کد خبر 998210
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
عراق

در ابتدا، علت یا بهانه تظاهرات، اعتراض به شرایط اقتصادی، بیکاری و فساد اداری عنوان می شد. اما به تدریج معلوم شد این قبیل مشکلات مردم، فقط دستاویز سازمان دهندگان اصلی فتنه و آشوب است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

برخی مناطق در عراق، طی چند روز گذشته دستخوش نا آرامی بود. اغتشاشات پراکنده (وبعضا نقطه ای)، به تناوب در بغداد، نجف، کربلا، ناصریه، بصره، کرکوک، دیاله، ذی قار، بابل ، دیوانیه، المثنی، و میسان رخ داد.

در ابتدا، علت یا بهانه تظاهرات، اعتراض به شرایط اقتصادی، بیکاری و فساد اداری عنوان می شد. اما به تدریج معلوم شد این قبیل مشکلات مردم، فقط دستاویز سازمان دهندگان اصلی فتنه و آشوب است.

اعتراض طبیعی برخی اقشار که می توانست به شکل مسالمت آمیز وآرام برگزار شود، بلافاصله به تحرکاتی توام با خشونت، آتش افروزی، حمله و تخریب مراکز دولتی و حتی اقدامات تروریستی تبدیل شد و کسانی تلاش کردند شگرد همیشگی کشته سازی و رادیکالیزه کردن اعتراض را به اجرا بگذارند.

همزمان، رسانه های بدنامی مانند العربیه و الحره، در تحریک برخی اقشار به آشوب، به شکل لحظه به لحظه، با شبکه های شبه اجتماعی (هدایت شده از تل آویو و ریاض) همراهی نشان داده اند.( برخی کانال ها در ایران نیز هیجان و همسویی مشکوکی با جریان رسانه ای آشوب در عراق به بروز دادند که در جای خود می تواند سرنخی مهم برای پیگیری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان باشد).

محتوای برخی تصاویر و توییت ها به اندازه کافی گویاست که ترتیب دهندگان اصلی فتنه و آشوب چه کسانی هستند و هدفگذاری شان کدام است؟

"رغد" دختر صدام دیکتاتور معدوم عراق به همراه بقایای حزب بعث و داعش، علنا مشغول تحریک و فتنه انگیزی است. و ایدی کوهن، فعال رسانه ای اشغالگران صهیونیست در توییتی، تظاهرات در عراق را خیزش علیه "اشغالگری فارسی" می خواند.

انتقام از اسلام که کمر صدام و اشغالگران آمریکایی و انگلیسی را شکست، آشکارا در یکی از همین توییت های دعوت به آشوب به چشم می خورد:
"ای عراقی ها، بتهای دینی را بشکنید  ... مرجعیت را به خاطر تایید اسلامگراها بازخواست کنید ... به هیچ جریان دینی اجازه مداخله در  عراق ندهید ، تصاویر همه روحانیون در خیابان ها را بسوزانید".

آیا این مضامین در فتنه 88 به هنگام حمله به مساجد و موکب ها و پرچم های عزای سالار شهیدان (ع)، برای ملت ما آشنا نیست؟

پلاکاردی در دست برخی آشوبگران دیده می شود که ادعا شده "[در اربعین] نمی توانید به سمت کربلا راهپیمایی کنید". در حالی که اهل سنت و حتی غیر مسلمان ها نیز در عراق ساحت امام حسین و حضرت اباالفضل (علیهما السلام) را محترم می شمارند، اینان چه کسانی هستند که ژست معارضه جویی در برابر راهپیمایی ۲۰ میلیونی و جهانی اربعین گرفته اند؟!

در حالی که قاطبه ملت عراق اذعان دارند رزمندگان مقاومت، از ایرانی ها گرفته تا حشد الشعبی (بسیج مردم) نقش اول را در بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و تروریست های وحشی داعش داشته اند، فحاشی و آتش زدن پرچم ایران یا حمله به مراکز رزمندگان عراقی و حشد و حزب الدعوه و یا جسارت به ساحت مرجعیت، عقده گشایی به نیابت از چه کسانی می تواند باشد؟

فتنه گران در عراق، سربازان اجاره ای همان اردوگاه "غربی-عبری-ارتجاعی" هستند که در حوادث سال 88، شعار "نه غزه نه لبنان" دادند و ادعا کردند از لبنان برای سرکوب معترضان نیرو آورده اند! یا نظیر همان ها که هنگام امداد رسانی حشد الشعبی عراق به سیل زدگان خوزستان، مدعی شدند اینها، همان ارتش عراق هستند که هشت سال با ما جنگیدند و حالا می خواهند ماموریت ناتمام اشغال ایران را به پایان برسانند!

شبکه رسانه ای دشمن، زمانی در افکار عمومی ایران چنین فضاسازی کرد که چرا پول ایرانی ها با سفر اربعین خرج عراقی ها می شود، و حالا همان شبکه به عراقی ها می گوید چرا پول شما باید صرف سفر اربعین ایرانی ها شود!

می بینید که شگرد ها و بهانه ها و نقش ها و خیانت ها یکی است. به تجربه آموخته ایم هر گاه تنشی در داخل یکی از کشورهای محور مقاومت پدید می آید، اولا غالبا باید رد پای دشمنان زخم خورده را جست و جو کرد. و ثانیا شبکه رسانه ای وابسته به همان ها، یک واحد اغتشاش را صد برابر بزرگ تر نشان می دهند.

قاطبه ملت عراق، نه ضد اسلام و مرجعیت است و نه ایران را دشمن می دارد. همه این آتش افروزی، عقده گشایی رژیم های متجاوزی است که در منطقه ای حد فاصل ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، و یمن، در همین دو سال گذشته به ویژه شش ماه اخیر، ضرباتی غافلگیر کننده و راهبردی و کمر شکن متحمل شده اند. از نگاه دشمنان، اتحاد ملت های منطقه توانسته حصار فشار و تحریم و تحمیل انواع جنگ ها را بشکند و باید این وحدت را شکست. این وسط، بقایای حزب بعث و داعش، و شیعه نمایان انگلیسی- آمریکایی (سکولار)، فقط نقش مزدوران اجاره ای را برعهده دارند.

چاره چیست؟ روشنگری و بازگویی عبرت های شبیه هم در منطقه، جدا کردن صف مردم و مطالبات شان از صف آشوب افکنان و نا امنی سازانی که چند سال قبل معلوم شد پیشقراول وحشیگری و جنایت های داعش بوده اند، و برخورد با کسانی که مایه نارضایتی هستند و (وبعضا حتی دست شان با سامان دهندگان اعتراض در یک کاسه است).

اما فراتر از همه این مباحث باید تاکید کرد صهیونیسم مسیحی و ارتجاع سعودی تا امروز نتوانستند از فروغ نهضت جهانی اربعین -که همه مصیبت های خود را زیر سر آن می بینند- بکاهند و پس از این هم نخواهند توانست. چه بسا مدیریت درست ماجرا از سوی دولت و علما و مجاهدان عراقی می تواند مایه رشد و بصیرت بیشتر ملت عراق شود، همچنان که فتنه 88 در ایران، دست شبکه سازماندهی شده از سوی دشمن ظرف ۲۰ سال گذشته را رو کرد. جبهه مقاومت اسلامی درست در متن جنگ تحمیلی و همه جانبه دشمن که از آن به عنوان #جنگ_تمدن_ها یاد کرده، مشغول #تمدن_سازی است و لا جرم، آب دیده شدن در متن آتش فتنه های سخت، شرط لا ینفک این رسالت بزرگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    1 6
    همین الان نیروهای سایبری مقاومت باید بد افزارهایی طراحی کنند که به معض هر اعتشاش کل گوشی های هدف را از کار بیندازد. به این ترتیب نه با اینترنت و نه فیلترشکن و نه حتی بریج فای نمی توانند اغتشاش کنند.
  • لیلا IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    4 1
    مرگ بر فتنه گر...خدا لعنت کنه استکبار جهانی و مزدورانشان را....خدا بزرگه..آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
  • یالثارات الحسین IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    3 0
    ما دیوانه عشق حسینیم....از ناملایمات باکی نداریم.......لبیک یاحسین.........
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    6 0
    فتنه!
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    3 5
    اینها همان یاران یزیدند اینها قصد دارند در ازای 3 درهم معاویه زمان بن یزید به مقابله با اربعین برخیزند ای یران اما محسین انها را به عزایشان بنشانید
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    2 6
    بن یزید ها بدنیال بن سلمان هایند اینها همان فرزندان حرامی شمر و عمرسعد هستند دیدید هر کدام ده یا بیست بچه داشتند آنها کجایند امروز در کف خیابانهای بغداد هستند آمده اند کربلا را با خاک یکسان کنند
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    2 5
    اهل کوفه همان مردم زمان حضرت علی ، زمان مسلم ، زمان امام حسین و زمان مختارند وسر همه را بر باد دادند و خدا کند تاریخ تکرار نشود
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    5 5
    تحلیل دقیق و عمیقی بود ممنونم
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    2 5
    کسانی که جانشان فدای ایران بود بفرمایید زمینه برای راستی ازمایی شعارتان فراهم است شمایی که دایم میگفتید عراق با ما جنگید و کشت و خسارت زد حالا بروید ببینیم چند مرده حلاجید؟
  • ^_^ US ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    6 6
    اینا ما رو نشناختن انشالله اربعین امسال یه راهپیمایی 9 دی اونجا راه میندازیم
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    35 12
    عراقیها نمیخوان مثل ایرانیها به بدبختی و بیکاری و فلاکت بیافتند . مدیریت و جنگ طلبی ایران را نمیخواهند
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
      5 4
      آب و هوای آلبانی چطور منافق ؟!!!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
      4 3
      آب و هوای آلبانی چطوره منافق ؟!!!!
  • علی IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    2 5
    فتنه یعنی امریکا اسراییل عربستان وحمایت تفالهاشون داعشیا وتخمو ترکهای صدام بعثی با حمایت دیپلماسی اروپاییها که مبادا دولت عراق دموکراسی وازادی مردمو باهاش برخورد کنه که برعکسش در فرانسه وانگلیس داره الان اتفاق میفته
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    6 5
    هی ۲ و ۴ دقیقه! اگر ایران نبود عراق و سوریه لبنان و فلسطین و یمن هم نبود تا باشه از این مدیریت ها
  • M IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0 0
    قربون مظلومیت امام حسین (ع)بعداین همه سال بازهم تاریخ تکرار میکنن وچشم دیدن ندارن.خدا لعنت کنه دشمن اسلام واقعی ودشمن اهل بیت .وخدا هدایت کنه همه گمراهان.عراق تا بوده درگیر نزاع ودودستگی بوده.نه رهبر درستی دارن نه خودشون میدونن چی میخوان...
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0 0
    هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) در طول تاریخ ساری و جاری است صدای مظلومیت فرزندان خردسال یمنی گوش حق شنو و چشم حق بین می خواهد یزیدیان زمانت را بشناس. فقط پوستین عوض کرده اند دشمنان وقتی از قدرت و عظمت اسلام و عاشقان اهل بیت(ع) کم میاره سراغ تفرقه و فتنه می رند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس