جفری ساکس

در پی اعتراض و روشنگری رسانه‌ها و دانشجویان، سخنرانی مشاور و همکار جورج سوروس- پدر کودتاهای مخملی- در همایش «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» لغو شد.

به گزارش مشرق، سخنرانی «جفری ساکس» اقتصاددان و مشاور و همکار جورج سوروس، پدر کودتاهای مخملی در همایش «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» که قرار بود از امروز به مدت دو روز در دانشگاه الزهرا برگزار شود، لغو شد.


بنابراین گزارش، وزارت علوم اخیرا با قرار دادن اطلاعیه‌ای در سایت خود از برگزاری همایش «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» با سخنرانی «جفری ساکس» خبر داده بود که این اقدام موجب انتقاد برخی از تشکل‌ها و دانشجویان به خصوص بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا و همچنین برخی از چهره‌های رسانه‌ای و سیاسی شد. دانشجویان معتقد بودند دعوت از حامیان براندازی نظام برای سخنرانی در کشور هیچ توجیهی ندارد.


انتقاد به برگزاری این همایش موجب شد تا وزارت علوم «جفری ساکس» را از لیست سخنرانان این همایش بیرون بکشد و اطلاعیه دوم را با تغییراتی منتشر کند.


دعوت کنندگان چه کسانی هستند؟!


در روزهای گذشته روزنامه کیهان در یادداشتی به قلم مدیرمسئول با عنوان «عمروعاص کُت و شلوار پوشیده!» نوشته بود:«جرج سوروس، یکی از کلان سرمایه‌داران صهیونیست در آمریکا است. او به پدر انقلاب‌های رنگی (بخوانید کودتاهای مخملی) شهرت دارد. در فتنه آمریکایی-  اسرائیلی ۸۸ نقش برجسته‌ای داشت و چند تن از دست‌اندرکاران فتنه از جمله محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق نیز قبل از فتنه ۸۸ با وی ملاقات و رایزنی داشته‌اند. جرج سوروس که از شکست فتنه آمریکایی- اسرائیلی یاد شده به شدت سرخورده و عصبانی بود، روز ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰- ۲۱ خرداد ۱۳۸۹- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت؛ «من حاضرم شرط ببندم که رژیم جمهوری اسلامی ایران تا یک‌سال دیگر بیشتر سر کار نخواهد بود»! جرج سوروس پس از آن نیز بارها بر ضرورت براندازی جمهوری اسلامی ایران تأکید ورزیده است!».


در بخش دیگری از این یادداشت تأکید شد:«حالا با این مقدمه، اگر بشنوید که؛ وزارت علوم کشورمان از آقای جفری ساکس، دستیار ویژه و یار غار جرج سوروس دعوت کرده است تا به‌عنوان میهمان ویژه(!) در کنفرانس «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» حضور پیدا کرده و سخنرانی کند! چه تصویری در ذهن شما شکل می‌گیرد؟! و باتوجه به اینکه جفری ساکس از طرفداران سرسخت تحریم ایران با هدف براندازی است، فکر می‌کنید چه تحفه‌ای برای عرضه در کنفرانس «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» با خود خواهد آورد؟!».


در این یادداشت تصریح شد:«اگر دعوت‌کنندگان جفری ساکس او را نمی‌شناسند و از هویت و مأموریت وی اطلاعی ندارند چرا در مدیریت‌ها و مسئولیت‌هایی قرار گرفته‌اند که از ابتدایی‌ترین شرایط آن بی‌خبرند؟! و اگر از هویت و مأموریت وی و ارتباط تنگاتنگش با جرج سوروس، دشمن تابلودار اسلام و انقلاب خبر داشته‌اند، با چه انگیزه‌ای از او برای حضور در کنفرانس «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» دعوت کرده‌اند؟! یعنی اگر عمروعاص با همان هویتی که در صفین داشته است، این بار کُت و شلوار بپوشد و کراوات بزند او را نخواهند شناخت؟!بدون دریافت پاسخ دقیق این پرسش‌ها، نمی‌توان از تکرار اقدامات پلشت و خسارت‌آفرین دیگری نظیر آنچه به آن‌ اشاره شد در امان بود!».


انتقاد دانشجویان


به گزارش فارس، طاهره یاورطلب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ الزهرا گفت: قرار بود آخر هفته چهارشنبه و پنج‌شنبه همایشی با عنوان «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» در دانشگاه الزهرا برگزار شود که یکی از سخنرانان این برنامه آقای «جفری ساکس» بود، که همین موضوع انتقاد برخی از دانشجویان را در پی داشت.


یاورطلب افزود: کلیت این برنامه توسط وزارت علوم چیده شده بود و قرار بود وزرای علوم و امورخارجه و رئیس کل بانک مرکزی در این برنامه حضور پیدا کنند.


وی در ادامه گفت: در پوسترهایی که برای برگزاری برنامه منتشر شده اسمی‌از آقای جفری ساکس برده نشده ولی در اطلاعیه‌ای که در سایت وزارت علوم قرار گرفته بود اسم این شخص آمده بود.


بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) همچنین قبل از لغو این مراسم با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر علوم مخالفت خود را نسبت به برگزاری این همایش نشان داد.


در بخشی از این نامه تأکید شد:«جفری ساکس، از دهه 80 جای میلتون فریدمن که به‌عنوان پدر اقتصاد بازار آزاد خوانده می‌شود را گرفت. وی در آن روزها در دانشگاه ‌هاروارد بود و به کشورهای مختلف مسافرت می‌کرد و اقتصاد آنها را سامان می‌داد؛ اقتصاد بولیوی که با طراحی او شکل گرفته بود در حالت انفجاری قرار گرفت و مورالس در اعتراض به وضعیتی که اینها ایجاد کرده بودند، توانست به قدرت برسد، سیاست‌های او در لهستان و نیز بعد در کل اروپای شرقی سرایت پیدا کرد و منجر به بحران اقتصادی شد که بیشترین لطمه را به این کشورها وارد کرد و مهم‌تر از همه وی مغز متفکر یلتسین برای فروپاشی شوروی و سامان دادن اقتصاد بعد از دوره شوروی بود ولی این برنامه‌ها و دخالت‌ها موجب بحران شد و روسیه دچار بحران و کودتا شد و کار به جایی رسید که کمتر از یک دهه یلتسین مجبور به کناره‌گیری شد و کار را به پوتین واگذار نمود؛ همه اینها ثمره نقشه‌های آقای جفری ساکس بود. حال سؤال ما دانشجویان از وزارت علوم به‌عنوان برگزارکننده این کنفرانس این است که فرد مذکور با چنین استراتژی‌های اقتصادی شکست خورده‌ای در آفریقا، بولیوی و لهستان و دیگر کشورهای آسیای شرقی در اقتصاد ایران چه می‌خواهد؟».
سخنرانی عامل امنیتی آمریکا در کنفرانس علمی ایران لغو شد، حال باید نهادهای ذی‌ربط درباره دعوت‌کنندگان به تحقیق و بررسی بپردازند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    68 9
    آقایون مسئول به ظاهر ایرانی، ذات شما بر همگان روشنه، صبر ما زیاد و عمل ما قاطع. خائنین در امان نخواهند بود..
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    45 4
    لغو سخنرانی که فایده نداره، حالا میرن پشت درهای بسته توطئه می کنن.. اونا دشمنیشون علنی هست، داخلی ها رو از ریشه بزنین. آقای رئیسی یا علی برادر
    • افتخار AU ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
      31 2
      احسنت - لغو كافي نيست بايد كساني را كه ساكس را دعوت كرده اند از تمام أمور دولتي و استخدام در دوائر دولتي محروم كنند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    38 2
    خانم ابتکار دیگه از این ابتکارها به خرج نده
  • محسن IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    39 1
    ابتکار خانم وزیر،درگندکاری است از معصومیت اونیزخبری نیست که معصومه نام دارد!!!!!!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    15 1
    بعد از نزار زکا اینها رو چه حساب و اطمینان خاطری میان داخل کشور؟ آیا غیر از اینه که دعوت کنندگانشون بهشون اطمینان خاطر میدن؟
  • Hassan IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    28 1
    این خانم ابتکار رو یکی توجیه کنه اون از بنزین ستاره خلیج همیشه فارس بعدش پیمان اب و هوایی پاریس حالا هم این خدا می دونه چند تاش تا حالا رسانه ای نشده انشالله آقای رییسی و همکاران پیگیری بفرمایند چون موضوع ضربه زدن به کشور و انقلابه ( مشرق انصافا نشر بده )
  • CN ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    16 1
    دعوت کنندگان اینجور جانوران، همیشه خود را در سایه و استتار فراداده و بازی کی بود کی بود من نبودم را شروع میکنند. واقعا خدا آخر عاقبت مملکت را ختم به خیر کنه.
  • اینجانب IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    13 1
    سلام و دست مریضاد بسیج دانشجویی ،دست مریضاد.
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    16 3
    اصولا خانم ابتکار مبتکر ارائه راهکارهای ورود عناصر نفوذی در داخل کشور و پیوند زدن آنها با عناصر مخملی داخلیه ،حال شما بگو نه آینده ....
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    5 0
    احسنت و خداقوت به کسانی که مانع از این سخنرانی شدند. ای کاش حتی مانع از حضور وی در ایران و همچنین برخورد با دعوت‌کنندگان این شخص می‌شدند. یعنی چه که یک کشور ما را تحریم کند بعد بیایید با بی حیایی در کشور ما سخنرانی هم بکند؟ بعد یک عده هم در داخل از او حمایت کنند. حمایت از تحریم کننده خیانت واضح و آشکار است.
  • رصا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    7 0
    خدا لعنت کند خیانتکاران به کشور را، مااز بسیج دانشجویی تشکر میکنیم که بیدارند.
  • SE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    7 0
    چه وزیر علوم انقلابیی!!! با دشمنان انقلاب حلوای انقلاب تدارک میبینه! اصحالاتیه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس