کد خبر 997362
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
آغاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

سخنگوی تیم ثبات و همگرایی گفت: ما اعلام نتایج انتخابات را وظیفه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌دانیم.

به گزارش مشرق، «فریدون خزون» سخنگوی تیم ثبات و همگرایی به رهبری «عبدالله عبدالله» درباره اظهارات عبدالله مبنی بر اعلام پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: ما در سراسر افغانستان در روند انتخابات ناظر داشتیم و آن را با دقت نظارت کردیم. بر اساس آماری که از سوی ناظران ما رسیده، بالاترین میزان رای در شعب مربوط به عبدالله عبدالله است.

بیشتر بخوانید:

شکست پرده فریب اروپا/ ایران با برداشتن قدم‌ها به دنبال چه هدفی است؟

وی افزود: ما اعلام نتایج انتخابات را وظیفه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌دانیم. عبدالله گفت که ما بیشترین میزان رای را از آن خود کردیم و ما پیروز انتخابات هستیم و منتظر اعلام رسمی کمیسیون مستقل انتخابات هستیم.

سخنگوی عبدالله با اشاره به اینکه وی اعلام نکرده که رییس‌جمهور بعدی افغانستان است، ادامه داد: این وظیفه کمیسیون مستقل انتخابات است که نتیجه را اعلام کند اما آمارها نشان می‌دهد که تیم ثبات و همگرایی بیشترین آرا را کسب کرده است.

خزون خاطرنشان کرد: ما به تخلفات گسترده‌ای در انتخابات از سوی تیم رقیب اصلی یعنی دولت ساز (اشرف غنی) دست یافتیم که تمامی اسناد آن نیز وجود دارد که کمیسیون شکایات نیز باید به آن رسیدگی کند.

وی همچنین تاکید کرد: ما هیچگونه تقلبی در انتخابات انجام ندادیم چراکه نیازی به آن نداشتیم چراکه مردم و سیاسیون و احزاب تاثیرگذار از تیم ثبات و همگرایی حمایت کردند. اما تیم رقیب تقلب کرد و در روزهای اخیر اقدام به پر کردن برگه‌های رای به نفع خود کرد که تمامی این اسناد در دست ماست و آن را به کمیسیون شکایات انتقال دادیم.

خزون همچنین گفت: سایر نامزدهای انتخاباتی مانند رحمت‌الله نبیل و حکمتیار و احمد ولی مسعود هم از تقلب‌های گسترده اشرف غنی در انتخابات به کمیسیون مربوطه شکایت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مردم افغانستان با حضور خود پای صندوق‌های رای نشان دادند که مخالف هرگونه تقلب بوده و خواستار انتخاباتی شفاف و آزاد هستند. ما می‌توانستیم روز گذشته هم اعلام کنیم که بیشترین آرا را بدست آوردیم اما منتظر می‌مانیم تا کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه نهایی را اعلام کند.

سخنگوی تیم عبدالله در پایان تاکید کرد: ما به نظر کمیسیون انتخابات افغانستان احترام می‌گذاریم و از آن می‌خوهیم تا از آرای مردم صیانت کند.

عبدالله عبدالله امروز در یک نشست خبری گفت: در وضعیت موجود، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم نمی‌رود و تیم ثبات و همگرایی حکومت آینده را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس