اصلاح طلبان

روزنامه دولتی ایران در یک تقلای سرد و با ایما و اشاره؛ خواهان لغو انزوای لیدر اصلاح‌طلبان شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مصائب امام مجتبی(ع) کار انقلابی‌ها و آتش‌به‌اختیارها بود!

فردی به نام هادی سروش طی یادداشتی در سایت شفقنا که به مناسبت سالگرد شهادت امام مجتبی(ع) -بر اساس برخی روایات- منتشر شد، نوشته است:

«آیا معاویه و دستگاه حکومتی بنی امیه در حمله شدید شیعیان تندرو و انقلابی به امام حسن (ع) – که در طول تاریخ ۲۵۰ ساله امامت بی نظیر است – در رابطه با معاهده صلح نقش نداشته؟»

او می‌افزاید: به گمانم با شواهدی از تاریخ می‌توان به این باور رسید؛ دستگاه نفوذ امویان روی آتش به اختیارهای شیعی، چتر باز کرده بود.

سروش در ادامه تصریح می کند: برداشت بنده این است؛ این حرکات داخلی بر علیه امام مجتبی (ع) از سوی شیعیانش، راه را برای بهم زدن یک طرفه‌ی معاهده صلح از سوی معاویه آماده نمود و آن معاهده به راحتی توسط معاویه نقض شد و در سخنرانی عمومی و رسانه‌ای‌اش در برابر همگان به راحتی اعلام کرد؛ هر پیمانی که با حسن مجتبی و با شما داشته‌ام، به‌کلی مردود است؛ "فکل شرط شرطته لکم فهو مردود"جالب اینجاست که در آن موقعیت حساس مرگ و زندگیِ سیاسی، آن آتش به اختیارها و تندروها، لب نگشوده و هیچ اعتراضی نکردند که چرا پیمان‌شکنی میکنی و ما اجازه چنین خیانتی را به تو نمی‌دهیم. ولی بجایش به امام مجتبی (ع) حمله‌ور شدند![1]

*افراد مورد اشاره آقای سروش نه انقلابی بودند نه آتش به اختیار زیرا این خصائل باید انسان را به تبعیت از ولایت رهنمون باشد نه به مخالفت با ولایت.

امثال این فرد باید بدانند که فرمانده آتش‌به‌اختیارها و انقلابیون آن روزگار، اتفاقا شخص امام مجتبی(ع) بودند. و این افراد، با بصیرت ناشی از تأسی به ولایت؛ از امر امام در ماجرای صلح با معاویه متابعت کردند و پا در جای پای امام زمانشان گذاشتند.

استفاده از کلمات منتسب به نیروهای بصیر و دلسوز انقلاب و این‌همانی بدون ربط با ماجرای تاریخی ساباط امام حسن (ع) نیز البته دِرهمی را در کف دست دشمنان انقلابیون و نیروهای آتش‌به‌اختیار کشور نخواهد گذاشت. زیرا این نیروهای دلسوز کشور همچنان در سخت‌ترین شرایط، یاری‌گر مردم و اسلام خواهند بود.

نیروهایی که از سیل گلستان و لرستان و خوزستان تا حماسه نهم دی در کنار مردم و انقلاب اسلامی حضور دارند و بر خلاف تصورات فرد مذکور؛ نمایه و صفت آنها بصیرت است نه حمله کردن به امام زمانه...

***

تقلای سرد رسانه دولت برای رفع انزوا از لیدر اصلاح‌طلبان

روزنامه دولتی ایران در شماره شنبه گذشته خود طی یادداشتی که فردی به نام ظریفیان آنرا نوشته، به نحو کنایه‌آمیزی خواستار اتمام انزوای لیدر اصلاح‌طلبان شد.

در این یادداشت که در اشاره به نامه لیدر اصلاح‌طلبان به دبیر سازمان ملل نوشته شده، می خوانیم:

«در شرایط کنونی برای آینده منطقه می‌توان دو فرض عمده را مطرح کرد؛ یکی رخ دادن درگیری نظامی و دیگری عدم وقوع این اتفاق. چیزی که کشور ما در هر دوی این حالات و موقعیت‌ها بدان نیازمند است "وحدت" در داخل میان تمام نیروهای سیاسی و اجتماعی است که نگران از دست رفتن ظرفیت‌های سرزمینی و انسانی ما هستند. ما اکنون نیاز داریم تا وضعیت کوشندگان راه گفت و گو و کسانی که حاملان پیام صلح منطقی و عزتمندانه برای دنیا هستند، در داخل نیز تغییر کرده و متناسب با ظرفیت و پایگاه اجتماعی آنها تثبیت شود. به عبارتی استفاده از ظرفیت کسانی که دارای موقعیتی بین‌المللی هستند برای حفظ صلح در منطقه تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که موقعیت داخلی آنها هم متناسب با مقبولیت عمومی آنها تغییر کند.»[2]

*جالب است که همین چند روز قبل بود که رئیس‌جمهور روحانی طی سخنانی در اشاره به سفر خود به نیویورک تأکید کرد اینکه کشورهای دنیا مجبور شده‌اند در مقابل ایران صف بکشند به دلیل مقاومت مردم، قدرت ایران و مواضع معقول حاکمیت بوده است.

چپ‌ها در تمام طول 10 سال گذشته ضررهایی را برای حصر و انزوای 3 ضلع فتنه سال 88 بر شمرده‌اند که البته هیچیک محقق نشده و تماماً مثل توخالی و پوشالی بوده‌اند.

در واقع عملا مشخص شده است که این 3 ضلع، اگر تا قبل از سال 88 هم احترام و عزتی داشتند؛‌ به سبب همراهی با نظام اسلامی بود.

احترامی که به دلیل عداوت علنی با نظام اسلامی از بین رفت...

این مسئله بارها و بارها توسط خواص و دلسوزان کشور بیان شده است که رفع حصر و انزوای اضلاع فتنه 88 به هیچ وجه من الوجوه ممکن نیست مگر اینکه با "توبه علنی" و تبیین خطایشان برای افکار عمومی؛ اشتباهات سال 88 خود در حق مردم و نظام اسلامی را جبران کنند.

***

نماینده‌ ایرانی که فریب توییت‌های ترامپ را خورد!

«مسعود رضایی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین در اشاره تلویحی به مسئله تحریم‌ها گفته است:

«وقتی ارتباط‌مان با جهان قطع شود نمی‌توانیم نیازهای دیگر زندگی‌مان را رفع کنیم. در این صورت روزبه‌روز نیازمندی‌مان بیشتر می‌شود. بنابراین باید تدبیری بیندیشیم و همه سلایق سیاسی مختلف دور هم جمع شویم و روی یک وجه اشتراک، که کشور ایران است، به وحدت نظر برسیم.»

او می‌افزاید: برای رسیدن به این هدف مشترک و منافع ملی، باید مسائل و مشکلات سیاسی‌مان را با دنیا حل کنیم و در این صورت همه راه‌ها به رویمان باز می‌شوند و مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... از بین می‌روند و طبیعی است فقر که مادر همه آسیب‌های اجتماعی است هم حل می‌شود.[3]

*بدیهیست که همین دیدگاه بود که منجر به تصویب 20 دقیقه‌ای برجام در مجلس شد و برای رونق‌بخشی به تولید داخلی نیز تعلل می‌ورزد.

دیدگاهی ترسو و بی‌راهبرد که فریب خورده و تصورش از تحریم نه منطبق با واقعیت است و نه منطبق با علم.

این دیدگاه نمی‌داند که بر اساس تئوری‌های علم اقتصاد اساساً تحریم 100 درصدی هیچ اقتصادی ممکن نیست و بر اساس تجربه کشورهایی مثل ایرلند و ایران، مقاومت فعال در برابر شدیدترین تحریم‌ها نیز ممکن است و به شکوفایی منجر می‌شود.

جالب است که حرف‌های این نماینده چپ در دورانی ایراد می‌شود که آرد برجام بیخته شده و الک آن نیز آویخته شده است و دیگر حتی نوجوانان دبیرستانی هم می‌دانند که از آتش مذاکره آبی گرم نخواهد شد و دشمن هرگز سلاح روانی خود یعنی تحریم‌ها را بر زمین نمی‌گذارد و لغو نمی‌کند. (اگرچه باب مذاکره همواره باز است)

تجربه وجود چنین دیدگاه‌هایی همچنین هنگامی تلخ‌تر می‌شود که مثلا به مواضع مسئولانی در کشورهای چین یا روسیه نگاه می‌کنیم که چطور در هنگام اِعمال تحریم‌های آمریکا موضع شجاعانه می‌گیرند و با تحقیر رقیب از این می‌گویند که تحریم‌ها بر اقتصاد ما هیچ تأثیری نخواهد داشت.

یکی از مشکلات اصلی و فراگیر در اردوگاه اصلاحات و در میان رجال این جریان، نداشتن «مطالعه» است.

ما به آقای رضایی توصیه می‌کنیم جلد سوم کتاب "نگاهی به تاریخ جهان"، نوشته جواهر لعل نهرو را بخوانند و در فصل مربوط به حکومت ایرلند و سرگذشت رئیس جمهور دوالرا، فهم کنند که حکومت و مردم این کشور چطور در مقابل تحریم‌های بریتانیا ایستادگی کردند و شکوفا شدند.

در این باب، خوانش صحبت‌های چند سال قبل سعید حجاریان بعنوان معلم جناح چپ مبنی بر اینکه آمریکا هرگز ابزارهای تحریمی خود را بر زمین نخواهد گذاشت نیز مفید فایده خواهد بود...

گفتنیست به اذعان تمام مسئولان ارشد کشور؛ اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران هرگز بیش از میانگین 30 درصد نبوده است و راه حل تمام مشکلات کشور را نیز باید در داخل جست.

***

1_ https://fa.shafaqna.com/news/819003/

2_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7173/2/523405/0

3_ https://etemadonline.com/content/347313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    43 10
    چتر دستگاه اموی عصر جدید دقیق روی سر اصلاح طلبان مشاهده می گردد
    • BE ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      13 0
      واضح باید گفت همه که این اصطلاح عصر جدید رو نمیدونند (NWO) -- یکی از اموا هم که سفرهای ان باصطلاح قیلدرشون هم ساپورت میکرد سوروس است
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    17 7
    ینی با این فرض کردنش همرو پوکونده.یا درگیری نظامی یا درگیر نشدن.فرض سوم هیچکدامه؟خسته نباشی پهلوان خسته نباشی قهرمان
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    39 10
    جناب ظریفیان، آسیب دیدگان از فتنه کسانی که افراد خانواده خود را تنها به جرم داشتن چادر و ظاهر دینی در خیابان ازدست دادند و یا مورد تعرض قرار گرفته اند امثال شما را نخواهند بخشید و به کمتر از قصاص فتنه گران راضی نخواهند شد .
    • ایرانی US ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      14 41
      به درک که نمی بخشند انقدر نبخشند تا به درک اسفل سافلین میروند به جهنم ملحق شوند
    • دیدگا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      21 1
      بی تربیت اگه خانواده خودت رو هم از دست بدی باز هم اینطوری حرف میزنی؟
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      26 1
      درک همونجاست که قبله آمال نفوذیهای غربه
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    15 5
    این افاضات ناشی از بی سوادی و نداشتن حرف حساب و اندیشیده شده است. این افراد عمده مشکلشان، بی فکر بودنشان است برای همین فقط تکرار اکاذیب و بازگویی حرف های پوپولیستی می کنند در حالی که به آن رنگ منطقی بودن هم می زنن.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    25 8
    این کثافتهای وطن فرکش هنوز هم التماس میکنند و به امریکا دلبسته اند. اینها خوش خیالند یا نفودیهای دشمن.واقعا اینها بیشرفان سیاسی و وطن فروشان لجن هستند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    30 2
    ترسو بیچاره که احتمالا وابسته و نفوذی
    • سید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      26 7
      اصلاح طلبان تهوع آور عشق مذاکره با غرب و کاسبان تحریم!!
    • سید IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      25 2
      شعار اصلاح طلبان تهوع آور در سیاست خارجی: مذاکره برای پیشبرد مذاکرات!!! مثلاً صحبت کردن با دنیا را بلدند!!!!!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    22 5
    این شفقنا خجالت نمیکشه؟ حالا دیگه حسن روحانی شده امام حسن مجتبی؟
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    27 6
    خداوند و فرشتگانش خاتمی را لعنت کند که سر فتنه است و جنگ جمل را علم کرد و لی خدواند شاخش را شکست رافت اسلامی شامل حالش شده و می دانیم مرضی رهبری نیست ولا تکه تکه اش می کردیم خدا لعنتش کند چه اسیبی ای بی شرف به انقلاب و جمهوری اسلامی زد
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    20 4
    اصلاح طلبان بروند گم شوند. نه لیدرشون رو می خواهیم نه فیدرشون.
  • حجت IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    17 4
    این سروشم مثل معاویه هستش. چون اونم گفت اگه علی (ع) عمارو نمی آورد کشته نمیشد
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    17 1
    به این نماینده بگویید اخوی قانون دنیا قانون زوره ولی با لبخند
  • ملائی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    10 0
    بعضی از اصلاح طلبان خود معاویه هستند که بقیه خوارج را زیر چتر گرفته اند تندروهای اصلاح طلب مملکت را به فنای اقتصادی کشیدند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    5 0
    ای کاش در هر صورت از بزرگ هر زمان پیروی کنیم و عده ای به جای زدن خودی ها و تمسخر آنها به دولت های زورگو و مستکبر می تاختند و با آنها قهقهه راه نمی انداختند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    10 0
    کاش بین ما و این قبیل نمایندگان فرسنگها فاصله بود
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    10 1
    لعنت به خاتمی و هم پیاله های فتنه گرش . خداوند دل خانواده ها ی عزیز شهدا را تشفی بدهد و دل امام زمان را شاد کند و به فتنه و فتنه گر لعنت کند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    5 0
    از نظر اصلاح طلبان ‌دنیا.یعنی آمریکا. وقتی که ایران با آمریکا رابطه نداره.یعنی .کعبه آرزوهای این گروه.تعطیله
  • SE ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0 0
    منظور این ظریفیان این است: "استفاده از ظرفیت کسانی که دارای موقعیتی نزد جرج سوروس و شلدون و سایر صهیونیستها هستند برای حفظ سلطه استکبار صهیونیستی در منطقه تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که موقعیت داخلی این افراد پادوی صهیونیسم در ایران متناسب با مقبولیت عمومی فریبکارانه آنها تغییر کند"
  • SE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    1 0
    جامعه ما همیشه تاریخ در بزنگاه های مبارزه با دشمن از افراد مخ اندرون آسیب دیده است
  • SE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    4 0
    جامعه ما همیشه تاریخ در بزنگاه های مبارزه با دشمن از افراد مخ اندرون آسیب دیده است
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    1 0
    امویان و عباسیان دشمن امامت و عدالت بودند ، مانن بعضی لیبرالهای خودمون
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0 0
    اصلاح طلبان ریاکارترین و وطن فروش ترین آدم های تاریخ هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس