کد خبر 1238977
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
جشن صدسالگی تاسیس حزب کمونیست چین

جشن صدسالگی تاسیس حزب کمونیست چین در استادیوم ملی شهر پکن برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    8 1
    نه غربی نه شرقی ؛ جمهوری اسلامی. ما تربیت از مهر ولی میگیریم ؛ مشق از غیرت ابروی علی میگیریم. چین کمونیست با تمام کثیفی ها و بدی هایی که ایدئولوژیش داره ، تنها خوبیش اینه که اصلاحطلب نداره (برخلاف شوروی). نه چین پرستم و نه آمریکا پرست. ایرانی سرباز سید علی ام.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    6 4
    در چین از کمونیسم فقط یک اسم مانده. البته هم حزب کمونیست دارند و هم شورای عالی خلق و هم دادگاه های خلقی و هم ارتش سرخ آزادیبخش خلقها. اما همسر مائو در داده خلق و زیر عکس مائو و به جرم اعتقاد به مائویسم محکوم به اعدام می شود. این یعنی استحاله. الان چین کشوری سرمایه داری است که کارگرانش از برده های قرون وسطی هم زندگی سخت تری دارند. نتیجه استحاله شدن انقلاب و وارونگی ارزشها همین است.
    • حقگو IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 1
      شما بهتره یکمی آمار فقر و درآمد رو در چین ببینی و یک مقایسه با اینجا بکنی اون وقت میبینی کجا برده داری و ... است .
    • حقگو IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 2
      اتفاقا کار درستی کردن که از تفکرات افراطی و جاهلانه مائو توبه کردن ! درضمن این یک نکته مثبت هست که انقلابشون متکی به شخص پرستی نیست وقتی دیدن تفکرات مائو فقط منجر به قحطی و قتل و کشتار شده ازش دست کشیدن که البته این به معنای دست برداشتن از تفکر سوسیالیستی نیست بلکه کنار گذاشتن قرائت نادرست مائو هست و موفقیت الانشون هم بخاطر همین است .
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      اتفاقا کار درستی کردن که از تفکرات افراطی و جاهلانه مائو توبه کردن ! درضمن این یک نکته مثبت هست که انقلابشون متکی به شخص پرستی نیست وقتی دیدن تفکرات مائو فقط منجر به قحطی و قتل و کشتار شده ازش دست کشیدن که البته این به معنای دست برداشتن از تفکر سوسیالیستی نیست بلکه کنار گذاشتن قرائت نادرست مائو هست و موفقیت الانشون هم بخاطر همین است .
    • به حقگو IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      بالا رفتن درآمد سرانه نشانه کاهش فقر نیست! حتی افزایش درآمد کارگران هم نشانه فقر نیست. نشانه فقر شکاف طبقاتی است. کارگر فعلی چینی حقوق بیشتری نسبت به بست سال قبل می می گیرد اما فاصله او تا ثروتمندین افراد جامعه بسیار زیادتر شده است و زندگی هم برایش بسیار سخت تر. سی سال قبل فحشا در چین وجود نداشت حالا پر از فاحشه است.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      جناب حقگو اگر می خواستند از نظرات مائو توبه کنند حرفی نیست. اما مرد و مردانه باید نظامشان را عوض می کردند و عکس مائو را هم از آن بر می داشتند. اما این نهایت ریاکاری و نفاق است که عکس مائو را بزنی و مجسمه طلاییش را بسازی اما اجازه ترویج نظرات او را ندهی. بگذریم که دوره مائو به هر حال شرف داشت به شرایط فعلیشان و از این شکاف طبقاتی در چین خبری نبود.
  • SE ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 2
    چین یک زمانی بشدت تحریم بود. بازارهایش به روی جهان بسته بود و جز بلوک شرق و بعضا کشورهای عدم تعهد مشتری نداشت. چین هم غرق مشکلات اقتصادی بود و در زمانی که بقیه رژیمهای شرقی داشتند فرو می پاشیدند چین هم ممکن بود فرو بپاشد. گورباچف لعنتی که در حال سفر در کشورهای بلوک شرق بود و با سفر به هر کشوری در آن بحران سیاسی راه انداخت و حکومت را سرنگون کرد، به چین هم سفر کرد. در چین در تحت تاثیر حرفهای گورباچف جوانان و روشنفکران غربگرا به خیابان ریختند و خواستار سرنگونی حکومت شدند. اما دنگ شیائوپینگ شبیه رهبری اروپای شرقی نبود. او وحشیانه مخالفان را در تیان آن من در سال 1989 قتل عام کرد. صدها هزارنفر را هم بعدا دستگیر و زندانی کرد. نتیجه اینکار هر چند محکومیت سیاسی برای چین به دنبال داشت اما بعد از آن درهای دنیا به روی چین گشوده شد. تحریمهای چین یکی بعد از دیگری لغو شد. در کمتر از دهسال بعد چین عضو سازمان تجارت جهانی و سوئیفت شده بود . اما چرا اینطور شد؟ چون چین امید آمریکا برای تغییر سیاسی در چین به کمک تحریم با حذف فیزیکی غربگرایان نا امید کرد. تا غربگرایان اصلاح طلب هستند و امید آمریکا به تغییر سیاسی باقی است هیچ تحریمی لغو نخواهد شد.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      5 1
      نظام ما هم باید به سمت یکدست شدن بره. ما هم دیگه از خیانت و وطن فروشی اصلاح طلبا خسته شدیم و ممکنه نتونیم بیشتر از این این مدارا با وطن فروش ها رو تحمل کنیم. دیگه نمیتونیم اجازه بدیم این ها به ایران ضربه بزنن و بعدش هم از این پست به اون پست منتقل بشن و حقو نجومی هم بگیرن. مدارا با وطن فروش رو تموم نکنید جور دیگه ای تمومش می کنیم.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 5
      چرند نگو ! چین کلا با شوروی مشکل داشت و حتی تا آستانه جنگ هم پیش رفتن بخاطر همین هم غربی ها و آمریکایی ها در دیپلوماسی پینگ پونک با چین وارد تعامل شدن و دنبال تقویت چین در مقابل شوروی بودن با اینکه با چین در شبه جزیره کره جنگیده بودن ولی چین با زرنگی خودش به دم شوروی گره نزد و از غربی ها هم استفاده کرد دلیل فروپاشی شوروی هم این بود که شکاف های قومیتی و ملی فراوانی داشت و این حالت در چین نبود بغیر از تبت و ایغورهای سغد بخاطر همین هم الان داره سیاست یکسان سازی قومی رو پیاده می کند ، میدان تیانمن هم قیام کوچکی بود و اهمتی نداشت ، مگرنه هیچ حکومتی با ظلم و سرکوب دوام نمی آورد الان آمار فقر در چین تقریبا به صفر رسیده و درآمد ملی بالایی رو چین داره و این مهمترین دلیل ثبات هست برخلاف شوروی که از لحاظ اقتصادی متکی به نفت و ورشکسته بود .
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      به هر حال چین الان داره راه خودش رو میره، اینستاگرام تو چین فیلتره، اگه تو ایران فیلتر بود که نشانه نقض حقوق بشر بود اما چین قویه، هر کاری هم بکنه نقض حقوق بشر حساب نمیشه، البته همه میدونیم حقوق بشر بهانه است و قدرت خدا، هر گندی که شیطان بزرگ و نخاله هاش میخوان به ایران بزنن بعد یه مدت سر خودشون میاد
    • به ۱۶:۲۰ IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 1
      حالت اصلا خوب نیست. چین دهها قومیت بزرگ دارد و فقط جنوب و شمال آن خود چینی های هان شمالی و جنوبی دو قومیت و زبان جداگانه اند. تیان آن من هم بزرگترین قیام در قرن بیستم بود. چین هم درآمدی آن زمان نداشت. حالا هم که درآمدی دارد فقط نصیب قشر اشرافیت نوکیسه می شود. چین و شوروی هم اختلاف داشتند اما در مقابل آمریکا بالاخره متحد بودند و دوباره زمان گورباچف رابطه شان بسیار خوب شده بود. منتهی نمی خواهید بفهمید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس