کد خبر 1420567
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
شکوه معماری اسلامی در اسپانیا

کاخ الحمرا، بنای تاریخی که در گرانادای اسپانیا قرار دارد، یکی از مهمترین آثار معماری اسلامی است که با بهره گیری از دانش علم و هنر توسط تمدن اندلس ساخته شده است و هر ساله میلیون‌ها پذیرای گردشگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    17 4
    ذقیقا شرایط فعلی نظام. کسانی که ابلهانه وعده کاستیلی ها را باور کردند و تسلیم کفار شدند بعدا که کفار مسلط شدند اثری از اسلام در آن کشور باقی نگذاشتند.
    • محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      5 2
      دقیقا یک عده خر اصلاحطلب پروژه اندلسیزاسیون ایران را دنبال می کنند.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    3 1
    مسیحیان مدعی هستند اسپانیا را از دست اعراب آزاد کردند و پس گرفتند. اما دروغ می گویند. چون قبل از اسلام، مردم اسپانیا ویزگوت بودند و زبان گوتی داشتند که از زبانهای ژرمنی است (شبیه آلمانی و انگلیسی) و مذهب آنها هم مسیحیان آریانیست بود که موحد بودند و عیسی را مخلوق خدا می دانستند( و نه خود خدا و یا در مثلث تثلیث). مسیحیان کاتولیک و به تبع آنها فرانکها، ویزگوتها را کافر می دانستند و همان قبل از اسلام هم درگیری شدید بین فرانسه کاتولیک و اسپانیای آریان وجود داشت. اسلام که آمد چون بسیار شبیه عقاید ویزگوتها را تبلیغ می کرد، این مردم بدون مقاومت چندانی مسلمان شدند و تنها اقلیت کاتولیک در شمال اسپانیا بودند که مسلمان نشدند. بعد از حمله سقوط اندلس، مسیحیان کاتولیک با زبانی شبیه زبان فرانکها ( که از خانواده زبان لاتین است)بر اسپانیا و پرتغال مسلط شدند. و مسلمانان - یعی اکثرا فرزندان همان ویزگوتهای سابق- را کشتار و اخراج کردند.به این ترتیب آرزوی کهن فرانکها برای نابودی ویزگوتها محقق شد. پس اسپانیا آزاد نشد بلکه به تصرف دشمنان قدیمیش درآمد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس