کد خبر 122345
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

یک مقام اسبق صهیونیست در تحلیلی رفع تدریجی تحریمها علیه ایران را که با توافق احتمالی در مذاکرات بغداد رخ می دهد، به منزله پیروزی جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران دانست که نباید به تهران داده شود.

به گزارش مشرق، مهر "یوسی بیلین" اخیرا در تحلیلی برای روزنامه Israel today نوشت: رسانه های ایرانی طی یک هفته اخیر به طور گسترده به مذاکرات بغداد پرداخته اند و از پیروزی ایران با اعتراف آمریکا به حق غنی سازی اورانیوم از سوی ایران خبر می دهند.

این مقام اسبق صهیونیست تاکید کرد: آن گونه که شرایط پیش از مذاکرات بغداد نشان می دهد طرحهایی که هم اکنون دنبال می شود به نابودی توانمندی هسته ای ایران منجر نمی شود. بر این اساس، توقف فعالیتهای تاسیسات فوردو موقت خواهد بود. موافقت با غنی سازی اورانیوم تا 3.5 درصد بسیار خطرناک و رفع تحریمها علیه ایران حتی به صورت تدریجی به این کشور امتیازاتی را که استحقاق ندارد می دهد.

وی تصریح کرد: ارائه دادن این امتیازات به ایران اشتباه است و دقیقا همانی است که تهران انتظار آن را می کشد. از سوی دیگر تلاش اسرائیل برای اینکه توافقات ایران و گروه 1+5 را شکستی برای غربیها جلوه دهد، خود به منزله پیروزی دیگری برای تهران محسوب می شود.

یوسی بیلین در پایان نوشت: در صورتی که در توافقات نشست بغداد پیشرفتی ایجاد شود، مسئله گزینه نظامی به طور کامل از بین می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس