عباس آخوندی نمایه

"عامل گرانی ۱۰۰ درصدی مسکن" از اشکالات ساختاری اقتصاد و سیاست در ایران می‌گوید!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عامل گرانی ۱۰۰ درصدی مسکن از اشکالات ساختاری اقتصاد در ایران می‌گوید...

«عباس آخوندی»، وزیر سابق مسکن و از تئوریسین‌های اقتصادی دولت رئیس‌جمهور روحانی که دائماً بر عدم نظارت بر بازار تأکید دارد، به تازگی در اظهاراتی که خبرگزاری دولتی ایرنا آنها را منتشر کرد، مدعی بهره‌وری پایین در ایران شده و گفته است:

«اینکه بهره‌وری در ایران طی ۴۰ سال گذشته صفر بوده، با مفهوم رقابت‌پذیری مرتبط می‌شود. رقابت‌پذیری بیان می‌کند اقتصاد کشورها نمی‌تواند به‌صورت بسته مدیریت شود. بخش عمده‌ای از ۱۱۲ مؤلفه شاخص رقابت‌پذیری به عوامل کلی نرخ بهره‌وری مرتبط است که یکی از اصلی‌ترین آنها حاکمیت قانون است. وقتی در کشوری حاکمیت قانون وجود نداشته باشد، تصور رشد بهره‌وری تصور نادرستی است. در فضایی با عدم حاکمیت قانون، قطعیت‌ها بسیار کاهش می‌یابد. در ایران این مؤلفه وضعیت بسیار ناشایستی دارد که خود موجد رانت و فساد گسترده‌ و همین‌طور افزایش هزینه مبادله بوده است

او همچنین در کنایه به نظام می‌گوید: وقتی کشوری در حوزه بین‌المللی عضو FATF نباشد، مبادله بین‌المللی با سیستم غیررسمی و ناآشکار صورت می‌گیرد و در پی آن، یک بازار قاچاق ارز بسیار بزرگی شکل می‌گیرد. بازاری که آنقدر سود بادآورده به همراه می‌آورد که اساساً انگیزه تولید را از بین می‌برد.

آخوندی ساختارهای اقتصادی و سیاسی کشور را نیز دارای ایراد می‌خواند و تصریح می‌کند: این ساختار اساساً بر منافع متعارض شکل گرفته است، بنابراین از این ساختار است که وضع متعارض قانونی کنونی برون تراویده است. از همین رو، وقتی پرسیده می‌شود چرا مجلس و دولت کاری نمی‌کنند، باید پاسخ داد که خود مجلس و دولت هم نسبت به این ساختار منفعل هستند. [۱]

*محل تأمل است که آخوندی پس از ۴۰ سال حضور در منصه‌های اجرایی مختلف کشور و بهره‌مندی از مواهب اقتصادی و سیاسی نظام اسلامی! اکنون به منتقد شماره یک ساختار تبدیل شده است.

جدای از تأمل؛ طبیعتا نمی‌توان با دستمال کثیف یک شیشه را تمیز کرد...

به این معنی که آخوندی ثمره تمام این دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی خود را در فتنه سال ۸۸ و البته در دوران حضور در وزارت مسکن دولت آقای روحانی به تعیّن رساند و امروز بایستی در جایگاه پاسخگویی حضور داشته باشد نه در جایگاه تئوری‌پردازی!

دیدگاه لیبرال آخوندی در اقتصاد که مثلا به عدم نظارت بر قیمت‌ها در بازار مسکن منجر شد؛ به راحتی آب خوردن قیمت مسکن را طی ۶ سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داد.

ضربه‌ای که بعید بود از عهده رویدادهایی مثل جنگ حتی بر بیاید. اما آخوندی توانست!

جدای از این مبحث؛ ادعاهای آخوندی مبنی بر اینکه عدم عضویت در FATF منجبر به فساد می‌شود و یا بهره‌وری در ایران صفر است! هم حرف‌های درستی نیستند.

اگر بهره‌وری در ایران صفر بود و هزینه تولید کالا و خدمات عقلانی نبود؛ ‌ اینهمه پیشرفت‌های بزرگ اقتصادی، رشد شهرنشینی، کاهش نرخ بیکاری و کاهش اثر تحریم‌ها رخ نمی‌داد. ضمن اینکه در ایران شاهد پیشرفت بهره‌وری هستیم که مثلا تحریم بنزین بی‌اثر می‌شود و یا بیش از ۹۵ درصد نیاز دارویی کشور از داخل تأمین شده است.

FATF نیز یک معاهده است که معادل آن، معاهدات و قوانین کشورمان خودمان وجود دارد. فلذا هواداران توافق به هر قیمتی و آنها که معتقدند مشکلات اقتصادی را باید با مذاکره حل کرد نه با توجه به ظرفیت‌های داخلی! نمی‌توانند ادعا کنند که اگر FATF نداشته باشیم؛ پس هیچ نداریم.

آخوندی طی ماه‌های اخیر، در مقالاتی، دولت را به عدم نظارت همچنان بر قیمت‌ها تشویق کرده است. [۲]

کارشناسان معتقدند علت اصلی گرانی‌های موجود در کشور که به هیچ وجه از قوانین تورمی یا شرایط تحریم پیروی نمی‌کنند؛ ‌ ناشی از عدم نظارت دولت بر قیمت‌هاست. [۳]

***

جهانگیری: زمینه‌ساز حرکت اربعین "دولت" است!

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی در اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفته است:

«مراسم راهپیمایی اربعین حسینی مراسمی استثنائی در بین همه کشورهای دنیاست؛ چرا که در این مراسم جمعیتی میلیونی از یک کشور در مدتی کوتاه و محدود به کشوری دیگر می‌روند؛ ممکن است گفته شود سالانه چند میلیون ایرانی به کشورهای مختلف و مقاصد گردشگری گوناگون سفر می‌کنند، اما اینکه در یک دوره۱۰  یا ۲۰ روزه چند میلیون ایرانی از مرزهای زمینی به کشور همسایه سفر می‌کنند و باز می‌گردند اتفاقی استثنائی است و به این معناست که دولت زمینه‌ساز چنین حرکتی بوده است»!

به گزارش ایسنا، او همچنین می‌افزاید: دولت باید به گونه‌ای نشان دهد که همواره در کنار مردم حضور داشته و این حضور به ویژه در سال‌هایی که مقداری وضعیت امنیتی عراق نگران کننده بود و داعش تا جاهایی جلو آمده بود احساس می‌شد؛ بالاخره مردمی که در آن ایام جهت حضور در مراسم اربعین به عراق می‌رفتند دغدغه امنیت داشتند و باید مطمئن می‌شدند که دولت در این مرحله نیز در کنار آنهاست. [۴]

*ما قضاوت درباره این اظهارات جهانگیری را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

پر واضح آنکه اگر میهمانوازی برادران عراقی، مجاهدت‌های سردار سلیمانی و امثال شهید حججی و شهید نصیری در عراق و حبّ و مودت ایرانیان به ساحت مقدس سالار شهیدان(ع) نبود؛ هرگز شاهد چنین تجمع عظیمی نبودیم.

البته از باب کنایه باید به آقای جهانگیری یادآوری کرد که تنها یکی از تجربیات دولت محترم در باب برنامه‌های مرتبط با مردم، ماجرای شرم‌آور سبد کالا و صف‌های دریافت بود!

گفتنیست، رئیس‌جمهور روحانی هم زمانی اظهار کرده بود که فعالیت‌های موشکی کشور با دستور او انجام شده است.

***

برهنگان سدّ لفور را در ملأ عام شلّاق نزنید!

فردی به نام علی آذین که گفته شده دارای تخصص پزشکی اجتماعی است به تازگی در اظهاراتی پیرامون آزار جنسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفته است: آزار جنسی، لزوماً نشأت‌گرفته از عنصر جنسی نیست. عموماً آزار جنسی به خاطر خشونت است. این‌طور نیست که آزارگر به خاطر پاسخ‌ دادن به امیال جنسی خود دست به چنین کاری بزند، بلکه این اقدام به خاطر نداشتن توانایی افراد یک جامعه برای کنترل خشم‌های درونی است.

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین در ادامه ادعای خود تصریح می‌کند: اگرچه آزار جنسی پدیده‌ای شایع در دنیاست، اما برخی فاکتورها سبب می‌شود این بحران در برخی کشورها بیشتر شود. پذیرش فرهنگی خشونت یکی از این فاکتورهاست. این روزها دیده می‌شود که در برخی از کتب داستانی کودکان تصاویر متنوعی از صحنه‌های اعدام وجود دارد. آیا محتوای اعدام برای یک کودک مناسب است؟ یا اینکه ما می‌بینیم هنوز حکم‌های شلاق و اعدام در ملاء عام در کشور ما انجام می‌شود. مردم هم به تماشای آن می‌روند...چنین رویکردی قطعاً میزان پذیرش خشونت در جامعه را هموار می‌کند. این فاکتور در کنار نحوه جامعه‌پذیر شدن و طرحواره‌های ذهنی سبب تقویت خشونت در نهاد افراد می‌شود. [۵]

*اگرچه در مقولات اجتماعی عاملی برای اثبات دقیق وجود ندارد اما بر خلاف نظر این فرد؛ عمده مجرمان جنسی در اعترافات خود به انگیزه‌های جنسی اشاره می‌کنند نه انگیزه‌های ناشی از خشم!

در حالت معقول نیز صورت‌های بروز خشم می‌تواند متفاوت باشد و تنها می‌توان احتمال داد در یکی از این صورت‌ها، این بروز به مسائل جنسی راه پیدا کند.

اظهارات مذکور همچنین در حالی است که جامعه‌شناسان و سیاسیون اصلاح‌طلب چند سال است که اصرار دارند جامعه ایرانی یک جامعه خشن و بی‌اخلاق است.

مقوله‌ای که البته نه تنها تاکنون هیچ دلیل و سند متقنی بر آن ارائه نشده بلکه اتفاقا دلایل زیادی بر ردّ آن وجود دارد.

کنایه همیشگی چپ‌ها به مقولاتی مثل قصاص و یا مجازات در ملأ عام نیز چیز تازه‌ای نیست و پس از حاکمیت انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته همواره شاهد چنین سخنانی بوده‌ایم.

حقوقدانان و فلاسفه آشنا با اسلام بارها و بارها مفصلا بیان کرده‌اند که در صورت تحقق شروط علنی بودن برای مجازات یک مجرم؛ این کار برای تأدیب عمومی و هشدار است که انجام می‌شود و اتفاقا از بین برنده زمینه‌های جرم و بروز خشم است نه موجد آن.

اظهارات و مخالفت‌های یاد شده در حالی منتشر می‌شود که چند روز قبل اعلام شد برای زنان و مردانی که در جریان پرونده سد لفور اقدام به برهنگی کرده بودند؛ مجازات شلّاق علنی در نظ گرفته شده است. [۶]

***

1_ plus.irna.ir/news/83479501/

2_ mshrgh.ir/967886

3_ mshrgh.ir/996410

4_ https://www.isna.ir/news/98070906732/

5_ https://etemadonline.com/content/346340

6_ https://etemadonline.com/content/344776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سید IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    هرچه بی سوادتر و ناآگاه تر، اصلاح طلب تر و تهوع آورتر! معادله صفرمجهولی شگفت آوری است!!!!!
    • ساعد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      96 2
      به این آخوندی بی سواد انگلیس رفته باید گفت وقتی مصدر کار بودی اگه قانون و شفافیت در مورد شما حاکم بود باید برای ثروت هزار میلیاردی ات جواب میدادی ... نه اینکه الان مدعی بشی ..!
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      70 9
      دولت روحانی زمینه‌ساز ولنگاریست دولت لیاقت اظهارنظر در مورد راهپیمایی اربعین را ندارد
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      26 13
      چرا در ملا عام هنجار شکنی میکنن! مگه سد باباتون بود که توش لخت شدین و عکس گرفتین؟ بنظرم اعدام کمه تون.......
    • منصور IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      1 16
      عزیزم من گرایشات اصلاح طلبانه دارم پیک اداره پست هستم تا حالا تمام تلاشم این بوده که حق کسی رو ضایع نکنم که فک کنم تا حدودی موفق بودم حق نداری اینجوری توهین کنی البته اگه بازم توهین نمیکنی
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      22 11
      حتما در ملا عام مجازات کنید مردم ببینند بیشتر پرهیز می کنند.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      12 11
      قطعا هیچ آدم سالم و غیرخشنی نمی تونه دار زدن یا شلاق خوردن یه آدم رو هر چند مجرم ببینه
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
      4 6
      وقتی بر جام را خدا آورد. حتما هم اربعین را روحانی آورده.
  • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    94 8
    این دولت تا حالا هیچ غلطی نکرده حالا سیل انقلابی اربعین رو دستاورد دولت میداند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چقدر پرو و گستاخ
    • ط الف IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      12 7
      درسته روشون زیاده میخان اربعین رو به نام خودشون تموم کنن زهی خیال باطل البته مردم باید اینارو بشناسن ورای بهشون ندن
  • احمد IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    74 3
    تو اگر لیاقت داشتی تو همون وزارتی که بودی یه غلطی میکردی حالا دیگه خفه شو
  • احمد IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    63 6
    در جواب آخوندی نوشتم که دارد برای دشمن در خاک ایران صحبت میکند
  • ابواحمد NL ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    76 8
    جهانگیری : ...دولت زمینه‌ساز چنین حرکتی بوده است...{قهقهه حضار} اینها از منگی حکم 5 ساله فریدونه! هست تا حکم برادر ایشون هم دربیاد اون وقت از سکرات اون حکم، ثمرات قیام مختار و برکات صلح حدیبیه رو هم به پای دولت بنفش می نویسه!
    • سهراب IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      21 2
      باریکلا دمت گرم
    • رضا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      18 6
      ابو احمدخوشگل نوشتی.آفرین
  • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    65 1
    عباس اخوندی از جمهوری اسلامی میلیادرها به جیب زد همین افراد هستند که وضع ومعیشت مردم به این روز افتاده.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      30 0
      آخوندی باید به خاطر کوتاهی عمدی درزمان وزارت که منجر به چنین وضعیت تاسف باری در وضع مسکن شده محاکمه شود
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    21 1
    اگر قتل هم بخاطر لذت شخصی باشه میشه گفت قصاص نداره؟ملاک نیت نیست بلکه احکام روی عناوین بار شدند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    37 11
    اتفاقا توسط اعدام در ملاء عام، طغیان و سرکشی افراد جانی فروکش میکند.
  • Behrooz IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    33 8
    البته ك حاكميت قانون وجود ندارد و گرنه چطور ممكن است شخصي خودش يكي از مسببين وضع فلاكت بار كنوني باشد و هر از چند گاه در رسانه ها بخاطر وضع موجود مرثيه سرايي كند
  • رضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    2 39
    سلام مشرق عزیز دکتر آخوندی از معدود افراد صاحب فکر در دولت است نمیخوام بگم فکرش خوب هست یا بد ولی در اینکه بهره وری خصوصا در تولید پایین است بحثی نیست و این مربوط به حداقل 100 سال گذشته است و اینکه اقتصاد باید رقابتی باشد هم تردیدی نیست اگر روزی نفت تمام شود مجبور به رقابت خواهیم بود و رانت نفت نمیتواند دائمی باشد در مسکن هم باید از تکنولوژی پیشرفته باید استفاده کرد
    • مقداد حسینی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      15 0
      عجب تحلیل ابگوشتی .اولا آخوندی باید بخاطر عدم کارایی ووضربه به اقتصاد کشورروتنزیل ورکود بازار مسکن ونساختن مسکن وحتی کارشکنی در وضعیت مسکن مهر محاکمه شود وتمام حقوقی که در این شش سال گرفته به بیت المال برگرداند چون هیچ کارایی نداشته بنظر من اخوندی خائن به این نظام است لطفا تطهیرش نکن که اگر بدریای هفت گانه هم بشوریش اخوندی پاک بشو نیست.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      13 0
      اقای محترم،ایشون سالها صاحب منصب بوده،باید جوابگو باشد نه منتقد مصاحبه نظر، والسلام
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    27 1
    عادت خانه سالمندان کابینه=به نام خود زدن زحمات دیگران است.اربعین رو هم به نام زدند.ولی کیه که باور کنه !جهانگیری میگفت اختیار عوض کردن منشی خودش رو هم نداره .
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    30 2
    اقای متخصص پزشکی اجتماعی عزیز ! دقیقا در کدوم قرن زندگی میکنید ؟؟! الان هر بچه یک ساله ای هم موبایل دستشه وبه راحتی هر صحنه شنیع و خشنی رو نه یکبار بلکه دهها بار در طی روز میتونه ببینه! همه رو ول کردی ،چسبیدی به صحنه ای که بزرگسالان نادری هم ،در طی زندگی خود، ان هم به ندرت شاهدش هستند!
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      8 0
      خوب بود این متخصص درباره صدماتی که آمریکا و داعش و رژیم صهیونیستی به زنان و کودکان زده اند مقاله ای در اماکن بین المللی میخواندند .
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    8 6
    سازماندهی حرکت اربعین بدست ملت‌‌‌.درباره. مجرمین قانون داریم .وقوه قضاییه عادل .قانون هرچی بگه.
  • احمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    29 3
    دولت با سامانه سماح ودریاقت 22 هزارتومان از هرزائر خیلی خوب زمینه سازی کرد!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    28 7
    زمینه ساز حرکت عظیم اربعین مردمند.همه می دانند.درباره مجرمین کشور قانون دارد وقوه قضاییه عادل.هرچی قانون حکم کند.درست است.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    30 2
    خب استاد بفرمایید که در آمریکا که شلاق و اعدام ملاء عام نیست چرا خشونت زیاد است؟ میشه به جای ترجمه کتب و مقاله های خارجیان، کمی هم پژوهش داخلی انجام بدهید. با نظرهای شما، مملکت میشه تگزاس.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    16 1
    وقتی شهرداری تهران بحث بودجه اربعین و هزنیه های آنرا را مطرح و عمله های بی اعتقاد آنان مثل صبا آذر پیک تریپ اجتهاد می گیرد وآنرا حرام اعلام می کند ،دقیقا این بی غیرتی دست اندر کاران اجرایی اربعین است که باید مشخصا با آنان قطع ارتباط کنند و هرگونه کمکی را از سوی این بی اعتقادها رد کنند ،متاسفانه با وجود توهینآشکار شهرداری تهران ،افرادی که در امور اجرای اربعین هستند ،به این توهین ها پاسخی نمی دهند ،باید دست شهرداری را کوتاه کرد تا توهین نکند
  • مهدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    9 4
    خیلی عجیبه که رسانه شما بخاطر سیاسی کاری جلوی حقایق عینی هم موضع میگیره. افزایش خشونت (فیزیکی، کلامی، جنسی، اجتماعی و..) در جامعه طی سالیان اخیر کاملاً واضحه. انکار یک حقیقت کمکی به حل مشکل نمیکنه. قطعاً مشکلات اقتصادی مقصر اصلی در افزایش خشونت هاست.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    30 0
    برام سواله چرا قوه قضائیه کاری به اخوندی که مسکن رو به آرزوی خیلیا تبدیل کرد نداره؟!!!!
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      4 6
      دقیقا .این خواسته ماست که وزیر مستعفی بی عرضه کی مورد بازخواست قرار میگیرد قانون باید نسبت به مسئولان بالادستی بیشترین سختگیری و بازخواست را داشته باشد .
    • امیر IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      5 4
      دوره محمود جونتون کی مسبب افزایش چند صد درصدی قیمت مسکن بود؟؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    12 1
    دولت لیبرالها اگه بتونه طوری اربعین رو میزنه که حتی از لغت نامه ها هم حذف بشه حالا میگه دستاورد ماست! بهتره بگی در و دکانه برامون!
  • ميراحمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    7 0
    اگه اين آقا به خاطر قصور يا تقصير در زمان مديريت، اموالش از دستش گرفته مي شد و به كساني كه به خاطر گراني بي خانمان شدند و حتي الآن رهن و اجاره هم نميتونن پرداخت كنن داده مي شد و به كارگري اجباري در خانه سازي مشغولش مي كردن هيچوقت طلبكار انقلاب نمي شد. تا كي اين چاق هاي سير بايد به مستضعفين بخندند؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    57 0
    چشم نخوری اسحاق با اون دلار خاک بر سری ت
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    20 1
    جهانگیری" دولت زمینه‌ساز چنین حرکتی بوده است" یاد خدمات وحشتناک دولت در اربعین پارسال افتادم که باجه های تحویل ارزش مثل قرون وسطی بود. یعن سنگ پای قزوین پیش روی جهانگیری باید لنگ بندازه
  • DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    7 1
    جهانگیری , زمینه‌ساز حرکت اربعین "دولت کلید " است. زیرا مردمی که از دست ندانم کاریها و تبعیض ها و ظلم و جور ...دولت جانشان به لب رسیده و صدایشان به گوش دولتی ها نمیرسد , شکایت خود را روزهای مذهبی خصوصا اربعین فریاد میزنند.به امید اربعین هایی بدون اسلاح! طلبچی ها.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    9 1
    دقت کردید کسانی که از فساد دفاع میکنن ادعای اصلاح طلبی دارن؟ برید ببینید... هر چی دفاع از فساد توی این سی و اندی سن دیدم از جانب اصلاح طلبان بوده... در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    9 1
    زمینه ساز این حرکت شور و شعور حسینی و امام حسین (ع) است نه شما کنسرتی های غرب زده و الا شهراداری زمان آقای قالیباف از شماها زمینه سازتر بوده است حتما فردا میگید زمینه طلوع و غروب خورشید هم ما با برجام فراهم کردیم « مردم یادتان هست کِره نبود .... »
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    12 3
    مجرمان را طبق قانون شلاق نزنند مدال بدنند چطوره ؟؟؟!!!شماها مگر قانونید تعیین تکلیف میکنید.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    11 1
    دولت آقای روحانی و دوستان، از آنجا که کارنامه خاصی ندارد مجبور است چیزهای خوب را به نام خودش سند بزند
  • روشن IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    11 1
    شماها زمینه ساز سازش اید که نقطه مقابل اربعین است!
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    4 1
    برهنگان سدّ لفور را در ملأ عام شلّاق نزنید!// ملأ عام را در مقابل برهنگان سدّ لفور شلّاق بزنید! علی برکت الله
  • ابراهیم IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    3 0
    با وجود مدیران بی لیاقتی مثل شما بهروزی به چنین روزی افتاده است
  • SE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    8 12
    اتفاقا، اجرای حکم‌های شلاق و اعدام مفسدین در ملاء عام در امر پیشگیری از اشاعه فساد بسیار موثر است خصوصا مفسدین اقتصادی که مسئولیت هم داشته‌اند
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    6 1
    مفسدین را در ملاعام بچرخونید و اموالشون به مردم بر گردونید
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    1 2
    بزودی ادیان ابراهیمی متلاشی میشن .
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    11 1
    اتفاقا برعکس ادعای اقای اذین روانشناسان اجتماعی معتقدند که در یادگیری جانشینی، اگر دیگران شاهد باشند که فرد متخلف به سزای عملش می رسد دیگر به سراغ ان عمل نمی روند اما اگر ببینند کاری باهاش ندارند انها هم همان جرم را تکرار خواهند کرد. (نظریه یادگیری اجتماعی بندورا)
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق جان کسی که تو ساختار بوده و تو این ساختار کار کرده بهتر میدونه تو این ساختار چه خبره و دقیقتا میتونه ایرادات این ساختار را ببینه پس لطفا همه چی را با عینک خودتون که اکثرا سیاسی هستش نبین ضمنا همه میدونن ساختار ما کاملا فاسد و پوسیده هستش همه حتی بچه ای که الان پوشکش کردن!!!!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    2 0
    دولت از پیاده روی اربعین کاسبی می کند دریافت مبالغی برای هلال احمر و بیمه در عوض هلال احمر چه خدمتی انجام میدهد
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    2 0
    دولت ؟!!! راهپیمایی اربعین ؟ خداوکیلی چه رویی دارین شماها
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    3 0
    این دولت جیب مردم را نزند اربعین پیشکش
  • سید رضا IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    5 2
    اگر بی بند و باری جنسی در ملا عام انجام شود ، اشکالی ندارد ! اما اگر حدود الهی بر مجرمین اجرا شود ؛ اشاعه خشونت است ! عجبا !!!
  • مقداد IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    1 2
    اینا وقاحت رو از حد گذروندن اگه امام حسین علیه السلام میومد همینا راه رو بهش میبستن پست فطرتا
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    با سلام. فقط عشق حسینی زمینه ساز این فرهنگ عظیم شده و البته حمایت رهبری و نیروهای مسلح و انقلابی و ارزشی. دولت هم اگر مختصر کاری کرده تحت فشار و... بوده انشالله که کرده و قلبی هم کرده والله اعلم.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 2
    ۱۶:۰۸ آدم سالم جرم و فسادی مرتکب نمیشه که شلاق بخوره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس