به گزارش مشرق، برند سازی محصولات یکی از اصول تجارت است که به طور معمول هزینههای هنگفتی را متوجه صاحبان صنایع میکند. اما گاهی پیش میآید که این برند سازی نه با هزینههای زیاد که در سایه کیفیت بالای یک محصول خود به خود ایجاد میشود. آلوی بخارای شوقان و روستای دوبرجه از توابع شهرستان جاجرم که در فاصله ۷۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد، یکی از این نمونهها است. به طوری که فروشندگان در این استان وقتی میخواهند کیفیت بالای آلو بخارای خود را نشان دهند سر خود را بالا میگیرند و به مشتری میگویند: این آلو بخارای شوقان است، ملس و خوشمزه؛ به صورت سنتی هم خشک شده است.
این روزها کشاورزان همراه با خانواده خود مشغول چیدن آلو و خشک کردن آن در گرمای آفتاب کم رمق پاییز جاجرم هستند.