کد خبر 998632
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
تیم ملی ایران سال 1972

تیم ملی ایران بعد از ۴۷ سال و برای سومین بار باید به دیدار تیم ملی کامبوج برود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین باید روز هجدهم مهرماه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی کامبوج برود. کامبوج یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های فوتبال در قاره کهن به حساب می‌آید. آنها در جدیدترین رنکینگ فیفا در رده ۱۶۹ قرار دارند و رقیب سرسختی برای شاگردان ویلموتس به حساب نمی‌آیند. آنها در دو دیدار ابتدایی خود به مصاف تیمهای هنگ کنگ و بحرین رفتند که ماحصل آن یک امتیاز بود.

تیم ملی ایران تا به حال ۲ بار به مصاف تیم ملی کامبوج رفته که هر ۲ مسابقه در رقابت‌های جام ملت های آسیای سال ۱۹۷۲ بود. مسابقاتی که در تایلند به انجام می‌رسید و تیم ملی کامبوج با نام "جمهوری خمر" در بازی‌ها حاضر می‌شد. آنها موفق شدند در آن دوره با کسب رتبه چهارم به بزرگترین افتخار خود در تاریخ دست پیدا کنند.

محمد رنجبر سرمربی تیم ملی ایران بود. ملی پوشان چهار سال قبل موفق شده بودند به مقام قهرمانی دست پیدا کنند و این بار برای دفاع از عنوان خود پا به تایلند گذاشته بودند. پیش از شروع رسمی مسابقات برای گروه بندی، سه مسابقه بین ۶ تیم حاضر در رقابت‌ها برگزار شد. ایران در ورزشگاه ملی بانکوک به دیدار جمهوری خمر(کامبوج) رفت و موفق شد با گل‌های حسین کلانی (۴۵) و مرحوم صفر ایرانپاک (۵۱) به برتری برسد و سرگروه شود.

۲ تیم کار خود را در مسابقات آغاز کردند. ایران به عنوان تیم نخست و جمهوری خمر به عنوان تیم دوم از گروه‌های خود بالا آمدند و در نیمه نهایی به پست یکدیگر خوردند. صفر ایرانپاک بازهم برای ایران گلزنی کرد و در دقیقه ۱۳ حساب کار را یک بر صفر کرد. پنج دقیقه بعد "دوئور سوخوم" موفق شد نتیجه را به تساوی بکشاند اما این پایان کار نبود. پرویز قلیچ خانی بازیکن باتجربه تیم ملی در دقیقه ۴۷ گل دوم و پیروزی بخش را وارد دروازه حریف کرد و ایران به فینال رسید. ملی پوشان در پایان با شکست ۲ بر یک کره جنوبی در وقت‌های اضافه قهرمان شدند و جمهوری خمر با قبول شکست در برابر تایلند میزبان در ضربات پنالتی به عنوان چهارمی بسنده کرد.

حالا بعد از حدود ۴۷ سال دوباره ایران و کامبوج باید به دیدار هم بروند. دیداری که روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس