کد خبر 1211380
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
روز جهانی کارگر

یازدهم اردیبهشت ماه و اول ماه می، روز جهانی کارگر نامیده شده است تا بتوان اهمیت وجود این قشر پر تلاش و محوری در رشد، ارتقا و بقاء جامعه را یادآور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    خدا قوت کارگران عزیز وخواهش از کارفرما های محترم به ایمنی وسلامت شغلی این عوامل تولید بیشتر برسید که از همون سال اول بازنشستگی دنبال دکتر ریه وپوست وگوارش وخون وغیره مثل ما نیفتند .
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    کارگر اول نقاش حتما موی سر خود را محافظ بذار ماسک عینک جای خود حتی لباس رنگ هم لازمه جدی بگیر دچار عوارض بعد ها میشوید.
  • کارگر IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    طبق آخرین آمار موجود، حدود 15 میلیون نفر ذیل قرارداد کار در ایران مشغول به کار هستند و طبق قانون، کارگر به حساب می‌آیند این یعنی با احتساب خانواده تحت سرپرستی ما می‌توان گفت بزرگترین طبقه اجتماعی کشور را ما کارگران تشکیل می‌دهیم. ▪️ ما طبقه کارگر با وجود فراگیری جمعیتی هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور نداریم و حتی در زمینه‌هایی مانند حداقل دستمزد که صحبت از نیازهای اولیه ماست، مغلوب طبقه قلیل حاکم و سرمایه داریم . ▪️این شرایط در حالی که بازرگانان، نظامی‌ها، بازیگران،پزشکان،وکلا ،کارفرمایان و دیگر اقشار جامعه با تجمیع توان و تشکیل تشکل به انحاء مختلف نقشی بسزایی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور دارند، اتفاقی که برای ما کارگران به دلیل مهره‌چینی امنیتی برای مطالبه‌گری در دهه 60 هیچگاه انجام نشد.#هاشمی ▪️این ظلم سیستماتیک در کنار نابودسازی آینده کارگران به وسیله سازوکارهایی مانند قراردادهای موقت باعث شده ما کارگران حتی توانایی عرض اندام برای تغییر وضع موجود هم نداشته باشیم و مجبور باشیم به هر آنچه برای ما برنامه‌ریزی شده، تن دهیم. ▪️راه حل این شرایط تشکل‌یابی واقعی ما کارگران و دادن حق تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای ماست، اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.امیدوارم این مجلس که ادعایی انقلابی گری داره برای ما کارگران کاری کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس