مسئله درگیری و تبعیض نژادی در امریکا که طی هفته های اخیر با تشدید اعتراضات به قتل نوجوان سیاه پوست در "فرگوسن" هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد در تاریخ ایالات متحده پدیده تازه ای نیست.

گروه چندرسانه‌ای مشرق- مورخان مهاجرت اجباری سیاهان افریقایی برای کار در مزارع امریکا در اوایل قرن 17 میلادی را آغاز تاریخ سیاه تبعیض نژادی در این سرزمین می‌دانند؛ مهاجران اروپایی قاره امریکا سیاه پوستان را از سواحل شمالی افریقا به اسارت گرفته و به اجبار برای بردگی به قاره تازه کشف شده می‌آوردند.

بیش از صد سال مبارزه سیاهان با تبعیض نژادی در امریکا در سال 1862 منجر به امضای فرمان آزادی بردگان توسط ابراهام لینکلن رئیس جمهور وقت امریکا و تصویب اصلاحیهٔ سیزدهم قانون اساسی در لغو برده‌داری در سراسر امریکا شد. 

با وجود تصویب قانون لغو برده داری اما تبعیض نژادی در امریکا در قالب گروه های کوچک مخالف سیاه پوستان مانند «کوکلاس کلان»، «شواليه هاي کامليا» و «برادران سفيد» ادامه یافت و نژاد پرستان امریکایی همچنان سیاه پوستان را مورد آزار و اذیت قرار می دادند.
یکی از مهمترین جنایات نژاد پرستانه علیه سیاه پوستان امریکا در سال 1919 رخ داد که بیش از 43 سیاه پوست در آن هدف گلوله قرار گرفتند 16 تن به دار اویخته و 8 نفر سوزانده شدند.

در صورتی‌که در دیدن تصاویر با مشکل مواجه هستید، بر روی آن‌ها کلیک کنید

{$sepehr_album_16508}


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    بعضی عکس ها باز نمی شه
  • نرگس ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    در صورتی‌که در دیدن تصاویر با مشکل مواجه هستید، بر روی آن‌ها کلیک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس