در کشوری که افراد عادی حق داشتن سلاح مناسب برای دفاع از خود ندارند، رفتار با کسانی که اینگونه سلاح هایی دارند باید به مراتب سختتر و بازدارنده تر باشه که متأسفانه نیست.
( مدثر_۱۷/سَاُرهِقَهُ صَعوداً) سوره مدثر از چالش در وضعیت معرفت شناسی بشر خبر میدهد و آنرا به رواه شدن به سوی گردنه سخت تشبیه میکند و دشواری بیشتر را امری قهری و گریز ناپذیر میداند،امری که حائز اهمیت است سرعت تحولات در همه جوامع یکسان نیست،مثلا شاهد بودیم که نئولیبرالهای فاسد،ابتدا تا انتهای لیبرالیسم ۳۰۰ ساله را در ۳۰ سال طی کردند،این اراذل از هر نوع که باشند فاسد امنیتی،رانتخوار،مافیای اقتصادی سیاسی،اراذل و اوباش خیابانی و ... نیز از این امر مستثنی نیستند ،مجازاتی که تأثیر گذار باشد لازمست اوباش مسئله دار و سابقه دار اگر راست دستند دست راست از مچ قطع شود،اگر چپ دستند دست چپ از مچ قطع شود.
وقتی قاطعانه برخورد قضایی شود ، اراذل دنبال کار خلاف سنگین نمی روند .
فروشنده های این سلاحها تا اعدام نشوند ، همین آش است و همین کاسه .
نیوی انتظامی جمع می کند و قاضی دل رحم اراذل را آزاد می کند ، به امید اینکه متنبه شده باشد .
قاضی عزیز ، شخصی که4 بار آزاد شده باشد ، دیگر اصلاح پذیر نیست .
حکمها را سنگین بزنید ، هم خانواده شخص رذل راحت می شوند و هم محله و کوچه در امنیت کامل به سر می رود .
و هم اینکه الگوی نامناسب جرات نمی کند در جامعه کودک و نوجوان ما را فریب بدهد .