کد خبر 999655
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
دینار

بازار ارز درحالی میزبان زائران اربعین است که نوسان قیمتی در دلار و یورو و سایر ارزها به‌اذعان دلال‌های خیابان فردوسی وجود ندارد و مشتریان این روزهای بازار فقط خریداران دینار عراق هستند.

به گزارش مشرق، تقریباً از 10 روز قبل بازار خرید و فروش دینار عراق در خیابان فردوسی داغ شده است و هرچه به ایام اربعین حسینی(ع) نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای خرید دینار عراق بیشتر می‌شود.

این روزها اما قیمت دینار عراق که در هفته قبل پُرنوسان شده بود، به آرامش رسیده و در ثبات قیمت از طریق صرافی‌های بانکی و آزاد به زائران اربعین فروخته می‌شود. قیمت دینار عراق هفته قبل بین 10 هزار و 200 تا 10 هزار و 300 در نوسان بود، اما از چند روز قبل و بعد از اتفاقاتی که در عراق رخ داد قیمت دینار نیز تحت تأثیر قرار گرفت و کم شد.

بیشتر بخوانید:

دلال‌های خیابان فردوسی می‌گویند: این چند روز فقط وقت داریم دینار را بفروشیم و بعد از آن روی دست‌مان می‌ماند به همین دلیل قیمت دینار عراق کم‌تر از هفته قبل شده است.

صرافی‌های خیابان فردوسی به متقاضیان ارز اربعین، معادل 100 یورو، دینار عراق با قیمت 10 هزار تومان می‌فروشند؛ صرافی‌های بانکی البته هم دلار و هم یورو به‌میزان 100 یورو طبق بخشنامه بانک مرکزی به متقاضیان می‌فروشند.

زائران اربعین برای اینکه 100 یورو یا معادل آن دلار و دینار دریافت کنند، حق انتخاب دارند، بر همین اساس، صرافی‌های بانکی با تقسیم‌بندی فروش دینار و دلار و یورو به نیازهای بازار پاسخ می‌دهند.

در خیابان فردوسی صرافی‌های ملی و ملت دلار و یورو به زائران اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی می‌فروشند اما صرافی‌های صادرات و شهر به‌ازای 100 یورو، دینار با قیمت 9 هزار و 900 تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. البته صرافی‌های آزاد نیز نسبت به فروش دینار به زائران ارز اربعین اقدام می‌کنند.

متقاضیان خرید ارز باید شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و کپی آن به صرافی‌ها مراجعه کنند ضمن آنکه باید کارت بانکی و سیم‌کارت به نام شخص خریدار باشد.

صرافی‌های مجاز که تحت نظارت بانک مرکزی فروش ارز را آغاز کرده‌اند محدودیتی برای فروش دینار به زائران اربعین ندارند و می‌گویند زائران هر میزان که بخواهند می‌توانند دینار بخرند، ضمن آنکه صرافی‌های بانکی به‌ازای هر پاسپورت 100 یورو یا معادل آن 125 هزار دینار عراق می‌دهند.

مشاهدات خبرنگار از بازار ارز نشان می‌دهد که تقاضای اصلی در فردوسی و صرافی‌های بانکی و آزاد، مربوط به ارز اربعین است و مشتری چندانی برای دلار و یورو وجود ندارد؛ دلال‌های فردوسی می‌گویند: خیلی وقت است که بازار ارز مشتری ندارد و به همین علت هم نوسان دلار و یورو از بین رفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    نطری ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس