کد خبر 997651
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
پوتین کنوانسیون حقوقی دریای خزر را امضا کرد

کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر در پارلمان روسیه مورد تائید و تصویب نهایی نمایندگان پارلمان قرار گرفت و پس از آن از سوی رئیس جمهور این کشور برای اجرا امضا شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان روسیه سرانجام کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را که تابستان سال گذشته، بالاخره بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال کار مشترک، در نشست سران پنج کشور ساحلی خزر به امضاء روسای جمهور کشورهای ساحلی رسیده بود، مورد تائید و تصویب نهایی قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

گفته شده این کنوانسیون حقوقی حدود یک هفته پیش در مجلس سفلای پارلمان نیز به تصویب رسیده بود و پس از آن با تصویب در مجلس علیا این کنوانسیون برای امضای نهایی به رئیس جمهور ارجاع داده شد و ولادیمر پوتین نیز این سند حقوقی را برای اجرا امضا کرد.

با امضای کنوانسیون حقوقی دریای خزر از سوی پوتین که پس از تائید نهایی در مجالس سفلی و علیای روسیه صورت گرفته است، این سند حقوقی به منزله یک قانون درباره دریای خزر برای مسکو قابل اجرا خواهد بود.

این سند حقوقی پیش از این در مردادماه امسال از سوی «ولادیمر پوتین»، رئیس جمهور روسیه ثبت و برای تصویب به «ویچسلاو والودین»، رئیس دومای دولتی روسیه ارسال شده بود.

در این سند، وضعیت حمل و نقل دریایی، نحوه استفاده جمعی کشورهای ساحلی از آب‌های دریای خزر، مکانیسم تعیین مرزهای دریایی و مناطق ماهیگیری، تقسیم بندی بستر دریای خزر و منابع طبیعی آن و شرایط انتقال کابل‌ها و خطوط لوله ای در بستر این دریا تعیین شده است.

کنوانسیون مربوط به وضعیت حقوقی دریای خزر در تاریخ ۱۲ آگوست سال ۲۰۱۸ (۲۱ مرداد ماه سال گذشته) در پنجمین نشست روسای جمهوری کشورهای روسیه، ایران، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان به عنوان کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر آکتائو جمهوری قزاقستان، به امضاء رسید و پس از آن این سند به طور جداگانه در هرکدام از کشورهای ساحلی برای تصویب نهایی به مجالس قانون گذاری و پارلمان‌ها ارجاع داده شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 2
    خزر رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس