کد خبر 500358
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹

در حالی که بحران سوریه در پنجمین سال خود به سر می برد، بیش از 5.6 میلیون کودک در داخل این کشور در وضعیت ناامید کننده‌ای به سر می‌برند و نسل جوان این کشور در معرض فراموشی و ورود به گرداب خشونتی هستند که ممکن است در نسل‌های بعدی هم تکرار شود.

به گزارش مشرق،  آخرین گزارش یونیسف حاکی از آن است که نزدیک به دو میلیون کودک به دلیل درگیری‌های فعلی سوریه در مناطق محروم از کمک‌های بشردوستانه زندگی می‌کنند و نزدیک به 2.6 میلیون کودک سوری از تحصیل و حضور در کلاس‌های درس محروم هستند.

بر این اساس تقریبا دو میلیون کودک سوری به عنوان پناهنده در لبنان، ترکیه، اردن و دیگر کشورها زندگی می‌کنند و حضور پناهندگان سوری باعث شده 3.6 میلیون کودک در کشورهای میزبان نیز به دلیل تحمیل هزینه‌های ناشی از آموزش و بهداشت به دولت‌ها، تحت فشار باشند.

از سوی دیگر گزارش ویژه یونیسف با عنوان "کودکان را نجات دهید"با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان اصلی ترین قربانیان جنگ در سوریه هستند، حاکی از آن است که با توجّه به ادامه سوء استفاده شبه‌نظامیان، کودکان به طور مستقیم از ناآرامی‌های این کشور آسیب می‌بینند.

بر این اساس کودکان و نوجوانان با توجّه به ادامه سوء استفاده شبه‌نظامیان معارض دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مبنی بر استخدام اجباری آنان، به طور فزاینده در معرض آسیب‌های مستقیم قرار گرفته‌اند.

این مؤسّسه همچنین از انتشار گزارش‌هایی خبر داد که نشان می‌دهند، شبه‌نظامیان مخالف دولت، در سوریه از افراد کم سن و سال، به عنوان نگهبان، جاسوس، جنگجو و در برخی موارد، سپر انسانی سوء استفاده می‌کنند.

یونیسف ماه گذشته نیز در گزارش خود اعلام کرد کودکان سوریه نمی‌توانند سالی دیگر در برابر درگیری‌ها دوام آورند. این سازمان ضمن ابراز نگرانی درباره تأثیر بحران سوریه در ایجاد نسل گم‌شده کودکان در این کشور، هشدار داد و اعلام کرد، میلیون‌ها کودک در سوریه درحالی بزرگ می‌شوند که چیزی جز خشونت نمی‌بینند، آنها همچنین از آموزش محروم مانده و با ضربه‌هایی رو به رو شده‌اند که در تمام عمر، همراه آنها خواهد بود.

{$sepehr_album_33604}


منبع: فرادید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    آقا جان کجایی ...
  • مسلم ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    بخدا دلم کباب شد.
  • سلام ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    خداوند همه ی مسببین این فاجعه ها را نابود کند. چقدر سخت است غیر از نفرین کردن کاری از دست آدم بر نیاید. چقد سخت است آن ها در پایمال کردن انسغانیت از آن سوی مرزها میایند و مسلمانان را قتل و عام میکنند در صورتی که برای این کارشان حتی قانون جنگل هم جواز نداده است و ما با همه ی این اختیارات انسانی فقط نظاره گریم. خدایا ما را به خاطر سهل انگاریمان در حقوق برادران مسلمان سخت مگیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس