کد خبر 1277447
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
عکس/ موکب یک نفره حاج کاظم

پیرمردی ۸۵ ساله‌ای در طریق العلما، ده سالی است که به زائران اربعین سیدالشهدا علیه السلام آب می‌دهد.

به گزارش مشرق، نامش حاج کاظم است با محاسنی سپید و چهره‌ای سوخته که کلمن آبی رو به روی خانه‌اش می‌گذارد و به آنان که این مسیر را برای رسیدن به کربلا انتخاب می‌کنند، آب تعارف می‌کند. اخلاص حاج کاظم، زائران را مجذوب او می‌کند وقتی با دست‌هایی که دیگر رعشه گرفته‌اند، به عشق حسین علیه السلام به اندازه همین وسع اندک به آنان خدمت می‌کند. زائران وقتی این صحنه را می‌بینند اشک در چشمانشان حلقه می‌زند و کنارش می‌نشینند و بعد از بوسه بر دستانش، آب می‌نوشند. حاج کاظم هر روز حوالی نماز ظهر بساط آب آشامیدنی اش را کنار جاده عَلم می‌کند و می‌گوید تا نماز مغرب که زائران در این مسیر تردد می‌کنند می‌نشستم تا آبی دست آنان دهم. او چند درخت خرما نیز کنار خانه‌اش دارد و سال‌های قبل خرما هم به زائران می‌داد اما کهولت سن و درد پاهایش بیشتر از این به او اجازه خدمت به زوار حسین بن علی علیه السلام را نمی‌دهد. می‌گوید دوست دارد به زیارت علی بن موسی الرضا علیه السلام در مشهد و حضرت معصومه سلام الله علیها در قم بیاید، اما به نظر می‌رسد نداشتن تمکن مالی از یک طرف و کهن سالی از سویی دیگر، امیدی برای تحقق آرزویش نمی‌بیند.

حاج کاظم می‌گوید علمای بزرگی را از سالیان دور آن زمان که زیارت سیدالشهدا علیه السلام ممنوع بوده در این مسیر دیده است از جمله امام خمینی (ره).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    8 0
    آقا یه نفر پیشقدم بشه پول جمع کنیم بفرستیمش مشهد تا دیر نشده!! من خودم حاضرم در حد خوبی کمک کنم فقط سنم بالاست اهل کمپین راه اندازی و اینا نیستم ، شماره کارت بدین در خدمتم!!! یا حق!
    • فرید IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      8 0
      پیشنهاد خوبی دادی برادر، من هم هستم، والله که امام رئوف این خادم صادق حسین رو طلبیده، خوش به سعادت هر کسی که اسباب و وسیله این زیارت باشه.
    • دادار IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 2
      تو بیا به چهار تا جوان مثل من کمک کن تا بریم سر خونه زندگی مون اگه بدونی چه مشکلاتی من دارم بدبختی شما خیرها این که ی جوان یا میان سال از شما کمک مالی میطلبه ی نگاهی بهش میکنید میگید برو کار کن مردحسابی حتما یارو باید پیر و سن بالا باشه که دستگیری کنید لا اقل ی بارم شده ببینید بشنوید بعد تصمیم بگیرید
    • حسام زاهدی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 0
      ببخشید طرف صاحب اختیار مالشه. به من و شما ربطی نداره کجا میخواد خرج کنه. شما نون بقیه رو آجر نکن. پیرمرد رو میخوان ببرن مشهد شما ناراحتی.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      اولا شما از کجا میدونی که من یا خیلی از دوستان دیگه در اینجا به جوونا کمک نمیکنیم؟؟؟ البته من خودم از بچگی تا الان که 70 سالمه تخت گاز کار کردم، نون حروم نخوردم، میلیونر هم نیستم ولی تا اونجایی که وسعم رسیده کمک کردم. این مسئله جداست اون جدا، مطمئنم همه دوستان در اینجا حاضر هستند به دوستانی مثل شما هم کمک کنن، چرا که نه؟؟! ایشونو که پیشنهاد دادم مطمئن بودم خیلی از دوستان عزیز در اینجا عین بندهٔ حقیر یهویی به دلشون افتاد که ایشونو بفرستیم مشهد، کامنتها رو که خوندم دیدم همینطور بوده!!! خدا همتونو خیر بده و با شهدای کربلا محشور کنه ، دمتون گرم!!! مشرق جان همونطور که یکی از دوستان در اینجا پیشنهاد داده خودت بانی بشو شماره کارت بده ما کمک کنیم، خیر ببینی، ممنون.
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      همونطوری که آقا فرید فرمودند انگار واقعأ امام رئوف این خادم بی ریای امام حسین (ع) رو طلبیده، مشرق جان امر کنی در خدمتیم!!
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 0
      دادار، کی هستی به چه کمکی نیاز داری؟ کجا میشه دیدت تا بهت کمک بشه تا حال نزد صاحب اصلی رفتی و درخواست کمک کردی؟ پیش هر کسی دست دراز نکن از خدا کمک بخواه برو از اهل کرم و کریمان درخواست کمک کن اگرچه نوشتی جوانی و این عیبه که یه جوان اینچنین عاجزانه درخواست کمک کنه بلکه باید کار کنی البته اگر در ادعات صادق باشی. در ضمن اونایی که میلیون ها تومن خرج کنسرت ترکیه و ارمنستان کردن نمی تونستن کمکت کنن؟!
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    8 0
    یا حسین مظلوم.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    خدا عمر باعزت و برکت با این حاج کاظم بده.. جالبه کلمه موکب به معنای دسته جمعی حرکت کردن و از مبدا تا مقصد مشخص است و به دستهجات عزا داری گفته می شود اما در برهه اخیر و خیزش اربیعنی پس از سقوط نظام صدام به دکه های ارائه خدمات به زائر موکب گفته شد و معنی این کلمه کاملا تغییر کرد
  • حیدر صالح IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    خدا عمر باعزت و برکت با این حاج کاظم بده.. جالبه کلمه موکب به معنای دسته جمعی حرکت کردن و از مبدا تا مقصد مشخص است و به دستهجات عزا داری گفته می شود اما در برهه اخیر و خیزش اربیعنی پس از سقوط نظام صدام به دکه های ارائه خدمات به زائر موکب گفته شد و معنی این کلمه کاملا تغییر کرد
  • محمد IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    مشرق جان بانی خیر شد این عزیز رو بفرستیم مشهد
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 0
      من حاضرم درمنزلم درمشهد ازایشان وخانواده اش پذیرایی کنم محمددانشفر مشهد
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      دمت گرم دوست عزیز، خیلی پیشنهاد خوبیه! مشرق جان خدا خیرت بده، بسم ا... دست بکار بشو ما در خدمتیم جهت کمک!!! دوست مشهدی عزیز، خدا شما رو هم خیر بده، با مشرق هماهنگ کن اگر کار جمع آوری کمک انجام شد تا بتونی همونطور که گفتی میزبان ایشون باشی، مطمئنأ صواب بزرگی خواهی برد، خدا خیرت بده!!
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 0
    مشرق خودت پیداش کن کاراشو ردیف کن شماره حساب بده ما کمک میکنیم، ظاهرا خبرگذاری مهر گزارش رو تهیه کرده منتظیم
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 0
      احسنت، مشرق جان دمت گرم همونطوری که دوست خوبمون پیشنهاد کرده بانی خیر شو ما هم در خدمتیم!!!
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 0
    اب با طعم عشق حسین
  • DE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    این آب هر درد لاعلاجی رو شفا میده والله قسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس