کد خبر 998244
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
رهبر انقلاب

نویسنده یادداشت با اشاره به رهبران اصلی جبهه ضدایرانی یعنی "نتانیاهو، ترامپ و بن‌سلمان" نوشت : «هرسه در مخمصه‌های داخلی خود گرفتار شده اند...»

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" با انتشار یادداشتی به قلم «آموس هارل» مشکلات داخلی سران آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را به نفع ایران توصیف کرد.

نویسنده یادداشت با اشاره به رهبران اصلی جبهه ضدایرانی یعنی "نتانیاهو، ترامپ و بن‌سلمان" نوشت : «هرسه در مخمصه‌های داخلی خود گرفتار شده اند. رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ که پیش روی خود چالش استیضاح را می‌بیند. نتانیاهو هم طبق گزارش‌ها برای اولین جلسه پیگیری اتهاماتش، به‌خاطر سه پرونده فساد، احضار شد. و بن سلمان که نه فقط بخاطر سالگرد جمال خاشقچی، بلکه این اواخر بخاطر کشته شدن رازآلود محافظ شخصی‌ پدرش، دستپاچه شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.»


در یادداشت مذکور که با تیتر "اتحاد ضدایرانی در حال تزلزل، ترامپ و بن سلمان درگیر گرفتاری‌های خود" روی خروجی هاآرتص قرار گرفته، ایران کشوری آرام توصیف شده است.

این روزنامه اسرائیلی می‌نویسد: «در سوی دیگر، در مقایسه با دیگران، رهبران ایران هفته آرامی را علی‌رغم فشار تحریمی آمریکا و تنگناهای اقتصادی، پشت سر گذاشتند. در مساله هدف قرار گرفتن آرامکو هیچ اقدام نظامی علیه آنها، از سوی ریاض یا واشنگتن صورت نگرفت؛ بلکه سعودی‌ها اعلام کردند که به‌نوعی حتی آماده مذاکره با مقامات ایران هستند. حتی چندروز پس از این حمله، رئیس جمهور ایران، حسن روحانی، در سازمان ملل مورد استقبال قرار گرفت. در حواشی دیدارهای او نیز به گزارش نشریه پالیتیکو، حسن روحانی تقاضای رئیس جمهور آمریکا برای گفتگوی تلفنی را در لحظه آخر رد کرد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن بود که یمنی‌ها شکست سختی را به نیروهای ائتلاف سعودی تحمیل کردند. در روز دوشنبه نیز یک نقطه مرزی بین سوریه و عراق بعد از مدت‌ها بازگشایی شد که باعث تقویت سلطه ایران بر منطقه گردید.»

نویسنده در پایان از زبان "مارتین ایندیک" سفیر سابق آمریکا در اسراییل، شرایط را اینگونه توصیف می کند: «اتحاد ضد ایران نه در تزلزل که در حال فروپاشی است؛ بولتون کاخ سفید را ترک کرد، نتانیاهو در حال خداحافظی است، رهبر امارات با ایران توافق کرد، محمد بن سلمان هم به زودی توافق خواهد کرد. [ترامپ] هم سخت به دنبال یک توافق با ایران است.»

مقاله هاآرتص | اتحاد ضدایرانی در حال تزلزل، ترامپ و بن‌سلمان درگیر گرفتاری‌های خود

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    در پناه خدا باشی ای رهبر عزیز.
  • رضا IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    8 1
    خخخ ظریف گفت بهشون که ایران هزاران سال بوده و باز هم هست...ولی اتحاد گروهه بی از هم پاشید...دمه شهدا گرم..دمه رهبر گرم..من شخصا به ایران به چشم یه ابرقدرت نگاه میکنم دیگه...اینده از ماست...
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    1 3
    برو به درک
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    4 0
    خدا هر که بخواهد بالا میبرد وهر که بخواهد به زمین می زند '('قران مجید'') قوم نوح قوم لوط قوم شعیب فرعون وقومش محمدرضا صدام قذافی و اذامه
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    2 0
    خدا را شکر اللهم اشغل الظالمین بالظالمین خدا همه اشونو نابود کنه مرگ بر آل سعود مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس