image-20190928153004-3.jpeg

این اولین بار نیست که مرعشی به مردم ایران توهین می کند. وی در سال 94 و پس از شکست لیست امید در برخی از شهرها، مردم شهرستان ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

عبدی:ضعف برجام این بود که فقط هسته ای را پوشش می داد!

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«یکی از نقاط ضعف برجام که خود را نشان داد این بود که فقط مساله هسته‌ای را محور خود می‌دانست و سایر مسائل را مغفول گذاشته بود. طرفین برجام گمان می‌کردند که مراحل بعدی برجام در ترتیبات منطقه‌ای خواهد بود و مساله هسته‌ای گام اول است ولی مرحله بعدی هیچگاه در دستور کار قرار نگرفت».

عبدی در ادامه نوشت:«بدون توافقات منطقه‌ای بعید است که برجام یا قوی‌تر از آن بتواند دوام پیدا کند؛ حتی اگر ایالات متحده به آن بازگردد».

اصلاح طلبان دقیقا اظهارات ترامپ را تکرار می کنند. همان شخصی که او را دیوانه و مزاحم می نامیدند. ترامپ بارها گفته است که ضعف برجام این است که ناقص است و مسائل دیگر از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران را پوشش نمی دهد.

حال سوال این است که اگر درباره توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران مذاکره شود، تحریم ها لغو می شود؟ پاسخ منفی است. هدف اصلی غرب خالی کردن دست ایران از فاکتورهای قدرت ساز با وعده لغو تحریم هاست. در حقیقت لغو تحریم ها صرفا وعده ای نسیه است که از توافقی به توافقی دیگر جابجا می شود.

متاسفانه منافع ملی برای اصلاح طلبان به هیج عنوان اهمیت ندارد. کدام کشور حاضر است که در توان دفاعی و قدرت منطقه ای خود معامله کند؟! آیا غیر از این است که اگر موشکی و قدرت منطقه ای را بدهیم، به لقمه راحت الحلقومی برای آمریکا و متحدانش تبدیل خواهیم شد.

ارگان دولت:قهقهه زدن،جزیی از دیپلماسی است!

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «خشمگینان از خنده های روحانی» نوشت:«در فضای مجازی هم برخی ایرادگیران دائمی از دولت، به صف شدند و از خنده رئیس جمهوری فریاد وااسفا سر دادند...مگر رئیس جمهوری به نیویورک رفته تا چهره عبوس و عصبی از ایران به نمایش بگذارد؟ اتفاقاً همین آرامش درونی و شوخی‌های رئیس جمهوری نشانه اعتمادبه نفس و شکست سیاست انزوای هیأت ایرانی در سازمان ملل است. روحانی که پیام صلح به سازمان ملل برد آیا باید با چهره غضبناک به نیویورک می‌رفت؟».

ارگان دولت در ادامه نوشت:«لبخند جزئی از دیپلماسی است».

برخلاف ادعای ارگان رسانه ای دولت، نوع حرکات صورت و در مجموع نوع حرکات بدن که به آن «زبان بدن» گفته می شود در روابط دیپلماتیک بسیار حائز اهمیت است. تا آنجا که سران کشورهایی از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، چین، ترکیه و...با وسواس خاصی خود را به رعایت آن ملزم می دانند.

در حقیقت نوع زبان بدن باید نمایانگر اقتدار باشد. این به هیچ عنوان به معنای عبوس بودن و خشمگین بودن نیست. فقط کافی است به «زبان بدن» امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در دیدار با روحانی در حاشیه اجلاس سازمان ملل توجه کنید.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب اعتماد در نقد رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی نوشته بود:«بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و سیاست واقع‌گرایانه ندارند و روابط بین‌الملل را به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل می‌دهند، در حالی که روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

مرعشی: ایرانی ها بی فرهنگ هستند،برای همین فساد می کنند!

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«در یک جامعه که بازارهای آن متعادل‌ باشد، عرضه و تقاضا در آن به تعادل رسیده باشد، قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که افزونه ایجاد نکند و دخل و خرج زندگی مدیران و کارکنان متعادل باشد، فساد به‌ندرت اتفاق می‌افتد. برخی کشورهای پیشرفته‌ای که آمار می‌دهند پاک‌ترین جامعه را دارند هنر نکرده‌اند بلکه سال‌ها زحمت کشیده‌اند تا اقتصادشان را به تعادل برسانند، حالا هم زندگی‌های متعادلی دارند و حقوقشان کفایت زندگی‌شان را می‌کند، علاوه بر آن می‌توانند با آن حقوق پس‌انداز هم بکنند پس طبیعی است که در آن کشورها فساد کم بوده یا ریشه‌کن شده باشد. اما در جامعه‌ای که هیچ‌چیز آن سر جای خودش نیست، قطعا فساد تشدید می‌شود».

مرعشی در ادامه گفت:«بخش دیگری از فساد ریشه در فرهنگ دارد. اگر معیار فساد را رعایت قوانین بگیریم، خود فرهنگ قانون‌پذیری یا قانون‌گریزی هم زمینه‌ساز فساد است...من سفری به ژاپن داشتم و روی سیستم‌های مدیریت‌های محلی ژاپن مطالعه می‌کردم. من از هیئت ژاپنی پرسیدم که اگر کسی در ژاپن ساختمانی را خلاف قانون بسازد، شما با او چه می‌کنید؟ آنان برای پاسخ به من به مشاوران حقوقی مراجعه کردند و فردای آن روز به من گفتند اصلا در قوانین ژاپن پیش‌بینی نشده که اگر کسی این کار را کرد با او چه کنیم، چراکه تاکنون در تاریخ ژاپن یک مورد هم گزارش نشده است که ساختمانی بر خلاف پروانه آن ساخته شود. حالا این وضع را با ایران مقایسه کنید که در آن اگر کسی موفق شود شهرداری را دور بزند و ساختمانی را بی‌پروانه بسازد،  تا آخر عمر به این کار خودش افتخار می‌کند».

این عضو حزب کارگزاران در ادامه گفت:«هر چه قوانین سختگیرانه باشد و بخواهد با دستور کشور را اداره کنند، بی‌شک فساد ایجاد می‌شود».

مرعشی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید اقدام علیه فساد را اکنون باید چطور و از کجا آغاز کرد؟ پیشنهادتان دراین‌باره چیست؟» گفت:«هیچ اقدام انقلابی‌ای نمی‌شود انجام داد».

این اولین بار نیست که مرعشی به مردم ایران توهین می کند. وی در سال 94 و پس از شکست لیست امید در برخی از شهرها، مردم شهرستان ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید.

مرعشی همچنین پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متأثر نشود یک ایرانی با شرف نیست»! وی همچنین چندی پیش گفته بود:«مردم باید منت حسن روحانی را بکشند»!

لازم به ذکر است که مرعشی در سال 88 گفته بود:«ما دزد هستیم ولی عرضه ندارند ما را بگیرند»!

گویا اقدامات تحسین برانگیز دستگاه قضا در مبارزه با فساد و برخورد با مفسدان دانه درشت، اصلاح طلبان را ناراحت کرده است. طیف اصلاح طلب در موضوع مفاسد اقتصادی و حقوق های نجومی همواره حامی مفسدان و نجومی بگیران بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    3 28
    دقیقا همینطوره.زنده باد مرعشی
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
      10 0
      فهمیدی چی گفتی ؟!
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    18 0
    یادم هست وقتی پدرم از یکی از مسئولین شهری درباره مجوز ساخت زمین سوال کردند او پاسخ داد شما بسازید بعد بیایید ماده 100 و بابت خلاف جریمه بدهید و سند بگیرید مجوز نمیخواهد از بس مسئولین با فرهنگی داریم
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    11 1
    ای تف تو شرف نداشته هر چی اصلاح طلبه
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    فکر می‌کنید اقدام علیه فساد را اکنون باید چطور و از کجا آغاز کرد؟ پیشنهادتان دراین‌باره چیست؟
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    1 5
    اتفاقاً همین آرامش درونی و شوخی‌های رئیس جمهوری نشانه اعتمادبه نفس و شکست سیاست انزوای هیأت ایرانی در سازمان ملل است
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    6 0
    خائن های بد پیله خیلی خدا نابود کنه
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    9 0
    ضعف اصلاح طلبان هم این است که چیزی به اسم شرف و وطن دوستی ندارند
    • حیدر صالح IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
      0 0
      امثال این عبدی اگر نماز بخوانند به نیت قرب الی استکبار میخوانند "آمریکا الاکبر" وقس علی هذا
  • جهان سوم IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    1 4
    من کاری به مرعشی ندارم اما انصافا ایرانیان بی فرهنگن. از نحوه رانندگی گرفته تا مدیریت آب و بحران و فرهنگ محاوره و برخورد کارمندان و هزار چیز دیگه. حقیقت تلخه
    • FR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
      0 0
      اي ربطي به فر و هنگ نداره ! اگر مسيول بي كفايت و بي لياقت و بي سواد بگه ايرانيان آبگوشت بزباش فقط بلدند و مسئوليت بزرگ داشته باشه بايد چه كار كرد ظلم و فساد از دوران ليبرالها ازاد شد اخرين انبار دختر وزير فاسد هم كه پيدا شد !
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    2 1
    در این که بی فرهنگ هستیم شکی نیست ولی شماها باید مردم تربیت می کردید که نکردید
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    5 0
    جناب مرعشی با این حرف، اول داری به خودت و هم پیاله هات فحش میدی
  • ناشناس IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    6 0
    آقای مرعشی شما هم یک ایرانی هستید دلیل نمیشود که به ملتی توهین کنید و این بی فرهنگی و نداشتن عرق ملی شما را می رساند
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    9 0
    ایرانی ها بی فرهنگی رو از مسئولینشان یاد گرفت اند
  • کسی US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    4 0
    اینها ایرانی نیستند که فساد میکنند. اینها جمعی ایرانی نمای اجنبی پرست یعنی حکومت اجنبی جمهوری اسلامی هستند که ایران و ایرانی را بگروگان گرفته اند و فساد میکنند.
  • SE ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    3 1
    ترامپ های ایرانی را باید به دار آویخت
  • DE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    4 0
    این اولین بار نیست که مرعشی به مردم ایران توهین می کند. وی در سال 94 و پس از شکست لیست امید در برخی از شهرها، مردم شهرستان ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید.// منافقین در اولین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی با تبلیغات دجالی و پوپولیسی خود دایم میگفتن خلق قهرمان ایران به نامزدهای مجاهدین رای بدهید وقتی افتضاح و شکستشان مشخص شد باتهمت به نظام -تقلب- را مطرح و با توهین به ملت ٬ملت را توده ناآگاه نامیدند.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    4 0
    بعد از چهل سال تعلیم و تربیت اسلامی این است وضع خیابان و مدرس و ورزشگاه های ما...
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    3 3
    ایرانی ها با فرهنگند .این افساد طلبان هستند که با بی فرهنگی شون فساد می کنند.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    2 1
    بی فرهنگ کارگزاران و اسلاف شما است نه ملت فهیم ایران
  • عربی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    2 1
    مرعشی آدم مزخرفی است
  • یکی از هشتاد میلیون IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    5 0
    آقای حسین مرعشی چقدر حرف ناحق و ناروایی زده در مورد ما مردم شریف ایران. من به عنوان یکی از هشتاد میلیون این ادعای کذب آقای مرعشی را در مورد خودمان محکوم میکنم. اتفاقاً ما مردم ایران اصلاً قانون گریز نبوده و خیلی مردمان با فرهنگ با تربیت، باادب، کلاس بالا و قانون مداری هستیم و لزوم تابعیت از قانون را نه از سر زور و اجبار بلکه از سر شعور و فرهنگ بالایمان بخوبی درک میکنیم! تا کور شود هر آنکس که نتواند دید :)
  • فرهنگ IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    دعوا نکنید بی فرهنگی نیز یک فرهنگ است ما نه بی فرهنگ داریم نه فرهنگ بالا و پایین
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 1
    مرعشی بی فرهنگ خودتی...
  • ايراني و مغرور به ايراني بودن FR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    من به عنوان يك ايراني كه بيش از ١٦٧ كشور جهان را تا به حال ديده ام از مرعشي بي وجدان و بي فرهنگ ميخواهم مه هر چه سريع تر از ايرانيان ايران زمين عذر خواهي كند ! كافر همه را به كيش خود پندارد ! هر چه زودتر از مملكت بيفرهنگان بيرون رو جيره خوار انگليس !
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    0 0
    بهرحال مردم به مسئولین نگاه میکنند
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    0 0
    وقتی تو اینجوری تیتر بزنی بقیه هم فکر می کنند باید توهین کنند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    0 0
    خودمان را گول نزنیم معنی فرهنگ یعنی عمل به تمام آنچه را که قرآن و پیامبران ما را به انجام آنها سفارش کرده اند انصافا آیا ما به آنها عمل می کنیم؟ پس میزان با فرهنگ بودن ما را خودتان قضاوت بکنید....
  • حسن IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    1 0
    مگر در بی فرهنگی ایرانیان شکی هست؟
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    1 0
    موافقم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس