حقوق نجومی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد قطع شود از گزارش‌هایی خبر داد که مدیران شرکت‌های دولتی حقوق‌های ۶۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

به گزارش مشرق، محسن بیگلری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد قطع شود، در شرایط فعلی، بودجه کشور توان پرداخت این حقوق‌ها با حجم بالا را ندارد.

بیشتر بخوانید:

اعلام وصول سؤال ملی از وزیر نیرو درباره حقوق‌های نجومی

متهمان فساد و سوءمدیریت سنگ‌ کارگران را به سینه می‌زنند!

وی افزود: با وجود قانون مصوب مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد در دستگاه‌های دولتی، اما همچنان شاهد پرداخت حقوق‌های بالا به افراد هستیم که این رویه‌ باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی باعث شده تا برخی به سودهای کلان دست یابند، اظهار داشت: این در شرایطی است که عموم مردم در تأمین مایحتاج اولیه زندگی‌شان مانده‌اند.

بیگلری، از ارسال گزارش‌هایی به مجلس خبر داد که براساس آن برخی مدیران شرکت‌های زیر مجموعه دولت، نظیر شرکت‌های آب و برق و نیز بعضی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، و نیز شرکت ملی نفت و یا "شستا"، حقوق‌های ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند که وزیر اقتصاد باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید پرداخت‌ حقوق‌ها را ساماندهی کند؛ این وضعیت قابل تحمل نیست که در یک سازمان و یا اداره یک نفر حقوق ناچیزی بگیرد که حتی نتواند مخارج اولیه زندگی‌اش را تأمین کند، اما از سوی دیگر، فردی با ساعت کاری کمتری حقوق نجومی دریافت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    1 0
    مشکل گیرنده نیست مشکل اونیکه این راه رو باز گذاشته و ناظر هست که باید دارشون بزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس