عکس/ اینجا «زاج و داربست» زیر تیغ آفتاب/متفاوت‌ترین آدینه‌های مدافعان سلامت

تیم‌های بهداشتی و درمانی با وجود گرمای طاقت فرسا و نفس گیر و سختی تردد، در کنار مردم مناطق کم‌برخوردار حضور مداوم دارند. روز جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ با آنها همراه بودیم تا راوی صحنه‌های ناب آنها باشیم.

به گزارش مشرق، «زاج و داربست» از توابع شهرستان جاسک استان هرمزگان و در حدود ۱۷۰ کیلیومتری این شهرستان با جمعیت حدود ۶۰۰ نفر، واقع شده. برای دسترسی به این روستا می‌بایست حدود ۳۰ کیلیومتر جاده خاکی در مناطع صعب‌العبور را طی کرد. کافی‌است مقداری باران بیاید تا راه ارتباطی این روستا مسدود شود. تیم‌های بهداشتی و درمانی اما با وجود همه مخاطرات از جمله گرمای طاقت فرسا و نفس گیر و سختی تردد، در کنار مردم این منطقه کم‌برخوردار حضور مداوم دارند و از سلامت آنها پاسداری می‌کنند. بهورزان که همواره یکی از ارزشمند ترین بازوهای نظام سلامت در طول دهه‌های اخیر بودند ، در این شرایط با هوشیاری اقدام به شناسایی و ایزوله کردن افراد مشکوک، مبتلایان و افراد در تماس با مبتلایان کرده‌اند که همین اقدامات موجب پیشگیری از افزایش لجام گسیخته تعداد مبتلایان و کاهش بار مراکز درمانی و مدافعان سلامت شده است. متاسفانه به دلیل عدم توانایی مالی اهالی این روستا، لوازم محافظت فردی در مقابل ویروس کرونا در این منطقه استفاده نمی‌شود و همین موضوع موجب تلاش مضاعف کادر بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این منطقه می‌شود.

انتظار می‌رود نهادهای حاکمیتی برای حمایت از مدافعان سلامت و کاهش فشار ناشی از تحمیل موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا گام های موثر و عملی بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    آحسن برآن خانواده ای که درآن بزرگ شدید ثواب دنیا وآخرت نصیبتان می شود..یک تارموی این عزیزان که با کم ترین امکانات ودردورترین جا وباچنین حجب وحیایی هستند می ارزه به سلبریتی های بی درد و مرفه..خدمت به این قشر عزیز یعنی عبادت درراه خداوند..آفرین دست مولایمان حضرت علی *ع*به هم راهتان فرشته های سپید پوش...
  • ایرانی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    1 0
    خدا خیرشان بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس