هواپیمای ترابری سیمرغ نوع تغییر و ارتقا یافته از هواپیمای ایران ۱۴۰ هست که از مهم ترین تفاوتهای این دو میشود به ایجاد رمپ در عقب هواپیمای سیمرغ و تغییر موتور پر حاشیه قبلی آن اشاره کرد.
نظر شما
نظرات
- انتشار یافته: 58
- در انتظار بررسی: 0
- غیر قابل انتشار: 5
-
عالی
-
هواپیمای ترابری از جنگنده هم مهمتره، اینو تو زمان صلح ، تو سوانح و اتفاقات مختلف هم میشه ازش استفاده کرد و بسیار موارد استفاده داره.
-
باید تیتر اول اخبار میشد تا مردم از خودتحقیری و باورخزعبلات دشمنان دربیان
-
به کوری چشم منفی زده های احمق آلبانیا نشین!
-
-
بسیار خوب و عالی، به امید ساخت هواپیمای ترابری بزرگتر و مدرنتر
-
هر چه سطح بزرگ تر باشه در مقابل دشمن آسیب پذیرتره
-
مگر جنگنده ست که نباید بزرگ باشه؟
-
-
مسیر درست هواپیما سازی . بچسبیم به همین طرح و پلتفرم
-
خوبی این طرح این است که اول در حوزه نظامی و باری است و طی چند سال میشود نمونه مسافری را با اطمینان ساخت . قدم خوبی برداشتیم ، مبارک باشد .
-
مبارک است ولی از موتور چیزی گفته نشده
-
به یاری خداوندوغیرت وهمت سازندگان وطراحانش باهمین دست فرمون وهمین خط سیر،باشتاب چند برابربیشترادامه داشته باشه،مدل بعدی کل بدنه یا موتورش یه چیز دیگه باشه مثلاتغییرزاویه عمودی و افقی برای مجموعه موتوروپره های ملخ که هم مثل چرخبال اززمین بلندشه ومثل هواپیماپره های ملخ روبه جلو باعث حرکت وجابه جایی بشه مثل بل۲۲
-
-
آفرین بر جوانان غیور و دانشمند ایران اسلامی.
-
به امید ساخت هواپیمای مسافربری
-
الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر. خدا میداند این دستاوردی بسیار بسیار بزرگ است. هواپیما سازان واقعی در جهان کمتر از انگشتان یک دست هستند. البته این یک شروع مجدد بعد از یک وقفه اسفبار هشت ساله هست. انشاالله که این طرح همواره کامل شود و طرح های دیگر هم خیلی سریع توسعه یابند. فلات خشک مرکزی ایران باید محل اشتغال به صنایع الکترونیک، هواپیما سازی و خودروسازی باشند.
-
هزینه 100 تا هواپیمای مدرن
-
خود تنهایی حساب کردی
-
هزینش چقدر شده و هزینه ی یک هواپیمای مدرن چقدره؟! اصلا منظورت کدوم هواپیمای مدرنه؟! تو چه کلاسی؟!
-
مثل پهباد ها؟؟
-
ناشناس 15:56 مثلا میخوای بگی تو حالیته؟ نه ا. اگه میفهمیدی، میدونستی که تولید یه عدد هواپیما بسیار بسیار بسیار بیشتر از تولید انبوه هزینه داره. بخش اعظم هزینه تولید صرف طراحی، تولید ابزارها ، تست ، آموزش پرسنل و .. میشه. این یعنی تولید چند عدد هواپیما هیچ توجیه اقتصادی نداری و ضرر مطلقه. این یعنی نابود کردن منابع کشور توسط یه عده آدم بی سواد. چیزی که مسلمه اینه که این هواپیما یک کپی بی ارزش از یک هواپیمای بی ارزش اوکراینی است
-
20.44 خودت خندت نگرفت از شر ورت جایی نگی ....
-
همان کشورهایی که الان دارند به صورت اقتصادی و رقابتی هواپیما تولید می کنند قبلاً هزینه های کلانی کرده اند تا به دانش تولید هواپیما برسند و آن را توسعه بدهند؛ شما که می فرمایید هزینه ساخت یک یا چند هواپیما اقتصادی نیست، این اقتصادی نبودن تولید نمونه اولیه شامل همه محصولات صنعتی می شود، از یک شیر آب گرفته تا هواپیما ؛ شما انتظار دارید که دست روی دست بگذاریم و انتظار معجزه از آسمان باشیم؟؟ باید از یک جایی شروع کنیم.
-
-
میشه بیشترتوضیح بدی
-
این یک هواپیما است که دو موتور داره و پرواز میکنه، در داره، رمپ داره، پنجره داره، بوق داره، چراغ داره، رادار داره، رادیو داره، چرخ داره، برف پاک کن داره، فرمون داره، گاز داره، ترمز داره، کلاچ نداره، کولر داره، بخاری داره، ... ولی زه بغل نداره!
-
در تایید فرمایش جناب ۱۶ ۱۸ ازهمه مهمتر این که همون ایران صد و چهله (شما بخوانید هواپیمای آنتونوف اوکراین) و از همه مهمتر این که احتمال سقوط داره خخخخخخ
-
-
مسئولان اجازه پرواز مسافربری بهش ندادن
-
باهمین دست فرمون درطراحی وتولیدهمواپیمابریم جلو،انتهاش میشه همون موفقیتی که ایران درتولید موشکهای بالستیک به دست آورده امروز،فقط تکیه برتوان داخل به دادمون میرسه،
-
این که همون ایران 140 یا حاصل همکاری ایران با آنتونوف در داخلی سازیه آنتونف 140 هست چرا انقد اسم عوض میکنن ؟ دلیل سقوط های قبلیش مشخص و رفع شد ؟
-
کشوربه این سایز هواپیما بسیار نیاز دارد چه نظامی چه ترابری وچه مسافربری هواپیمای ایران۱۴۰ که قرار بود در ایران مونتاژ شود به دلیل عدم انجام تعهدات اوکراین کاملا شکست خورد با توجه به متلاشی شدن کارخانه انتونف اوکراین چند سوال مطرح میشود ۱- آیا نقشه وقالیباف بدنه را داریم ۲ - آیا تجهیزات ناوبری الکترونیک هیدرولیک ،،، ساخت ایران است یا همان ایران۱۴۰ است و اوکراینی است ۳-موتور جدید ساخت کجاست بنظر میرسد از ۴ فروند انتونوف مونتاژ شده دوفروند سقوط کرده ودو فروند دیگر با اصلاح موتور با نام سیمرغ اصلاح شده سوال اصلی این است که آیا سیمرغ یک پروژه است یا فقط یک نمایش مثل قاهر
-
در گزارش تلویزیون از این رونمایی گفته شد که طول این مدل یک متر و شصت سانتی متر بیشتر از پلاتفرم اصلی است و موتور آن عوض شده است و سیستم ناوبری آن کاملأ تعویض و به روزرسانی شده است. به علاوه رمپ عقب برای بارگیری به بدنه هواپیما اضافه شده است. در مجموع می توان گفت که سیمرغ با آنتونف 140 زمین تا آسمان تفاوت دارد زیرا همانطور که گفته شد مثلأ اضافه کردن طول هواپیما کلیه پارامترهای طراحی آن را عوض می کند و تقریبأ همه چیز باید از نو طراحی شود.
-
-
درود باید با همکاری روسیه و چین روی ساخت جنگنده بومی و بالگرد و هواپیمای ترابری همکاری کنیم
-
انشاالله و به امید خدا پایه ای بشه برای ساخت هواپیمای آواکس و پایش زمینی.
-
ان شاءالله اصله
-
-
ماشاءالله به همه دست اند در کارانش خدا قوت و خسته نباشید با همین دست فرمون با قدرت جلو برید، با اطلاع میگم این هواپیما خیلی پیشرفته تر از اون چیزیه که تو ذهن همه است تو این پروژه خیلی از فناوریهای حساس و مدرن صنعت هوایی بومی شده منجمله طراحی و ساخت موتور توربو پراپ سنگین(وفناوریهای زیر مجموعه این موتور) و...، انشاءالله توسعه بدون توقف این پرنده
-
ان شاءالله
-
-
یاد سمند خودروی ملی افتادم!
-
هواپیمای آنتونوف ۱۴۰
-
آرزو به دل ماندیم چیز جدیدی تولید شود
-
جدید
-
تنها راه نوسازی ناوکان فرسوده هواپیماها مهندسی معکوس و ساخت هواپیما در داخل هست ،مخصوصا ناوگان هواپیماهای نظامی کشور ،وقتی توان ساخت پهباد و انواع موشک رو داریم قطعا با سرمایه گذاری و استفاده از پلت فرم های اثبات شده میتوانیم ناوگان جنگنده های فرسوده نیروی هوایی رو جایگزین کنیم ،هواپیمای اف ۱۶ امریکا از بهترین و ارزان ترین پلت فرم ها برای کپی برداری هست کافیه یک عدد از این جنگنده وارد کشور بشه و با مهندسی معکوس نوع ایرانی اون رو بسازیم ،خرزد جنگنده های روسی و چینی اشتباه محضه ،هیچ کدام از جنگنده های شرقی قابلیت رقابت و درگیری با جنگنده های امریکایی رو ندارند .
-
با قرعه کشی میدند؟ باید چند تا بچه داشته باشیم تا بهمون بدند.
-
خیلی به ایرانی بودنم افتخار کردم . با وجود تحریم های سنگین . معجزه بنظر میرسه
-
فعلا هم از نظر پشتیبانی سخت افزاری و هم از نظر مناسبات سیاسی با کشور اکراین مشکل داریم...
-
با توجه به نبودن تصاویری از داخل کابین، به احتمال صد درصدی الکترونیک هواپیما همان الکترونیک ایران 140 هست و کل سیستم ناوبری انالوگ بود، در ظاهر هیچ تفاوتی به دونمونه وجود ندارد، ظاهر موتور هم تفاوتی با ایران 140 ندارد، موتور اون هواپیما به علت ساخته نشدن برای شرایط خشک در شرایط خشک خاموش میشود، این هواپیما تا زمان تاکسی کردن و پرواز کردن خیلی زمان نیاز داره، این نکته هم برای یاداوری باید گفته شودکه در اصل 30 فروند از ایران 140 قرار بود در ایران مونتاژ شود در زمان دولت سازندگی که کلا 5 کیت کامل وارد شد و 3 تا ازاونها ساخته شد
-
خدا بخیر کنه
-
مثل قاهر ۳۱۳
-
سلام ضمن تشکر از مسئولان محترم ولی این هواپیما شباهت عجیبی با هواپیمای C235 اسپانیا دارد
-
شباهتش اینه که هر دو تا هواپیما در یک کلاس هستن . مثل سمند و پارس. دیگه شباهتی ندارن
-
-
عالی ، این پروژه برای ایران اهمیت راهبردی داره.چون فناوری مونتاژ هواپیماهای ترابری و مسافربری رو در ایران زنده نگه میداره و از تعطیلی بخش مربوطه در هسا و پخش شدن نیروهای متخصص آن جلوگیری می کند. این نیروها سرمایه اصلی این صنعت هستند، حتی اگر برای ۱۰ سال تا رفع گلوگاههایی مثل موتور و اویونیک و طی شدن کامل تستهای ایمنی فقط ۱ هواپیما را مونتاژ و دمونتاژ کنند هم ارزش حفظ این صنعت را دارد. قیمت ۱ توربوپراپ سبک حدود ۲۰ میلیون دلار است یعنی ۶۰۰ میلیارد تومن. معادل حقوق ۱۰۰ سال ۶۰ نفر پرسنل. اگر ما به تدریج ظرف ۲۰ سال به فناوری ساخت هواپیمای ترابری مطمئن برسیم هم ارزش حفظ این صنعت را دارد. فقط مسئولین نباید در برنامه ریزی عجله کنند. این پلتفرم ، مشکلات زیادی رو تجربه کرده و باید دوره های تست طولانی را طی کند. نباید برای رسانه ای کردن و رونمایی عجله کرد. حداقل تا ۱۰ سال آینده قبل از طی شدن دوره های طولانی تست هم نباید روی ساخت هواپیمای مسافربری برنامه ریخت. در کل به نظرم حتی اگر برنامه ای برای حرکت به سمت هواپیمای ترابری سبک باشه پلتفرم atr72 تاکنون در آب و هوای ایران بسیار مطمئن نشون داده و تعداد سوانحش بسیار کم بوده . نسخه های نظامی ترابری و آواکس خوبی از روی atr72 ساخته شده، یا مثلا پلتفرم kc 135 به عنوان جت ترابری منطقه ای به علت ۴ موتوره بودن بسیار مطمئن هست که بدنه و موتورش هم در ایران موجود هست . اگر قراره برای مهندسی معکوس هزینه بشه بهتره با بررسی دقیق روی پلتفرمی هزینه بشه که امتحان پس داده باشه و چند منظوره باشه تا ارزش سرمایه گذاری بالا رو داشته باشه . ضمنا باید نقشه راه توسعه صنعت ترابری هوایی مشخص بشه تا هر ارگانی برای خودش هزینه نکنه و مثل قضیه پهپادها موازی کاری نشه. اینجوری با همکاری همه بخش های صنعتی میشه با هزینه کمتر نتیجه بهتری گرفت.
-
وزیر دفاع پیشین اعلام کرد برای تولید ایران ۱۴۰ یا همون آنتونف ۱۴۰ یک میلیارد دلار هزینه شده بود
-
با موتور پراید مجهز شده احتمالا
-
آنتونوف اوکراین قابل توجه روس گداها
-
خود آنتونوف روس بود نوچه غرب
-
-
سیمرغ
-
موتورش عوض نشده همون قبلیه
-
یک عمری در تعمیرات هواپیما بوعیینگ ۷۳۷-۸۰۰،,A320 a21 ، دارایه گواهینامه های مختلف B1 هواپیما سبک و سنگین هستم ، من چه کار کمکی میتونم کنم ، ATR و PT6، اگر یک ملت وحدت داشته باشه به همه چیز میرسه خصوصا ایران
-
بابت این کار بزرگ حتی اگه رنگ کردن باشه تبریک میگم . هرچند همان هواپیمای اوکراینی آنتونوف آن-۱۴۰ هست . ان شالله به زودی این هواپیما پیش زمینه ساخت هواپیما های مدرن کاملا بومی باشد
-
ایران 140 با اسم دیگر و رنگ دیگر
-
خدا بخیر کنه حداقل بگین چه ساعتهایی از کدام فرودگاه نشست و برخاست داره تا مردم از خانه هاشان بیرون بیایند تا رفع بلا بشه