کد خبر 996711
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
فلسطین

مرکز پژوهشی اسرای فلسطین اعلام کرد، در ۱۹ سال اخیر ۱۱۹ هزار فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند که در بین آنها ۲۰۷۰ زن و ۱۶۴۹۰ کودک وجود داشته‌اند.

به گزارش مشرق، مرکز پژوهشی اسرای فلسطین به مناسبت نوزدهمین سالروز انتفاضه «الاقصی» (۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰) گزارشی درباره تعداد بازداشت‌شدگان و اسرای فلسطینی از آن زمان تا کنون ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت ۵۱ فلسطینی در کرانه باختری +فیلم

چرا سعودی‌ها اعضای حماس در عربستان را بازداشت کردند

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، این مرکز اعلام کرد، از آن زمان تا کنون ۱۱۹ هزار نفر بازداشت شده‌اند که در بین آنها ۲۰۷۰  زن، ۱۶۴۹۰ کودک و ۶۸ نماینده مجلس قانونگذاری دیده می‌شوند و دادگاه‌های رژیم صهیونیتستی بیش از ۲۹۸۲۱ دستور بازداشت موقت (بازداشت بدون محاکمه) صادر کرده‌اند.

«ریاض الاشقر» سخنگوی این مرکز اعلام کرد: در آغاز انتفاضه الاقصی فقط ۳۰۰ اسیر در زندان‌های (رژیم) اشغالگر بودند اما تعداد این اسرا در نتیجه سیاست‌ بازداشت کورکورانه مقامات (رژیم) اشغالگر علیه فلسطینی‌ها بویژه در کرانه باختری بسیار بالا رفت تا اینکه در سال ۲۰۰۴ به ۱۲ هزار اسیر زن و مرد رسید و سپس کم کم بیشتر رسید تا در زمان فعلی که ۵۷۰۰  اسیر از جمله ۴۰ اسیر زن، ۲۲۰ کودک و هفت نمایند شورای قانونگذاری رسیده است.

الاشقر تأکید کرد، زنان از بازداشت‌ها مستثنی نبوده‌اند و از سپتامبر ۲۰۰۰، ۲۰۷۰ زن بازداشت شده‌اند که در بین آنها دختران کم سن و سال، بیماران، سالمندان، دانشجویان و همسران شهدا و اسرا نیز وجود دارند.

بر اساس این گزارش، در طی انتقاضه الاقصی، چهار اسیر زن ، نوزادان خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی و در شرایطی سخت به دنیا آورده‌اند؛ در زمان زایمان به به هیچ یک از نزدیکان آنها اجازه داده نشده در کنار این زنان باشند.

انتفاضه الاقصی در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ آغاز شد و تا پنجم فوریه ۲۰۰۵ به طول انجامید. جرقه این انتفاضه که با ورود «آریل شارون» رهبر حزب لیکود و وزیر دفاع وقت دولت «ایهود باراک» به مسجد الاقصی به همراه سه هزار نیروی امنیتی و حرمت‌شکنی این مکان مقدس زده شد سرانجام موجب شهادت ۴۴۱۲ فلسطینی و مجروحیت ۴۸۳۲۲ تن شد.

در جریان انتفاضه ۱۰۶۹ صهیونیست نیز کشته و ۴۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند. همچنین ۵۰ تانک مرکاوا و چندین جیپ نظامی و خودروی زرهی صهیونیست‌ها منهدم شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس