کد خبر 995857
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
دیدار همزمان روحانی، ماکرون و جانسون

چرا چنین شد؟ چون روزی که دستپاچه بودند و هیجان "توافق به هر قیمت" را داشتند، تذکر های ناصحانه اهل فن، ویژه رهبر حکیم انقلاب را نمی شنیدند:

به گزارش مشرق،  محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

می دانید همه این ملاقات ها و مذاکرات آمیخته با توهین و طلبکاری حریف برای چیست؟گرفتن اعتبار (قرض) 15 میلیارد دلاری از اروپا، بدون امکان فروش نفت!

مشروط بر این که رضایت دولت آمریکا را جلب شود و او که بزرگِ شر خر هاست، باج دیگری غیر از امتیازهای برجامی می خواهد.

چرا چنین شد؟ چون روزی که دستپاچه بودند و هیجان "توافق به هر قیمت" را داشتند، تذکر های ناصحانه اهل فن، ویژه رهبر حکیم انقلاب را نمی شنیدند:

"به طرف مقابل اعتماد نکنید. به لبخند او فریب نخورید، به وعده‌ی نقد که می دهد ــ وعده‌ی نقد، نه عمل نقد ــ اعتماد نکنید، وقتی خرش از پل گذشت، برمی گردد و به ریش شما می خندد! اینقدر اینها وقیحند". (۱۳۹۴/۰۱/۲۰)

همه امتیازات را ظرف دو ماه واگذار کردند و دست شان که خالی شد، چهار سال بعد را با گردن کج ،دنبال طلب یازدگانه خود در برجام دویده اند. متاسفانه ظریف اخیرا حتی گفت فعلا آن یازده تعهدات را نمی خواهیم، خواست ما این است که فقط بتوانیم نفت بفروشیم(!)

حالا از آن هم تنازل کرده اند و سر اعتبار (وام) 15 میلیارد دلاری اروپا چانه می زنند و آنها نیز همین طعمه سر قلاب را گرو نگه داشته اند تا روحانی به تعهدات جدید هسته ای به علاوه واگذاری توانمندی موشکی و قدرت منطقه ای هم تن بدهد.

البته خواب دشمن تعبیر نخواهد شد. اما می دانید تلخی ماجرا چیست؟ پارسال همین دولت در کمتر از دو ماه، 18 میلیارد دلار را بر باد داد و در حلقوم رانت خوارانی ریخت که بعضا ارزها را با واسطه از کشور به دوبی و استانبول و اربیل منتقل می کردند!

مدیریتی این چنین، قصور و تقصیر هایش را با هزینه کردن از اندوخته عزت و اقتدار ملی جبران می کند. متاسفانه به دشمن بدعهد هم که می رسد، به جای اعتراض کردن، سرزنش و طلبکاری می شنود.

با این همه، لبخند نا به جایش هم به راه است. دشمنان باید هم بخندند اما دولتمرد ما چرا؟ آیا این مصداق داستان "خر برفت و خر برفت و خر برفت"، نیست؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    14 15
    چرا خود خودشه ؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    22 4
    باید به مردم بخندی آن دنیا همدیگر را خواهیم دید
  • ایمان IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    11 26
    از چی اینقدر خوشحاله ؟ یعنی گپ زدن با سه تا قلدر اروپایی اینقدر مزه میده ؟ مگه همین سه تا کشور خائن دیروز برعلیه ما بیانیه ندادن؟
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    7 3
    جانسون میگه خودت سر شوخی و باز کردی !!! ماکرون میگه اگه ده تا بیانیه دیگه هم صادر کنیم اینها بی کله تر از این حرفها هستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس