کد خبر 995682
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
تقلای انتخاباتی نتانیاهو و طناب پوسیده وعده‌های دروغین

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه ضمن حمایت از اتهامات کشورهای اروپایی علیه ایران از کشورهای دنیا خواست با سیاست‌های آمریکا همراه شوند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام ویدئویی از بیانیه سه کشور اروپایی علیه ایران حمایت کرد و از همه کشورها خواست با سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران همراه شوند. 

بیشتر بخوانید:

۵ دلیلی که حمله به آرامکو به جنگ با ایران منجر نمی‌شود

چگونه شانس نتانیاهو برای نخست وزیری بیشتر شد؟

 سه کشور اروپایی انگلیس،‌ فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای شامگاه دوشنبه همراستا با ریاض و واشنگتن ایران را به نقش داشتن در حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی متهم کردند.

در این بیانیه ادعا شده است:« واضح است که ایران مسئول حمله به تأسیسات نفت سعودی است».

این سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود عنوان کردند: «این حملات ضرورت دیپلماسی برای کاهش تنش‌ها با تعامل تمامی طرف‌ها را نشان می‌دهد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «بریتانیا، فرانسه و آلمان گفته‌اند ایران مسئول حمله اخیر به عربستان سعودی است. اجازه دهید از طرف اسرائیل خیلی ساده بگویم: ایران این کار را از اول تا آخر انجام داده است.»

نتانیاهو در ادامه گفت: «اسرائیل می‌داند چطور از خودش در برابر این نوع ستیزه‌جویی‌ها محافظت کند و ما از همه اعضای جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به تلاش‌های رئیس‌جمهور ترامپ برای افزایش فشار علیه ایران بپیوندند. این تنها روش برای متوقف کردن ستیزه‌جویی ایران است.»

روز شنبه۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس