کد خبر 997889
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

در ابتدا باید بگوییم که گاز یکی ار سه حالت ماده است که نقش بسیار مهمی را در زندگی بشر ایفا می کند. یکی از این موارد اصلی و مهم استفاده از گاز در فرآیندهای صنعتی و آزمایشگاهی است. گاز ها پس از استخراج دارای مقادیر زیادی ناخالصی هستند که درصد این ناخالصی ها، در فرآیندهای آزمایشگاهی تاثیر بسیاری در روند و صحت نتایج آزمایشگاهی دارند، به همین دلیل ناخالصی ها باید به حداقل رسانده شوند تا درصد خطا و ابطال در نتایج آزمایشگاهی به حداقل  برسند. بنابراین جهت پیشگیری از مشکلات فوق استفاده از گازهای خالص آزمایشگاهی توصیه می گردد.

گازهای خالص آزمایشگاهی

گازهای دارای خلوص بالا در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. این گازها به صورت خالص برای کاربردهای آزمایشگاهی و به صورت مخلوط برای کالیبراسیون (واسنجی) ابزار آزمایشگاهی کاربرد دارند. بخش های مختلف صنعت نیز مانند پالایشگاه ها، صنایع الکترونیک و جوشکاری، صنایع شیمیایی، لیزر، صنایع سیمان، فولاد، پزشکی و … نیز از متقاضیان تهیه گازهای خلوص بالا هستند.شما می توانید با مراجعه به سایت هوا مایع زاگرس با انواع کپسول گاز و کاربردهای آنها آشنا شوید. یکی از پرکاربردترین گازهای خلوص بالا گاز مونوکسید کربن است که در زمینه صنایع مختلف بسیار از آن استفاده می گردد.

گاز مونوکسید کربن یا گاز CO چیست؟   

گاز مونوکسید کربن یا کربن مونوکسید گازی است بی رنگ و بی بو ولی قابل اشتعال و سمی است به همین دلیل است که به قاتل نامرئی معروف است که نام دیگر آن گاز CO است. گاز کربن مونوکسید نتیجه ی سوختن ناقص هیدروکربن ها یا مواد سوختنی نظیر زغال سنگ ، گاز طبیعی ، زغال چوب ، نفت ، بنزین ، گازوئیل و ... می باشد.  سیلندرهای گاز کربن مونوکسید بدلیل سمی و آتش زا بودن دارای بدنه ی قرمز و گلوئی زرد است . همانگونه که قبلتر گفته شد، گاز کربن مونوکسید در دسته گازهای سمی و آتشزا قرار می گیرد. به همین دلیل در هنگام استفاده از آن باید ایمنی کامل را رعایت کنید.

رگولاتور گاز چیست؟   

در آخر می پردازیم به توضیحی درباره رگولاتور گاز، برای نگهداری و ذخیره سازی گازها باید آنها را فشرده و و در مخازن و سیلندرهایی که تحت فشار نسبتا بالایی نسبت به سایر سیلندرها دارند، نگه داری نمود. خروج گاز از سیلندرها به دلیل فشار خیلی زیاد به صورت مستقیم امکان پذیر نیست. برای خروج گاز از سیلندرهای گاز باید از رگولاتورهای کاهنده فشار استفاده نمود. در حقیقت رگولاتور امکان تنظیم و اندازه گیری فشار گاز خروجی را برای کاربر فراهم می آورد و او را قادر خواهد ساخت فشار گاز مورد نیاز خود را بدست آورد. بطور خلاصه می توان گفت رگولاتور گاز وسیله ای است که فشار بالای منبع گاز را به فشار پائین قابل مصرف کاهش می دهد. رگولاتور ها در دو نوع برنجی و استیل تولید می شود. شما می توانید برای خرید رگولاتور گازی به سایت هوا مایع زاگرس مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

**این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس