بیش از هزار دستگاه خودرو وارداتی ترخیص نشده در گمرک بوشهر دپو شده و در زیر آفتاب و در شرایط نامناسب نگهداری میشوند. این خودروها چندسالی است که در انتظار تعیین تکلیف میباشند.
اینها سرمایه های این کشور هستند که دپو شدند. اون کارخانه تولید کننده که پولش رو گرفته و براش مهم نیست چه بلایی بعدا سر اینها میاد. اما برای اینها از سرمایه های این کشور پول پرداخت شده و حالا بخاطر رانتخواری بوده یا هرچیزی. اینکه تعیین تکلیف نمیشند بده. که اگر قراره وارد بازار ایران بشند خب بشند. اگر قراره معدوم بشند تا درس عبرتی برای متخلفان بشند هم معدوم کنند. اگر هم قراره عودت داده بشند خب این کار هم انجام بشه. اینکه دست روی دست گذاشتند نه درس عبرت میشه برای متخلفین و نه دردی از جامعه دوا میکنه.
اگر با ارز آزاد محاسبه بشه ،باعث افزایش قیمت تموم شده خودرو و نهایتا خودرو های وارداتی میشه (گل به خودی)،بهترین راه و هوشمندانه ترین راه اینکه که آزاد بشه ،۵ سال خاک خوردن ماشین ها ,وزارت صنعت و معدن ثبت سفارش فقط برای این خودرو ها باز کنه که ترخیص بشن ،این جوری یک شوک هم به بازار ماشین های وارداتی تحمیل میشه حدود 5 درصد قیمت ها کاهش پیدا میکنه .