کد خبر 808213
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۶
گلوله ای که «کندی» را کشت

آن چه می بینید، یکی از گلوله هایی است که به ادعای «کمیسیون وارن»، از اسلحه «لی هاروی اسوالد » شلیک شده است

به گزارش گروه تاریخ مشرق، روز جمعه 30 آبان ماه 1342 شمسی، «جان فیتز جرالد کندی»، سی و پنجمین رییس جمهور «ایالات متحده آمریکا»، دو سال و یازده ماه پس از به دست گیری قدرت، در  شهر «دالاس» واقع در ایالت «تگزاس» هدف گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. پلیس فدرال آیالات متحده، در همان روز، شخصی به نام «لی هاروی اسوالد » را به عنوان عامل ترور «کندی» معرفی کرد. «اسوالد» تنها دو روز بعد، در حین انتقال توسط پلیس، مقابل دوربین های عکاسی و فیلمبرداری رسانه های گروهی، به دستِ یک کازینودار به نام «جک روبی»با گلوله به قتل رسید. «روبی» دستگیر شد و سه سال و یک ماه بعد در زندان، مرد و اعلام شد که علت مرگش سرطان ریه بوده است.

«لی هاروی اسوالد» قبل از قتلش اعلام کرد که او به کسی تیراندازی نکرده و مدعی شد که از او به عنوان «طعمه» استفاده می‌کنند. او مدعی شد که عکسی که او را با سلاح قتاله نشان می‌داد جعلی است و صورت او را به بدن شخص دیگری چسبانده‌اند. بی گناهی یا مجرم بودنش هرگز در دادگاهی اثبات نشد و اسرار مرگ «کندی» علی رغم تحقیقات کمیسیونی موسوم به «کمیسیون وارن» درباره این واقعه، ابهامات فراوانِ آن هنوز باقی است.

آن چه می بینید، یکی از گلوله هایی است که به ادعای «کمیسیون وارن»، از اسلحه «لی هاروی اسوالد » شلیک شده و باعث مرگ کندی و زخمی شدن فرماندارِ وقت «تگزاس» سناتور «جان کانلی» شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • teymour IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    2 0
    اگر این گلوله کندی را کشته. پس چرا مرمی سالم است ؟ کندی را اسوالد نکشت. سیای آمریکا کشت و بیگناهانی را هم از بین بردند. دولتهای پول پرست سروتهشان همینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس