نیروی هوایی هند قرار است امسال (2016) نخستین موشک کروز هوایی مافوق صوت جهان با سرعت 7 ماخ معادل 8643 کیلومتر را از هواپیما شلیک کند.

گروه فیلم و صوت مشرق، به گزارش شبکه خبری راشا تودی، «براهموس ایرواسپیس»، شرکت هوافضای مشترک هند و روسیه از برنامه های خود برای آغاز کار بر روی نسخه پیشرفته ای از موشک کروز هوایی مافوق صوت جهان خبر داد.شلیک آزمایشی این موشک پیشرفته که «براهموس- 2» نام دارد، امسال (2016) صورت می گیرد.

سودهیر کومار میشرا، مدیر اجرایی «براهموس ایرواسپیس» گفت، نیروی هوایی هند دستور ساخت این موشک کروز را صادر کرده است. نخستین آزمایش موشک «براهموس- 2» از هواپیمای «سوخوی- 30 ام کی آی» صورت خواهد گرفت.

از آنجایی که «براهموس- 2» سنگین ترین موشکی است که از هواپیمای «سوخوی- 30 ام کی آی» شلیک می شود، این هواپیما باید مورد اصلاحات ساختاری قرار گیرد تا مناسب حمل این موشک شود.«براهموس – 2» موشک مافوق صوت با برد 300 کیلومتر است و دارای سرعت 7 ماخ معادل 8643 کیلومتر است که نسخه زمین به زمین آن در حال حاضر در ارتش هند استفاده می شود.

{$sepehr_media_1373841_400_300}
دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 1
    حالا مبارکشون باشه ولی مسلما اولین موشک فراصوت جهان نیست چه سکوی پرتابش هواپیما باشه، چه شناور و چه غیره
  • رسول ایران ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 1
    این براهموسی که هندیا دارن فریاد میزنن همون سامانه ی باستیون ( موشک یاخونت ) هستش که با کمک روسها هوا پایه و غیره اش کردن و سرعت واقعی تا امروز همون ۳ ماخ و برد ۳۰۰ کیلومتر هستش ، یعنی سرعت پایه ی یاخونت !!!! هندی ها دوست دارن که موشک ضد کشتی پر سرعت تر داشته باشن ، یعنی هنوز ندارن ، اما DRDO سازمان موشکی هند میخواد تلاش کنه که یه همچین موشکی بسازه ... پس شب دراز است و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس