سومین جشنواره سراسری موسیقی «موغام» در تبریز

سومین جشنواره سراسری موسیقی «موغام» در دو بخش نوازندگی و خوانندگی از ۱۸ بهمن در فرهنگسرای الغدیر تبریز آغاز شده و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 2
    لباس قوم قفقازی لزگی را به جای لباس آذربایجانی جعل کرده اند. هیچوقت در تاریخ مردم آذربایجان اینچنین جامه ای نمی پوشیدند.
  • FR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    2 1
    یاشاسین آذربایجان...این حرکت‌ها باعث وحدت ملی خواهد شد یعنی توجه به مطالبات مردم آذربایجان ..دشمن وحدت ملی جربان انحرافي فاشیستی ایرانشهری ها هست ..یعنی جريان انحرافي فاشیستی ایرانشهری ها انحصارطلبی زبانی وفرهنگی واقتصادی می خواهند ..نابودي هویت ملت آذربایجان ....ایران کثرالمه هست .وزنه ملت ترک مشخص هست ...با دشمنی به جایی نمی‌رسیم ..دوران‌ نژاد پرستی و فاشیستی بازی تمام‌شده ...اگر دشمنی بین ترک وفارس بیشتر شود خیلی خطرناک خواهد بود ..جریان انحرافی فاشیستی ایرانشهری وگروهگ تروریستی تندر وسلطنت طلبان ..دشمنان ملت آذربایجان هستند..فارسی وترکی وکردی .مثل سویس و بلژیک ..غيره باید زبان رسمی بشوند..عربی وبلوچی زبان محلی ...لر وبقیه گویش هستند
    • مهدی RO ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 1
      آذری ها، هیچوقت ترک نبوده اند ونخواهند بود. ترک ها مربوط به کشور ترکیه میشوند؛ به اصطلاح ساده که قابل درک برای این دوستمان نیز باشد، ترک ها از فلات آناتولی مشرف شده اند که آنها هم بیشتر از آسیای دور کوچ کرده اند. اما قدمت آذری زبان ها به بیشتر از چند هزار سال میرسد که بومی منطقه بوده و هستند.
    • سینا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 1
      چیز دیگه ای نمیخوای؟ مثلا زنگ بزنی به پانترکها تا از روی هلال و ستاره ی عثمانی براتون پرچم بسازن؟ مثل همین لباس رزم قفقازی که چندصدساله شده لباستون و متاسفانه هیچ علاقه ای هم به تاریخ و مطالعه هم ندارید! پیکر شمس تبریزی، خاقانی شروانی، شهریار و نظامی گنجه ای از دست شماها در گور میلرزد! متاسفانه حتی به تاریخ آذربایجان هم علاقه ای ندارید و در زیر شعار زنده باد آذربایجان شبانه روز به عثمانی گری مشغولید! و خودتان هم میدانید تاریخ آذربایجان یک درصد با پانترکیسم مطابقت ندارد!
  • ... IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 1
    لباس: قفقازی-روسی زبان کنونی مردم دیار آذربایجان یک درصد با زبان شمس تبریزی، خاقانی، نظامی که سلاطین آران و آذربایجان هستند مطابقت ندارد. حتی برای جمهوری باکو نیز از روی پرچم اولیه عثمانی پرچم ساختند درحالی که عثمانی از ترکان اغوز بودند و هیچ ارتباط تاریخی و برخورد فرهنگی با آذربایجانی ها نداشته اند! حتی زمانی که عثمانی در آران نفوذ میکند و نام این منطقه را به آذربایجان تغییر نام میدهد با کمک حزب مفلوک و مزدور دمکرات آذربایجان، شاهان قاجار که خود آذری بودند در نامه ای اعتراض آمیز به عثمانی از تغییر نام آران به آذربایجان گلایه و شکایت میکند! استاد شهریار بارها گفته: کانون نژاد آریا آذربایجان بوده است! کانون زبان پهلوی(آذری اصیل) آذربایجان بوده است. این سخن از استاد شهریار هم اکنون با یک سرچ ساده در اینترنت قابل دسترس است. زمانی که مولوی با شمس تبریزی آشنا شد هیچ انسانی در تبریز بلکه شهرهای اطراف تبریز تا زنجان و شروان در شمال رود ارس ترکی سخن نمیگفته و مولوی به احترام شمس تبریزی بارها در اشعارش از واژگان آذری ( منظور من ترکی نیست) استفاده میکرده و شمس تبریزی کاملا مشخص است که فارسی-آذری زبان بوده. از تاریخ و حقیقت نترسید! تصمیم سختی هم در پیش ندارید یا سلاطین آذربایجان و شاعران این دیار راست میگویند یا پانترکیسم! کافی است به عقل رجوع شود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس