کد خبر 88901
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶

از سال 2000 به بعد کمیته آلمانی سازمان جهانی یونیسف اقدام به انتخاب برترین عکس های سال از نگاه عکاسان یونیسف می کند. تصاویر زیر عکس های انتخابی سال 2011 است.

عنوان تصویر "زباله های ما در آفریقا " است. در این تصویر پسر کوچکی در کشور غنا دیده می شود که مشغول به زمین زدن یک تلویزیون است تا تکه های فلز را جمع آوری کند. هر ساله صد هزار تن زباله های الکترونیکی از کشور آلمان به غنا منتقل می شود. این تصویر در شهر آکرا گرفته شده است و این کودکان بدون هیچ گونه حفاظتی در برابر مواد شیمیایی در حال انجام کار است. این تصویر جایزه برترین عکس سال 2011 یونیسف را برای کای لوفنبن دانشجوی دانشگاه هنر هانور به ارمغان آورد.

این تصویر جایزه دوم عکس برتر سال 2011 یونیسف را برای جی. ام . لوپز عکاس اسپانیایی به ارمغان آورد. عنوان این عکس خشکسالی ، فقر ، گرسنگی است. این تصویر متعلق به مارسلا پرزا ، شش و نیم ساله است که تنها دو کیلو و دویست و شصت گرم وزن دارد. او و خانواده اش در منطقه ای با عنوان "مسیر خشک" در کشور گواتمالا زندگی می کنند که به علت تغییرات شدید آب و هوایی به خشکسالی دچار شده است.
 
این تصویر از ماریا.اف کالورت برنده جایگاه سوم عکس سال یونیسف شد. این تصویر کودکان نیجریه ای را نشان می دهد که در حال واکسینه شدن در برابر بیماری فلج اطفال هستند. کالورت سالها به عنوان عکاسی پیشرو در آمریکا در زمینه فعالیتهای کودکان و زنان شناخته می شد.
 
این عکس از عکاس روسی سرگی کازمین است. که مدرسه خاصی را در مسکو پایتخت روسیه نشان می دهد. در این مدرسه که دختران در سنین پایین در آن ثبت نام می کنند علاوه بر درس های معمولی ، ورزش های رزمی ، مهارت های نظامی و اصول مراقبت های پزشکی نیز به دانش آموزان آموخته می شود.
 
این تصویر از عکاس ایتالیایی لوکا توماسینی است. او در این عکس یک کودک پاکستانی را که در جریان سیل مخرب این کشور آواره شده است و در زیر پوششی مندرس به خواب رفته است به تصویر کشیده است. چیزی نزدیک به 9 میلیون کودک پاکستانی از این سیل آسیب دیده اند.
 
جان گراروپ عکاس دانمارکی در این تصویر یک مادر و دو فرزندش از اهالی سومالی را به تصویر کشیده است. تغییرات شدید آب و هوایی ، جنگ و نابودی تاسیسات زیربنایی باعث بالا رفتن بهای غذا و بروز قحطی در سومالی شده است. نزدیک به 320 هزار کودک سومالیایی در حال مبارزه با گرسنگی هستند.
 
این تصویر از موگور وارزارو عکاس رومانیایی ، پسری در منطقه شمال غرب این کشور را نشان می دهد. بعد از فروپاشی سیستم کمونیستی و تلاش برای رفتن به سمت بازار آزاد بسیاری از مردم رومانی به فقر دچار شده اند. بسیاری از آنها در روستا ها و با کمترین امکانات ممکن زندگی می کنند. آمار جرم و جنایت و سرقت در این کشور به همین دلیل بسیار بالاست.
 
یورگن اشر در این تصویر گوشه ای از فقر و مشکلات مردم کره شمالی را به تصویر کشیده است. این کودکان که با قحطی و نبود غذای کافی رو به رو هستند از رشد ناکافی رنج می برند. دولت این کشور کمک چندانی به این مردم نمی کند و تنها در شرایط سخت است که گاهی از طرف دولت کمک غذایی به این مردم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس