جهادی به نام «حریم پاک» در مسیر بهشتی اربعین

پویش مردمی حریم پاک در مسیر بهشتی اربعین از نجف تا کربلا توسط جهادگران قرارگاه جهادی امام رضاعلیه السلام اجرا می گردد.

به گزارش مشرق، اربعین مظهر اقتدار تشیع در جهان اسلام و بزرگترین تجمع ایدئولوژیک در جهان است و سیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) در حماسه و اجتماع بزرگ اربعین شرکت میکنند تا با سید الشهدا تجدید بیعت کنند.
چند روزی بیشتر به اربعین حسینی باقی نمانده و کاروان کربلاییان در راه رسیدن به بهشت روی زمین است.

قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام همزمان با آغاز این همایش بزرگ و جهانی و مطابق روال هر ساله، پویش مردمی حریم پاک با شعار «مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگه داریم » را به راه انداخته تا از ظرفیت مردمی مشتاق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) برای بهبودبخشی وضعیت بهداشت و نظافت مسیر پیاده‌روی اربعین استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

زمان صدور ویزای اربعین به ۲۴ ساعت کاهش یافت/ نام‌نویسی ۱.۸ میلیون زائر اربعین در سامانه سماح/ بهتر شدن اوضاع توزیع ارز در کربلا +عکس و فیلم


در چهارمین سال  حضور این قرارگاه بیش از ۱۴۰۰ جهادگر  و داوطلب مردمی ازنقاط مختلف کشور در حوزه های مختلف در این راهپیمایی باشکوه و صحنه خدمات رسانی حاضر شده اند.
 
در همین راستا بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای طرح حریم پاک با ایجاد 10 پایگاه در طول مسیر پیاده روی نجف به کربلا علاوه بر نظافت و  جمع‌آوری زباله‌ها در مسیر، کیسه‌های ویژه‌ای در میان زائران توزیع کردند  تا آنها زباله‌های خود را در آن بریزند.

لازم به ذکر است در 4 سال گذشته با توزیع 8 میلیون عدد از این کیسه‌های تجزیه‌پذیر که توسط جوانان ایرانی طراحی شده،‌ به کاهش مشکل انباشت زباله‌های پلاستیکی در بافت بیابانی کشور عراق کمک فراوانی کرده است.»

قرارگاه جهادی  امام رضا (ع)   تلاش کرده‌است  هرسال و در آستانه اربعین حسینی  پویش مردمی «حریم پاک» را با  شعار «هر زائر، سفیری برای پاکیزگی است» در جهت نظافت این مسیر بهشتی و به جهت رفاه هرچه بیشتر زائرین اربعین حسینی به  مرحله اجرا درآورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    30 1
    حب الحسین یجمعنا
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    3 19
    تنها کسانی که کار مفید انجام می دهند
  • محمود IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    3 0
    خوب.وحالی
  • محمود IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    3 0
    خوب.وحالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس