نقض پروتکل‌های امنیت هوایی توسط جنگنده‌های آمریکایی در سوریه

یک مقام روس خبر داد که جنگنده‌های آمریکایی هنگام نزدیک شدن هواگردهای تاکتیکی ارتش روسیه به آن‌ها در مرزهای سوریه سامانه‌های تسلیحاتی خود را فعال کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «اولگ گورینوف» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه خبر داد نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش پروتکل‌های امنیت پرواز در سوریه را طی ۲۴ ساعت ۱۰ بار نقض کرده‌اند.

طبق گزارش شامگاه جمعه خبرگزاری «تاس»، این مقام روس خبر داد خلبانان نیروی هوایی آمریکا هنگام نزدیک شدن هواپیماهای روسیه به آن‌ها دو بار سامانه‌های تسلیحاتی خود را فعال کرده‌اند.

به گفته گورینوف، طی روز جمعه ۱۰ مورد نقض قوانین مربوط به پرواز پهپادها و هواگردهای ائتلاف ثبت شده که دو مورد آن مربوط به فعال سازی سامانه‌های تسلیحاتی هنگام نزدیک شدن هواگردهای تاکتیکی روسیه بوده؛ هواگردهایی که طبق برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده در طول مرزهای سوریه اقدام به گشت‌زنی هوایی می‌کنند.

نیروهای آمریکایی مناطق نفت‌خیز شرق و شمال شرقی سوریه را تحت اشغال دارند. به‌رغم بیانیه مکرر دولت سوریه درباره لزوم خروج هرچه سریع‌تر نیروهای بیگانه از خاک این کشور، با این حال، آمریکا همچنان به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور دارد.

به‌رغم تلاش‌های آمریکا برای پنهان نگاه داشتن مقاصد اصلی از حضور نظامیان این کشور در سوریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود نیروهای آمریکایی برای استفاده از چاه‌های نفت در سوریه حضور دارند.

دولت دمشق بارها با ارائه مدارک مستند سرقت نفت سوریه توسط آمریکا را فاش کرده است. دمشق همواره اعلام می‌کند که آمریکا پس از سرقت نفت سوریه آن‌ها را از گذرگاه‌های غیرقانونی در شرق سوریه به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس