وزیر راه و شهرسازی از امضا پیش قرارداد 118 هواپیمای ایرباس به ارزش 10 و نیم میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما این اقدام را گامی بزرگ در جهت تحول ناوگان هوایی کشور عنوان کرد و گفت: شرکت هواپیمایی هما 45 فروند هواپیمای اِی 320 ، 45 فروند اِی 330 ، 16 فروند اِی 350 و  12 فروند اِی 380 را در قالب اجاره به شرط تملیک از ماه آینده به مدت هشت سال وارد ناوگان هواپیمایی کشور خواهد کرد.

عباس آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر فقط 150 هواپیما از 250 فروند هواپیمای کشور در حال استفاده هستند که البته عمر آنها هم کمتر از 22 سال نیست، گفت: صنعت هوایی کشور در وضعیت بسیار ضعیف و یا به اصطلاح در کف قرار گرفته که امید است با ورود غول های ایرباس به کشور شاهد نوسازی و جهشی رو به جلو در این صنعت باشیم.

{$sepehr_media_1365155_400_300}
دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    با توجه به حجم بالای خرید هواپیما دولت باید با ایجاد رقابت بین 5-6 سازنده هواپیماهای کلاس 100 تا 200 نفره در دنیا، از اونها گرفتن فناوری یا تولید برخی قطعات رو هم ضمن قرارداد درخواست میکرد که قطعا با توجه به تعداد سفارش بالا بعضی حاضر می شدن قبول کنن چون ایرباس و بوئینگ در برابر قرار داد 100 فروندی با چین حاضر شدن خط تولید هم بدن به چین در حالی که چین خودش به زودی هواپیمایی در همون کلاس رو پرواز خواهد داد اما قرارداد 100 فروندی اونقدر اغوا کننده بود که حاضر شدن خط تولید بدن به چین حالا برای بیش از 100 فروند هواپیما آیا حاضر نبودن به ما فناوری یا تولید قطعه و ... بدن؟ اینجوری برای متخصصان کشور هم اشتغال ایجاد می شد و فناوری های پیشرفته ای که در جاهای مختلف صنعتی غیرنظامی کاربرد داره وارد کشور میشد متأسفم برای دولت که همینجوری رفت یه خرید خشک و خالی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس