کد خبر 997759
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
گانتز

مذاکرات برای تشکیل کابینه فراگیر در فلسطین اشغالی بعد از آنکه رقیب انتخاباتی نتانیاهو دیدار با او را لغو کرد بار دیگر به شکست منجر شد.

به گزارش مشرق، گفت‌وگوها برای تشکیل کابینه فراگیر در فلسطین اشغالی، بعد از امتناع رقیب انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی از دیدار با او به درب بسته خورد. 

نتانیاهو یکشنبه گفت آخرین تلاش خود را برای رسیدن به توافق با گروه‌ها و تشکیل کابینه فراگیر انجام خواهد داد و در این راستا احتمالاً با «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید دیدار خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

جایگاه عرب‌-اسرائیلی‌ها در معادله چندمجهولی تل‌اویو

سناریوهای پیشِ روی نتانیاهو برای تشکیل کابینه

ائتلاف آبی و سفید هم روز یکشنبه اعلام کرد از هیچ تلاشی برای تشکیل کابینه فراگیر فروگذار نخواهد کرد. این ائتلاف علی‌رغم این سه‌شنبه گفت شرایط هنوز برای برگزاری مذاکرات موثر میان احزاب مختلف فراهم نیست. 

انتخابات در فلسطین اشغالی حدود دو هفته پیش برگزار شد، اما نتایج آرا به گونه‌ای بوده که به بن‌بست سیاسی و تضعیف بنیامین نتانیاهو منجر شده است. 

نتانیاهو که پرونده فساد او در حال رسیدگی است در انتخابات فلسطین اشغالی نتوانست به پیروزی دست پیدا کند. حزب لیکود به ریاست او ۳۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را به دست آورد. حزب آبی و سفید به ریاست بنی گانتز ۳۳ کرسی به دست آورد.

مذاکره‌کنندگان این دو حزب روز یکشنبه با یکدیگر دیدار کردند اما به نتیجه‌ای دست نیافتند و هر کدام دیگری را بابت شکست مذاکرات مقصر معرفی کردند. 

در شرایطی که هیچ‌کدام از دو حزب قادر به ائتلاف برای تشکیل کابینه نبود، رئیس رژیم صهیونیستی هفته گذشته نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کرد. رئیس رژیم صهیونیستی امیدوار بود نتانیاهو بتواند به توافقی با احزاب دیگر برای تقسیم قدرت دست پیدا کند. 

خبرگزاری رویترز نوشته در صورتی که نتانیاهو در رسیدن به جنین توافقی شکست بخورد، رئیس رژیم صهیونیستی این بار احتمالا از گانتز درخواست خواهد کرد کابینه تشکیل دهد. 

گانتز قبلاً گفته در کابینه‌ای که نخست‌وزیر آن با اتهامات کیفری روبرو است حضور نخواهد داشت. حزب او لیکود را به مانع‌تراشی در مذاکرات متهم کرده است. 

دادستان کل رژیم صهیونیستی قرار است از همین هفته مراحل مقدماتی برای متهم کردن رسمی نتانیاهو در سه پرونده فساد را آغاز خواهد کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس