنها برای فیصله یافتن این مسئله کفایت بود.

حال اگر امثال آقای صدر معتقدند "پاسخ درخور" یعنی آتش زدن سفارت روسیه یا حمله نظامی به خاک روسیه؛ مسئله دیگریست و ما قضاوت در این باره را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیان این نکته هم ضروریست که ما از آنجا که گاهی اظهارات آقای صدر را رصد می‌کنیم؛ تاکنون ندیده‌ایم که ایشان مواضعی اینچنین شداد و غلاظ را درباره آمریکا هم اتخاذ کنند که این مسئله جای سؤال دارد!

***

تأکید خطیب مشهور بر پرداختن هیئت‌ها به مسائل معیشتی جامعه

هیئت‌هایی که یزید هم در آنها گریه می‌کند!

کلاس آموزشی قالیباف برای روسیه/ هیئت‌هایی که یزید هم در آنها گریه می‌کند!

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، از خطبای مشهور کشورمان طی سخنانی در همایش «شمیم حسینی» که با حضور هیئات مذهبی استان قم برگزار شد، گفته است:‌ هدف اصلی از برپایی هیئت‌های مذهبی؛ تربیت انسان معتقد و باورمند است. به این معنا که موجب تهذیب نفس، عفاف و حجاب و دوری از گناهان شود.

به گزارش رسا، او می‌افزاید: به روز بودن، یکی از مهمترین ویژگی‌های یک هیئت مذهبی است. همانطور که رهبری فرمودند ما هیئت سکولار نداریم؛ امروز مباحث معیشتی و فرهنگی همچون عفاف و حجاب مطرح است که باید در هیئت‌ها مورد توجه قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید هیئت علمی داشته باشند، تصریح کرده است: اعضای این هیئت‌ها می‌توانند موضوعات اساسی و نیازهای روز جامعه را تعیین کرده و برای آنها برنامه داشته باشند.[2]

*حجت‌الاسلام رفیعی در واقع همه آنچه که از یک هیئت تراز انتظار می‌رود را مطرح کرده‌اند و حالا باید منتظر بود و دید که چه تعداد از هیئت‌ها، مداحان عزیز و خطبای محترم به این عقلانیت‌ها ملتزم خواهند بود.

بدیهیست که هیئت خالی از بصیرت نسبت به مسائل روز و ایضا هیئتی که نتواند تطبیقات لازم میان مسائل امروز جامعه با قضایای عصر سیدالشهدا(س) را در فرایند "تکرار تاریخ" پیدا کند؛ چیزی جز یک محفل بی‌خاصیت نخواهد بود که قیام حسینی را از محتوا خالی و شور را به جای شعور قالب می‌کند. و پر واضح است که چنین محفلی مطلوب یزیدیان در همه‌ی زمان‌ها خواهد بود!

در واقع در این قبیل هیئت‌ها و مجالس؛ صرفا شهوات ذهنی عده‌ای مذهبی ارضا خواهد شد که می‌خواهند دوری خود از وادی سیاست و عقلانیت و مجاهدت را با نشستن در مجلسی به نام سیدالشهدا(ع) توجیه کنند و در واقع خون شهدای کربلا را سپر اشتباهات خود کنند.

اما در هیئت تراز و هیئتی که مورد توجه اهلبیت(س) است؛ صراحتا این معنی مورد تأکید است که اگر حسین‌بن‌علی(ع) در زمان حاضر بود هیچ نسبتی با بی‌حجابی و گرانی و ناکارآمدی نداشت و بسته به اینکه یزیدیان زمان در کدامیک از گلوگاه‌ها و منابر و مصادر نظام اسلامی نشسته‌اند به نبرد لسانی، رفتاری یا مسلحانه علیه آنها برمی‌خاست و دلایل گرانی و بی‌حجابی و ناکارآمدی را افشا می‌کرد.

در واقع باید گفت یک هیئت تراز، هیئتی است بیش از زخم‌های پیکر مطهر حسین‌بن‌علی(ع) بر "ذبح عقلانیت توسط مردم زمانه" می‌گرید، با "جهاد تبیین" به مقابله یا یزیدیان زمان برمی‌خیزد و با حیثیت‌بخشی به عقلانیت اجازه نمی‌دهد بوزینه‌ها از منابر رسول خدا در جامعه بالا بروند. (اشاره به یک حدیث نبوی)

هیئت تراز؛ هیئتی است که جهاد تبیین را جهادی برای دفاع از خیام حسینی(ع) بداند و جامعه‌ی مورد خواست امام حسین(ع) را تبیین و مطالبه کند.

***

کلاس آموزشی قالیباف برای روسیه

کلاس آموزشی قالیباف برای روسیه/ هیئت‌هایی که یزید هم در آنها گریه می‌کند!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جریان نطق خود در جلسه علنی روز یکشنبه گذشته مجلس به موضع غلط وزارت خارجه روسیه درباره جزایر گرامی ایران اشاره کرده و گفته است:

"روسیه که خود قربانی توسعه طلبی‌های ژئوپلتیکی غرب و ناتو و در حال نبرد علیه آن است، نباید به برنامه ژئوپلتیکی غرب برای بی ثبات سازی خلیج فارس کمک کند؛ آن هم در حالی که ایران تنها ضامن ثبات در خلیج فارس و خنثی کننده برنامه‌های خطرناک غرب در این منطقه حساس است."[3]

*این کنایه آقای قالیباف به روسیه که اشارتی دارد به جنگ روسیه با اوکراین و البته کمک‌های غیر قابل انکار و تعیین‌کننده ایران به روسیه؛ سخنی بسیار پر مغز و دیپلماتیک است که به خوبی توانسته اشتباه کاخ کرملین را به رخ بکشد.

در "جهاد تبیین" انتظار همین است که مسئولان رده‌بالای کشور بتوانند با سخنانی دقیق، فکر شده و عمیق از حیثیت نظام اسلامی و کارنامه انقلاب دفاع کنند.

انتظار دیگر نیز این است که آقایان بتوانند سخنان خود را با کارنامه همراه کنند و در وادی اجرا و دولت‌داری نیز گره از کار مردم بگشایند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1600803

2_ rasanews.ir/00361Y

3_ mshrgh.ir/1508803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 167
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 72
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    باقر قالیباف، مدیریت اجرایی و دیپلماسیش خیلی خوبه
    • US ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      فکر نمی کنم مجله خبری روسیه اسپوتنیک استحقاق فیلتر نشدن را داشته باشد ، هفته ای نیست که به بهانه همایش مد و سینما عکس نیمه عریان زنان را پخش نکند ان هم با ادرس ir. اینترنتی
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      64 70
      دولت برای نجات و افزایشی کردن بورس چرا دلار را گران میکند؟ این باعث تشدید بیماری بورس دلاری و ضرر بورس در حتی میان مدت میشود. بگذارید با کاهش قیمت دلار بورس کم کم از دلار جدا شود. نترسید
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      85 87
      دیپلماسی ؟ جمع کن
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      کلاً با همه نظرات صدر مخالفم ولی با این یک نظرش صد در صد موافقم و حرفش درسته. از اردوغان یاد بگیریم براحتی میشه با یه پیام ساده به تایوان یا اوکراین کاری کرد که دیگه چین و روسیه غلط اضافه نکنند.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      کلاس آموزشی رو اردوغان گذاشت گرچه آدم پر از فیوزیه ولی برای منافع کشورش میجنگه و شوخی نداره.
    • سلام IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      7 1
      دولت باید نمایندگانی که با احضار دکترفرزین و اعتراض به سیاست‌ تثبیت ارز باعث افزایش دلار در امروز شدند را به مردم معرفی کند.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      6 1
      دیپلماسی اقتدار یعنی همین. بعضیا فکر میکنن اقتدار یعنی اینکه رجز بخونی و خط و نشون بکشی. اقتدار خط و نشون هم داره منتهی واسه مردم. اما در مواجهه با ارباب نباید جوری حرف بزنی که ارباب بزنه تو دهنت. این یعنی اقتدار و عزت که از زمان انقلاب شاهدش هستیم و امروز به اوج خودش رسیده
    • حسین IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      2 0
      ما که چیزی ندیدیم
  • ناشناس IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    همین یکی دوماه پیش بود که شی جین پینگ رهبر چین در سفر به عربستان ... ایران را شدیدا تحقیر کرد ..
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    انصافا قالیباف در این ماجرا، ادبیات خوبی تولید کرد. بسیار دیپلماتیک و موثر
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    روسیه باید ادب بشود انقدر بهش لطف کرده ایم که هوا ورش داشته است
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      در جمهوری اسلامی ایران کسی اجازه ندارد به ارباب پوتین کمتر از گل بگوید
    • اﻳﺮاﻥ IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      36 52
      اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻟﻂﻒ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﺷﺪ اﻳﻦ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﺷﺪﻳﻢ ﺷﺪ اﻳﻦ ﺣﺎﻻ اﺩﺏ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﭼﻲ ﻣﻴﺸﻪ
  • حسین IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    اره عمو یک وقت افراط نکنید که داش پوتین ناراحت میشه.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      68 11
      باشه به سفارت روسیه حمله کنید تا کل دنیا باهامون چپ بشه. فکر کردید با حمله به روسیه آمریکا باهامون خوب میشه خیر اون نهایتش میدوشدمون
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    51 21
    کمک‌های غیر قابل انکار و تعیین‌کننده ایران به روسیه نگو ترو خدا فردا غرب گرایان ناراحت می شوند.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      6 36
      کمک های غیر قابل انکار
  • س ح IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    بابا جان چرا این همه همهمه . میشود ما هم با تایوان دیداری داشت . میوشد ما هم با اکراین درباره کریمه دیداری داشت . یه کمی از ترکیه یاد بگیریم .
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      72 6
      ترکیه برا دفاع از خودش چیزی نداره برا همین مجبور با همه طرف باشه اونم زیاد دووم نمیاره
    • سعید موسویان فرد IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      6 57
      دقیقا این درسته متقارن، متوازن، مؤثر، مفید باکلاس
  • DE ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    تفريط؟؟ بچه هاي اين كشور واسه حفظ وجب به وجب خاك اين كشور روي مين رفتن!
    • مینا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      4 48
      زنده باد. دست علی پناهت.
    • حجت IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 5
      گلم، تنها کاری که شما کردین تو جنگ دادن گرای رزمندگان ایرانی به رفقای بعثیتان بوده، نمی خواد ادای میهن پرستارو در بیارین که اصلا به گروه خوتنیتان نمی خورد
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    19 70
    اول موش های انبار رو بکش بعد برو توش گندم ذخیره کن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    روسیه و چین دیگه سوار شده اند
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      شاید سوار شما شده باشن سوار ما که نشدن
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    این همه خدمت وحمایت از یه کشور خدانشناس وکمونبست و متجاوز .م
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    حالا مشرق که بیشتر نظرهای ما را نشر نمیده ولی در مورد قضیه جزار سه گانه در بیانیه ها به هیچ وجه گفته نشده که متعلق به امارات هستند یا اینکه در مورد مالکیتشون باید بحث بشه، فقط گفته شده اختلافاتشون را با گفتگو حل کنند، ما هم که اختلافی نداریم، یعنی حالا که ما سوار خر هستیم
  • علی خوش روان IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    90 13
    سخنان قالی باف پخته ودرست بود واگر از طرف روسیه به نوعی اظهار اشتباه بود ن مسئله اعلام شد کافیست ونباید در برخورد منفی شورش دربیاد
  • طبا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    از چه زمانی ، به انفعال و ترس میگن : کلاس آموزشی !!!؟؟؟ برید این داستانها رو برای خودتون تعریف کنید !!!!!!
    • a IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      8 138
      اشتباه منفی دادم
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      75 9
      نترسید بابا این سفارت روسیه و چین اینم شما فقط فردا پرونده رفت شورای امنیت و تحریم جهانی شدیم نندازید گردن دولت ها
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      1 0
      مشرق _ جعبه آبی در سمت چپ ، فاصله + _ بیشتر میشه، اشتباه نمیشه.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    11 80
    قضاوت را واگذار میکنیم به خواننده روخوب اومدید
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    19 98
    وزیر امور خارجی ایران یه سفر به کیف بره تاحساب دست روسها دربیاد اگر وزیرامور خارجیش عذر خواهی نکرد چون ایشان بااین کارش بعمد ش یه اختلاف تاریخی به اختلافات ایران با همسایه اش اضافه کرد وگذشته اش نیز دراذهان ایرانیان خوب نیس
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    سر موضوعات بی اهمیت می تونین به سفارت حمله کنین اما سر تمامیت ارضی نه!!!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      پس خودتون حمله میکنید میندازید گردن بقیه راه خراب کردن روابط کشورها رو خوب بلدید
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      3 43
      👌👌👌👌👌👌👌👌
  • یزدان US ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    مثلا میخوای بگی مسئولان ما قاطعانه موضع گرفتن روسیه از ترس به شکر خوردن افتاد
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      آره دیگه همین جوری است مکه توی این چند روز ندیدین چند گروه از وزیران و معاونان روسیه به ایران آمدن خاک ایران را بوسیدن و گفتن آقا ما غلط کردیم ببخشید
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    قالیباف؟ روسیه؟ جوک قشنگی بود
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    71 61
    آقای قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، متاسفانه دولتمردان ما این سیاست وکیاست راندارند وهمه نزدیک بین هستند
  • سپیده IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    74 63
    طرف خیلی واضح گفته است که منظورش این است که معذرتخواهی کنند و حرفشان را پس بگیرند. گفتن اینکه به ایران احترام می‌گذاریم کافی نیست.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    فعلا مستعمره چین و روسیه ایم ، جرات اعتراض هم نداریم
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      دهنت و آب بکش گدای غرب کجا این دو کشور ایران و استعمار کردن لامذهب نمیشه که یه حصار بکشیم دورمون بگیم با هیچ کشوری نمیخواییم رابطه داشته باشیم
  • از شهرستان سراب IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    7 30
    بنظر من اقای صدر خیلی خوب حرف زده
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    تحلیل مشرق روی صحبتهای آقای صدر نشان دهنده این واقعیت تلخ است که گردانندگان این سایت واقعا دچار خطای تحلیل و محاسبه اند.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    36 54
    کاش اقای قالیباف رک حرفشو میزد و خواسته خودشو از روسیه مبنی بر عذرخواهی از ایران و تغییر موضع اعلام میکرد
  • سعید IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 45
    قالیباف وقثتشه
  • هاشم IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    کمک به روسیه احمقانه ترین کار همانند ادامه اشغال وگروگان گیری در سفارت امریکا
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    98 5
    اولا روحیه مقابله باغرب توسط روسها متاثر از شیوه ایران است .دوما اگر ایران کمک همکند سهم خودرادر مبارزه باامریکا انجام داده
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    9 73
    ماهم به اوکراین ازجنگ زده ها دیدارروحیه بدیم کریمه را حق آنها وبه تایوان برویم حتی اگر دعوت نکردن سر زده برویم.
  • US ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    حرفای رفیعی رو باید طلا گرفت
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    8 117
    آقای مشرق نیوز : نظر آقای صدر در خصوص روسیه و لزوم جدی بودن در قبال تمامیت ارضی ایران عزیز نظر تمامی هم وطنان و سینه چاکان ایران عزیز می باشد .
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    12 90
    مشرق نیوز جان ؛به دوستان گوش زد کنید که در برخورد با روسیه ؛ یک وقت افراط نکنید که مبادا افراط دون شما پاره بشود . آره عامو جان ؛ مراقب خودتان باشید 😄😄
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    10 77
    دیپلماسی حقارت و ظلم پذیری را در این کشور باب نکنید لطفا. یه سخن لفظی از کریمه و تایوان می تواند جواب حداقل عزت مندانه ای باشد.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    11 76
    واقعا عجیبه در مورد مواضع روسیه خونشون به جوش نمیاد
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    15 43
    ۳ داروخانه رفتم آمپول دگزا نیست! میگن کمبوده نداریم.
  • آرش IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    اگر آمریکا در ازای رفع تحریم ها تمامی جزایر ایران را طلب میکرد، اصلاح طلبان دو دستی تقدیم میکردند.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    5 53
    نه در برابر روسیه و چین و نه کشور دیگه ای حربه ای جز تهدید با موشک و پهپاد نداریم،
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    78 4
    اقاب محمد صدر ما هم از دیپلماتیک وهم از میدان استفاده کردهایم شماها که گفته های کری تضمین بود
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    85 7
    اینو بدونیم که چین و روسیه برای اینکه هم اعراب رو نگه دارن هم ایران رو این چنین رفتار کردن... چون میدونن کشورهای عربی رو باید خر کرد.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    56 5
    درود بر رییس مجلس شورای اسلامی❤️ البته اینم بگیم که روسیه نیومده تایید کنه مالکیت امارات رو. فقط گفته برید گفتگو. خب از اونجایی که مال ماست اون جزایر هیچ گفتگویی رو قبول نمیکنیم.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    شما اگر راست میگید و حرفتون پیش روسیه یا چین برش داره به ازای این همه پهپاد که به روسیه دادید و به خاطرش در جهان حامی متجاوزگر شناخته شدید،یک فروند سوخو35تحویل بگیرید!!!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      52 9
      از کی تا حالا سیاست مملکت شده نگاه کردن به دهن این و اون؟
  • کریمی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 42
    اینکه امروز چین و روسیه و کشورهای عربی نسبت به مملکت عزیزمان اینچنین بی شرمانه موضع نا بحق اتخاذ می گیرند،از موضع قدرت نمی باشد بلکه فقط ما هسیم که بواسطه تصمیمات غلط خود را در موضع ضعف و بی عملی قرار داده ایم.
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 82
    ﺷﻜﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﭼﻴﻦ ﻓﻘﻄ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 88
    بنظر من ایرانی مسئولین باید ازگدشتهر ها پندبگیرند بایدارتباط خود رابا روسیه قطع کنند وانرا بحال خودروها کنند تا دراینگونهمواردایشان که اسلحه ومهمات نیازداردبفهند که حرف اضافی نزنند دیگر
  • رزمنده IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 65
    هیچ کشوری جز سوریه زمان جنگ کمک بزرگی کرد دیگه همه اگر چند برابر سود نبردند فورا عین آفتاب پرست رنگ عوض کردند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    10 99
    متاسفانه روسیه و چین سوار شده اند مثلا ما می‌توانیم بگوییم کریمه جزو خاک اوکراین هست یا تایوان جزو چین نیست این همه پهپاد که به روسیه دادیم و نفت مفت به چین
  • کامی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    دقیقا باید سفارت روسیه رو آتش زد.
    • RO ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      آتش زدن سفارت روسیه پیشکش!شما اگه تونستی از یک کیلومتری اونجا رد بشی شانس آوردی!
  • FI ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    18 0
    برای این واژه لجن‌آمیز ژیوپلوتیک یه واژه فارسی درخور بیابید.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 93
    در طول تاریخ هیچ کشوری به اندازه روسیه به ایران ضرر و زیان نرسونده بعد از اونم انگلیس، دوتاشونم زورگو و مستکبرن
  • حسین US ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 106
    این از روسیه خدایی برجام حل کنید با آنها سازش کنید میل یارد ها برابر از روسیه بهترند جسارتا میگم بقای حکومت سازش با غرب است روسیه خودش را نشان داد شاید یک عده منافع دارند دوست ندارند ولی بضرر حکومت است اگر برجام عملی نشود
  • داوداسدالهی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 74
    نفرین خدا بر مسئولانی که به خاک کشور خیانت کند اگر بخواهیم از دام سیاست های کثیف کفتار همچون اینگیلیس و آمریکاه وفرانسه و آلمان و روسیه و چین به اسم سازمان ملل دربیام و این کشورهای لاشخور باج ندهیم باید سازمان این خصوص لاشخور ها بپاشد
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 40
    مگر کم به روسیه از هر لحاظ خوبی کرده ایران باید به غلط کردن بیفته یا کارشو یکسر کنیم که بفهمه اینجا کجونه وایرانی کیه
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    8 0
    ما هیات مذهبی سکولار نداریم ما هیات مذهبی که به سیاست وعقلانیت رو نمیکند ومحرم را سپر رفتارهای نابخردانه میکند روی نخواهیم آورد .بهترین جمله را سردار دلها بیان کرد که گفت ما ملت امام حسینیم که راه وروش سالارشهیدان بخوبی دراین جمله احساس میشود .درخصوص موضع روسها وجزایر باید گفت ایران باید دست به جهاد تبیین سیاسی درحوزه داخلی وخارجی بزند وروسها را روشن کنند که چه تبعاتی برایشان دارد بلایی که غرب واروپا برسر روسها آوردند روسها هم درخلیج همیشه فارس گزینه دشمنان سیاسی خود را پرمیکنند اما کشور ما نه وابسته به غرب ونه وابسته به شرق است موضع مستقل ما علی الرغم پرداخت هزینه های آن با عزت باید باشد
  • ازتبریز قهرمان IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 52
    آقای قالیباف شما اطلاعاتی از تاریخ وفجایای این گرگ درنده ندارید
  • ناشناس IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 42
    خوب در مقابل امریکا و غرب عزت وسربلندی ایران را حفظ کردیم اما چه شد
  • علیرضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    17 96
    یک میلیمتر از خاک ایران قابل مذاکره نیست ..تحت هیچ شرایطی..بیخود دنبال دیپلماسی وهمراهی با چین وروسیه کمونیست نباشین ..اونها وسایر کشورها بر عکس ایران فقط به منافع خودشون فکر میکنن..جزایر همیشه متعلق به ایران بوده وهست وخواهد بود.فکر میکنم همه مردم ایران با وجود اختلاف نظر سیاسی فراوان ولی در این مورد با هم اتحاد نظر دارندکه یک میلیمتر از خاک ایران هم قابل مذاکره نیست.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 103
    باید از روز اول قبول می کردیم که چینی ها به خصوص روس‌ها رفقای خوبی نیستند نباید تا این حد کشور را به آنها تکیه داد وامروز همه می دانند که برجام برای ایران چه اهمیت فوق العاده‌ای داشت که به کام گروهی شرق گرا اصلا خوش نیامد وملت خسارات عمیق آن را داره تحمل می کنه خدا آخرش به خیر ختم کنه
  • ناشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    آقای صدرمثل شمانیست که بگویدسفارت آتش بزنید.
  • ا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 146
    اگر آقای صدر موضعی که در برابر روسیه گرفته چنین موضعی را در برابر آمریکا نگرفته اولا آمریکا تا کنون در مورد تمامیت ارضی ایران موضعی خصمانه نداشته ثانیا اگر آمریکا یا هر کشور دیگری علیه تمامیت ارضی موضع بگیرد همه جلو او خواهند ایستاد ولی تاکنون آمریکا و کشورهای دیگر موضعی ای علیه تمامیت ارضی ایران نگرفتن ولی بر عکس دوستان شانگهای علیه تمامیت ارضی ایران موضع داشتن
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    5 116
    اگراون سردنیایک سیلی به کسی بزنن مسئولین ایرانی میشوندکاسه داغترازآش .آنچنان جاروجنجال را می اندازند که گوش فلک گربشه ‌اماوقتی برادران روس به اکراین حمله کردن به پشتیبانی ازبرادران روس روزه سکوت گرفتن وشدن حامی حاج آقاپوتین .اینم نتیجه .تحویل بکیرید وبیشتر برادران روس رابه حیاط خلوت دعوت کنید
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 19
    مثل اینکه شورای همکاری خلیج فارس تمایلی به روابط حسنه با ایران ندارند که به دنبال این گردهمایی ها ی بد بو می روند و روسیه را در قضیه ای که ربطی به اوندارد ورود دهند بس آن توافق چی شد واین ادامه توسعه طلبی و دخالت چه معنی دارد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 1
    اعراب خلیج فارس باید بدانند که رفتار آنها بعد توافق زیر دیده گان تیز بین ایرانیان قرار دارند واز هرگونه تجمع غیر دوستانه پرهیز نمایند که این موضوع اگر بدانند به نفع کشورهای منطقه ومسلمانان است
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    61 5
    اره نباید روسیه رو ناراحت کنیم حالا یه حرفی از روی بی تجربگی و هیجان دلارهای نفتی زده گناه که نکرده مهم اینکه روس ها سوخو 35 یا 50 رو بهمون میده حتما
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      4 74
      پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است
  • یاس IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 91
    بابا کمونیست بی خدا هیچوقت دوست نمیشه اگه منافعش اقتضا کنه باما دوستی که هیچ ازین بیشتر هم دشمنی میکنه آمریکا هرچند که استعمارگره حداقل باکسانی که بهش دست دوستی میدن یامتحدشن ازپشت خنجر نمیزنه بادوست دوسته بادشمن دشمن
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 23
    نه شرقی نه غربی شعار قران است
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 0
    شورای همکاری خلیج فارس آگاه باشند که در منطقه کشور اسلامی ایران به دلیل مسلمان بودن دوست آنها خواهد بود وگول دشمنانشان را نخورند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 0
    از قدیم بزرگ‌ترهای مان گفتند همیشه دستت را بزار رو زانو و بلند شو بگو یا علی یعنی انتظار کمک و امید به کسی جز خودت نداشته باش چین هم اگر روزی جای آمریکا را بگیرد ما باز با او مثل آمریکا مشکل پیدا می کنیم با این تفاوت که هر دو کشور ایران و آمریکا رگ خواب همدیگر را پیدا کرده اند ولی در مورد چین نه
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    5 0
    جمع کنید نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • امیر IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    35 0
    ما صدام را با اون همه حمایت جهانی نذاشتیم یه وجب خاک کشورمون و تصرف کنه . ولی در کل شما اصلاح طلب ها خیلی خوبیییییین خصوصا نسخه پیچیتون...
  • حسینی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    202 2
    غربگداها دنبال تجزیه ایرانند وبا جاسوسی و حرف هی ضد ایرانی با نظام سلطه همکاری میکنند حالا دلسوز جزایر شدند خجالتی هم خوب چیزیه
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    12 0
    چه عنادی این خبرگزاری شرق به نظام و دولت داره که اینجوری راست دروغ را با هم پیچانده قلم زده
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 0
    روسیه وچین برایتان اشی پخته اندکه کیف خواهیدکردبرای همین که می گیم نه غربی نه شرقی فقط ایران خودکفا
  • رضا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 59
    آتش زدن سفارت وجنگ باروسیه رونخواستیم همینکه جرات کنید وابن اقدام روسیه را به شدت محکوم و با حمله این کشور به اوکراین وضمیمه کردن خاک این کشور به خود با توسل به زور و قدرت نظامی مخالفت نمائید کافیست اما با توجه به مسایل پشت پرده به این اعتراض الکب بسنده خواهند کرد4
  • ایرانی با غیرت IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    5 2
    به فرض هم که ایران یک پاسخ درخور و شایسته به روسیه بدهد بابت این گاف ناجوری که داد. چند وقت دیگر دوباره شورای خلیج فارس در یک گردهمائی دیگر این مسئله سه جزیره را مطرح خواهند کمااینکه تا به حال بارها و بارها این را طرح کرده اند. پس بهترین کار این است که کاری کنیم که دیگر جرات طرح چنین مسئله ائی را نداشته باشند. در اینصورت روسیه و چین هم خواهند فهمید که مداخله انها هیچ تاثیری نداشته است. شاید یک مانور تمام جانبه نظامی در نزدیکی مرزهای آبی امارات سیگنال لازم را به اماراتیهای متوهم منتقل کند.
  • جانباز جنگ تحمیلی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 15
    متأسفانه عده ای مصالح کشور را به منافع جناحی خودشان مرتبط می سازند،مگر عربستان چه ظلمی در مورد ایران کرده بود که سفارتخانه اش را آتش زدید؟!؟برای وجب به وجب این خاک یک جوان داده ایم احمقانه است این خون‌های پاک را به منافع حزبی بفروشیم
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 28
    چرا دوستان ارزشی از دیوار سفارت روس نرفتند بالا؟
  • ناشناس IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 2
    چه رسالت بزرگی بر دوش شماست
  • عمیر IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 47
    حال همه ایرانیها از کشور مزدور و تروریست روسیاه بهم میخورهه
  • دلسوزایران IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 62
    تاکی به سران بایدفهماندچین وروسیه دشمن دیرینه ایران هستند،
  • US ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 2
    کشور ایران که توانایی رسیدگی به فقط جانبازان دفاع مقدس را ندارد نمی تواند مقتدر باشد.یا عاجز است از حمایت یا بی کفایت است
  • US ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 2
    کشور ایران که توانایی رسیدگی به فقط جانبازان دفاع مقدس را ندارد نمی تواند مقتدر باشد.یا عاجز است از حمایت یا بی کفایت است
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 2
    مشرق جان خیلی پست هستی چون درد دل مردم را نمیکویی یک نمونه بورس چه شده ؟ دهن مردم سرویس شده ککتان هم نمیگزد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 28
    حق با آقای صدر است
  • هادی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 5
    الان ایران شد عین زمان قاجار
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 2
    من از طرفداران سایت شما بودم ولی براتون متاسفم هیچ حرف حقی رابجز حرف خودتون قبول ندارید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 13
    نه اینا که مهم نیست!!
  • رستم IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 2
    جبهه نیروهای پاک و مردمی ایران آریایی دین زرتشت را پاک ترین دین خدا می داند.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 19
    بنظر بنده فقط آتش زدن سفارتهای چین و روسیه چاره کار است وبس
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 2
    مگه نمیگین غیرت دارین و ایران براتون مهمه
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 20
    احسنت اقای صدر اینا خودشون زدن بخواب ودر جواب اینکه اقای صدر درباره امریکا موضوع تندی نگرفته
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 28
    ایران باید سواری دهد ?
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    16 1
    خدا را شکر گشت های ارشاد فراجا و گشت های نهی از منکر بسیج به خیابانها بازگشت
  • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 34
    با سلام از روسیه و چین دست بکشید و به اروپا و آمریکا دست بدهید خلاص
  • شاهین IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 2
    اگه به اینا باشه //////
  • ارش IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 2
    وزیرخارجه محترم دولت اقای پوتین گفتند تمام اراضی ایران ایشون گفتند مال ایران هست دادگاه بیالمللی هم میداند
  • ال محمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    8 28
    روسيه در طول تاريخ بيچاره با ما كاري نداشت تنها كاري كه كرد چندين استان ما را از ما گرفت
  • ارش IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 3
    در واقع این مربوط به مهسا ومادر کیان هست که با شعار زن ازادی به سوی امارات وعربستان رفتند و جزایر گفتند مال شماست
  • ناشناس IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 2
    روسیه شوروی سابق نيست روسیه امروزی در حدی نیست بتونه بر علیه منافع کشور ما اقدامی قابل توجه انجام‌شده
  • نقی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 31
    اقای صدر درست میگن
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 58
    هزار بار گفتم بازهم میگم مسیولین ما متا سفانه درک درستی ازسیاست خارجی ورفتار متقابل ندارن همین الان تلفن زلنسکی روبگیر یه ۳۰تا پهباد شاهد سرشو کج کن سمت اوکراین وتوازن رو برقرار کن اگه روس خائن صداش در اومد بهش بگین هییییس وگرنه یه تیلیفون دیگه به زلنسکی جون میزنیم
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 75
    روسیه متجاوزبه خاک اکراین است دست ایران هم دراین تجاوزروشده
    • مجتبی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 3
      ما بخاطر خاشقچی شیخ نمیر سفارت آتیش میزیم
  • دهقان IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 2
    فعلا که هم غرب و هم شرق در جهت منافع خودشون هم ایران محاصره هم تحریم و هم تا در توان دارند هر یک به نحوی با عملکردشون ایران و ایرانی جماعت آزار میدهند
  • یکایرانی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 16
    میگیند امریکا استعمارگر وعارتگر است ودوری میکنند از امریکا ایا روسیه وچین عارتگر نیستن ؟
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 11
    بله کدخدا رو نمیشه تشر داد
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 16
    روسیاه ایران را کوچکتر کرده وخواهد کرد
  • عبداله سرگردان IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 14
    قرار بود نه شرقی نه غربی باشیم .
  • حمید IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 28
    عزیزم آمریکا که تکلیفش روشنه..ولی روسیه !!!!!!!!!به قول قدیمیا من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 14
    اصلاح بیانیه ، زیاده خواهی نیست و باید انجام شود.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    غریب و مظلوم ایران
  • فدائی حیدری IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    فکرمیکنم هرکسی برای خودش نظری داردکه ضددیگری باشد ودیگری راازمیدان بیرون کنداینجاست که بایدگفت امریکاکدام بارمرزهای ایران ازباکوتانخجوان واذربایجان وترکمن چای وغیره راگرفته است دشمنی روسیه ریشه داراست
  • هادی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 0
    با سلام: از نظر من عامل بدبختی مردم ایران و تورم و گرانی
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 1
    یزیدیان زمانه داخلی چند برابر زخم میزنند .
  • حسن .قاضی نژاد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 23
    باسلام. : اگر به تاریخ فقط نگاه بسیار سطحی و اندکی بیندازیم علنا خواهیم دید که : همواره روسیه به این خاک و این مملکت یا حمله کرده
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام مسولین عزیز اگه میخواهید کشور به ارامش برسد اقتصاد درست بشود سیاست خارجی تون درست کنید
  • دهقانی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    دوستی با روسیه و چین دوستی با خرس است در حکومت ایران از هم گسیختگی و ندانم کاری و عدم سیاست های کارشناسانه وجود ندارد
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    جزایر گرامی
  • حسين DE ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    102 1
    آقاى محمد صدر ممكنه لطفاً توضيح بدى چرا اون زمان كه ارباب قبلى شما اصلاح طلبان وطنفروش اوباما به بحرين گفت پرونده جزاير سه گانه را ببريد دادگاه لاهه جنابعالى و تماميت جريانات خائن و مزدور و اصلاح طلبان و ليبرالها به يكباره كر و كور لال شدند و يا به عبارتى خفه خون گرفتند
  • حسين DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    69 1
    من در كامنت قبلى به جاى نام امارات نام بحرين را بكار بردم لطفاً پوزش مرا بپذيريد و خودتان اصلاح كنيد. با تشكر و احترام : حسين.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    5 37
    همین که روسیه وچین خیلی زود خودشون را نشون دادند برید خدا را شکر کنید والا به عقل خوش باور شماها به این زودیها نمیرسید ازروسیه وچین رکب بخورید
  • 😛✌️ IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 0
    لطفأ دیگه هیچوقت دچار افراط و تفریط نشوید. نظام دیگه ۲۰ ساله نیس!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 3
    چهل ساله حالا نتیجه اش رو ببینید
  • :) IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    چقده حرف توی دل این ملت مانده بود wow
  • حق FR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 59
    آقای صدر درست گفته حداقل ایران حمله روسیه به اوکراین را محکوم کنه
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    میخوای حمله کنم سفارت؟! حواست نیست نویسنده محترم چطور بنویسی ها! 😂
  • جیم IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    روس‌ها در این قضیه یک ضربه به ما زدند در مجامع بین المللی باید یک رای به ضرر روس‌ها داده شود به این میگن عکس العمل متوازن .
  • رضا IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 1
    پوتین قهر میکنه، ناراحتشون نکنید
  • رضا IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 3
    ناراحتشون نکنید
  • ایرانی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    اینا همه بازی سیاسی چون روسیه بهتر میدونه ایران از کل کشورهای عربی قوی تره.زنده باد ایران
  • ب م IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    خواهشمندیم جدی وجدی جواب دندان شکن به روسیه و چین بدهید تا این لاشخورها بدانند که اینجا ایران است.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    جالبه عامل اول بدبختی مردم ایران امریکاس
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    دلخوش بودن به حمایت روس و چین خیلی بد است
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    از بس که گرانی و بی ثباتی در مملکت حاکم است آدم به همه مسولین ناسزا میگوید
  • حسینی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 1
    این حرفها را باید به سفیر روسیه بزنید وگرنه مردم تین حرفها و شعارها را حفظ هستند. و سالهاست میگویند له روسیه و چین اعتماد نکنید و کاری کنید با همه دنیا تعامل داشته باشید نه دو کشور کمونیست که هیج رحم و مروتی ندارند
  • RO ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    پهباد و موشک ازشما به پوتین ا!😝😝😝😝
  • US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 0
    حاجی جزایر سه گانه رو ول کن !😝😝😝😝😝😝
  • رز IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 0
    حالا تندروها اگه راست میگن جرات شعاربرعلیه روسیه بدهند تاببینیم دولت ما وابسته نیست
  • علی IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    ♥️♥️اشد من الکفار یاد گرفتین. دیگه بحت باز نمیکنم ولی کامنت اون که راجع به ترکیه گفته عالیه
  • ن US ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 0
    ازروسیه وچین دست بردارید این کشورها خاینند
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    1 0
    سفارت آتش زدن کار شماست کافی بود همانطور که یواشکی در جنگ اوکراین از روسیه حمایت می کنید یواشکی هم دست از حمایت بردارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس