کد خبر 1049587
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
دیپلمات انقلابی "حسین شیخ الاسلام"

مرحوم شیخ الاسلام متولد ۱۳۳۱ در اصفهان و از اعضای گروه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند.

به گزارش مشرق، وی زندگی پر حادثه‌ای را سپری کرد و از دوران دانشجویی تا پایان حیات، فعالیت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی فراوانی را انجام داد؛ از جمله: دبیری انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، معاونت سیاسی وزارت امور خارجه، قائم مقام و مشاورت وزیر امور خارجه، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، مشاور دکتر علی لاریجانی (رئیس مجلس) و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در دوره‌های بعد، دبیری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد حامی آزادی قدس شریف و معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی. وی پس از سالها خدمت صادقانه و مجاهدین، به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا (Covid-۱۹) در ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت. تصاویر زیر گذری بر این سالهاست؛ از دوران دانشجویی تا آخرین خانه دنیوی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    8 1
    دیپلمات صادق، پاک و بی ریا. خداوند ایشان را بیامرزد
  • احسان IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    14 1
    رحمت واسعه الهی انشاء الله شامل ایشان بشه و با شهدا محشور بشوند. در کنار انقلابی و ولایتی بودن ایشان، باید گفت که ایشان بسیار اخلاق مدار و با وقار بودند.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    1 0
    انشاءالله كه روحش در زمره شهداي مدافع حرم باشد
  • ناشناس IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 4
    دانش آموخته دانشگاه برکلی امریکا چرا باید توی ایران باشد ؟ او بایستی توی سازمان ناسا بود نه در ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس