کد خبر 881925
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
شهید مرتضی حسین پور شلمانی - آثار هنری

«مرتضی حسین پور» از پاسدارانِ نیروی قدس سپاه بود که دقایقی قبل از اسارت «محسن حججی» بر اثر اصابت گلوله به پهلویش، بال در بال ملائک گشود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - یک سال پیش در چنین روزی، دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، منطقه ی مرزی «جمونه» در «سوریه» (واقع در مجاورت مرز «عراق») مورد هجوم تروریست های «داعش» قرار گرفت که طی آن، رزمنده ی پاسدار «محسن حججی» به اسارت درآمده و جمعی از مدافعان حرم، به شهادت رسیدند. یک روز پس از این واقعه، تروریست های «داعش» اقدام به انتشار فیلمی از اسارت «محسن حججی» و پیکرش پس از شهادت او نمودند. این فیلم، آوازه ای تاریخی پیدا کرد و نامِ این پاسدارِ گمنامِ نجف آبادی را در میانِ ایرانیان بر سر زبان ها انداخت. در این میان، نامِ دیگر شهیدِ ایرانی در حمله ی «جمونه»، تحت الشعاعِ قرار گرفت و کم تر شناخته شد: «مرتضی حسین پور شلمانی» (با نامِ جهادی «حسین قمی»)

«مرتضی حسین پور» از پاسدارانِ نیروی قدس سپاه بود که در زمان شهادت، فرماندهی عملیات «لشگر حیدریون» را بر عهده داشت. وی، دقایقی قبل از اسارت «محسن حججی» بر اثر اصابت گلوله به پهلویش، بال در بال ملائک گشود.

آنچه در ادامه می بینید، تصاویری از عشق و ارادت مردم و هنرمندان به شهید مرتضی حسین پور شلمانی است که در اولین سالگرد شهادتش تقدیم مخاطبان مشرق می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    4 0
    افتخار استان مایی آقا مرتضی. روحت شاد.
  • تهرانی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    4 0
    روحش شاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس