کد خبر 995602
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
دعا می‌کنیم حذف کلمه «شهید» از معابر عمدی نباشد/مطالبه پول از خانواده شهدا برای احیای تابلوها

مدیران فعلی شهری معتقدند که پروژه شهید زدایی در دوران گذشته صورت گرفته است در حالی که رئیس سابق شورای شهر این موضوع را رد کرد و گفت اگر سندی دارند، ارائه کنند.

به گزارش مشرق،  چند هفته‌ای است که موضوع حذف کلمه شهید از روی تابلوی برخی معابر شهر تهران مطرح شده و اظهارنظرهای متفاوتی در این خصوص اعلام شده است. مدیریت فعلی تاکید دارد این اتفاق در گذشته رخ داده  در حالی که  آنها پیمانکار خاطی را عزل کرده اند.

ببینید:

برخی از اعضای شورای شهر تهران چندین بار اعلام کرده اند  که این اقدام در سال 91 و در زمان محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران رخ داده است اما اقبال شاکری عضو شورای چهارم شهرداری تهران گفت: برای نامگذاری معابر باید ابتدا تصمیمات در کمیسیون نامگذاری اخذ و در صحن علنی مطرح و به رأی گذاشته شود و حتی برخی افراد خارج از شهرداری هم در این باره نظر می‌دادند. شورای شهر، نظر شهرداری و شهردار ناحیه را هم اخذ و در مجموع همه افراد در جریان موضوع قرار داشتند.

چرا مدیریت فعلی به دنبال بهانه است؟

وی با اشاره به حذف کلمه شهید از برخی معابر تهران گفت: در صورتی که قصور پیمانکار بوده باید مشخص شود و  قاطعانه اطلاع داده و عذرخواهی کنند. چرا مدیریت جدید به دنبال بهانه است؟ بگویند مطلع نبودیم و یا اینکه با مقصر برخورد کرده‌ایم، مدام در حال انداختن تقصیر بر گردن گذشتگان هستند.

اقبال شاکری گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم گزارش‌های مردمی و گزارش‌های شورایاری‌ها که در آن زمان هم بسیار فعال بودند و مانند شورایاری‌های فعلی بدون یال و کوپال نبودند هر هفته برای ما ارسال می‌شد و ما چیزی ندیدیم مبنی بر اینکه کلمه شهید از روی معابر حذف شده باشد.

حذف نام شهدا در دوره قبل نبوده است

وی به بازدیدهای عمومی که هر هفته اعضای شورای قبل شهر تهران از پایتخت داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: هر هفته از خانواده‌های شهدا هم بازدید می‌کردیم و در طول این مدت یک مورد هم اعلام نشد چنین اتفاقی رخ داده است.

مدیریت فعلی به دنبال فرافکنی است

شاکری با تأکید بر این موضوع که مدیریت فعلی شهرداری به دنبال فرافکنی است،‌گفت: مانند شاگرد تنبلی هستند که به جای درس خواندن مشق دیگران را خط می‌زنند.

وی اضافه کرد: با فرافکنی و آدرس غلط دادن نمی‌توان مردم را منحرف کرد، اتفاقی است که رخ داده و باید پاسخگو باشند.

شاکری با تأکید بر این موضوع که زنده نگه داشتن یاد شهدا در اولویت کار ما در دوره قبل بوده است، گفت: ما کار بسیار کوچکی انجام داده‌ایم و نام شهدا را بر معابر نصب کرده‌ایم و باید قدردان خون شهدا باشیم .

وی با بیان اینکه در قرارداد پیمانکار تمام موارد دیده شده است، گفت: واقعاً موضوعاتی که مطرح می‌کنند قابل قبول نیست و بیشتر به حاشیه پرداخته‌اند.

پیمانکار 7 سال بر سرکار بوده است؟!/چرا با پیمانکار خاطی قرارداد بسته اند

شاکری با بیان اینکه اعلام کرده‌اند پیمانکار خاطی را عزل کرده‌ایم، گفت: خودشان می‌گویند این اتفاق در سال 91 رخ داده است و حالا بعد از 7 سال را پیمانکار خاطی را عزل می‌کنند یعنی پیمانکار 7 سال روی کار بوده است؟ و اگر این پیمانکار خاطی است چرا قراردادش را تمدید کرده‌اند همه این موضوعات تعجب‌برانگیز است و تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

دستور عزل پیمانکار که کار را در سال 91 انجام داده بود تازه صادر شد!

بر اساس این گزارش، بعد از حواشی ایجاد شده در خصوص حذف کلمه شهید از روی تابلوها حناچی دستور عزل پیمانکار خاطی را داد و رئیس مرکز ارتباطات شهرداری با انتشار ابلاغیه‌ای این خبر را تأیید کرد و در بخشی از ابلاغیه آمده است به منظور حفظ و اعتلای جایگاه والای شهدای گرامی به موجب این بخشنامه مؤکداً تأیید می‌شود نظارت دقیق بر رفع اشکالات احتمالی تابلوهای نصب شده در تمامی اماکن، معابر و فضاهای شهری که مزین به نام شهدای عزیز است صورت پذیرفته و تمهیدات و تدابیر لازم در این خصوص به کار گرفته شود و همچنین پیمانکار خاطی پس از شناسایی و وصول گزارشات لازم و اثبات تخلف معزول گردند.

با وجود اختصار نویسی پیمانکار خاطی عزل شد!

تاکنون دلایل متعددی از سوی مدیران فعلی شهری در خصوص حذف نام شهدا مطرح شده است. ابتدا شهرداری اعلام کرد این کار مربوط به گذشتگان بوده و بعد شهردار تهران اعلام کرد برای اختصارنویسی روی تابلوها این اقدامات صورت گرفته و در نهایت دوباره در جلسه علنی شورای شهر، حق‌شناس این موضوع را بر گردن قالیباف و چمران انداخت.

البته پیروز حناچی شهردار تهران اعلام کرد: اگر کسی موردی دیده به سامانه 137 اعلام کند و همچنین به رفقا توصیه کرد در سیره امامان و پیامبران آمده است که وقتی فردی مراجعه می‌کرد و به گناه اقرار می‌کرد حضرت رسول (ص) نشنیده می‌گرفتند و به فرد می‌گفت برو.

اما دوباره حق‌شناس در جلسه علنی شورای شهر تهران اعلام کرد: حذف نام شهدا در سال 91 رخ داده و نه به آقای چمران و نه به آقای قالیباف این موضوعات نمی‌چسبد.

چمران: مگر می توانند پیمانکاری که قرارداد دارد را عزل کنند

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران به این حرف حق‌شناس واکنش نشان داد  گفت: چرا مدیریت شهری به دنبال حل مشکلات نیست، یکبار می‌گویند پیمانکار عزل می‌شود، مگر شما می‌توانید پیمانکار را عزل کنید، پیمانکاری که قرارداد دارد را نمی‌توانید عزل کنید و تمام جزئیات در قرارداد پیمانکار آمده است.

نمی دانم چرا مدیریت فعلی مدام چک و چانه می زند

وی با تأکید بر این موضوع که باید مدیریت شهری ایرادات را اصلاح کند، گفت: من نمی‌دانم چرا چک و چانه می‌زنند. بهتر بود به جای این موضوعات به دنبال اصلاح بودند.

در دوران ما این اتفاقات رخ نداده است

چمران اضافه کرد: در دوران ما این اتفاقات رخ نداده است و همچنین موضوع نامگذاری معابر به نام شهدا در اولویت مدیریت شهری بود. ما در تمام بزرگراه‌ها و معابر نام شهدا را قرار داده‌ایم و این موضوع عیان است و مردم آن را می‌بینند و دیگر نیاز به طرح موضوعات حاشیه‌ای نیست.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: مردم وقتی حذف نام شهید را دیدند خواستار بازگشت این کلمه شدند و خوشبختانه مردم ما آگاه هستند اگر در گذشته این اتفاق می‌افتاد حتماً مردم اعلام می‌کردند اما چیزی به ما مطرح نشده بود و دوباره تأکید می‌کنم که با سند و مدرک اعلام کنند که این اتفاقات در چه مقطعی رخ داده است و همچنین دوباره توصیه می‌کنم که بهتر است مدیریت شهری به دنبال حذف ایرادات باشد.

حذف کلمه شهید از خیابان مقابل شهرداری

البته عده‌ای خودجوش اقدام به نصب دوباره کلمه شهید بر روی معابر تهران کردند و حتی از روی تابلوی برخی از خیابان‌های مجاور شهرداری هم کلمه شهید حذف شده و مدیران شهری که هر روز از آن نقطه تردد می‌کنند متوجه این امر نشده بودند.

مدیران قبلی شهرداری تهران تاکید دارند که کلمه شهید در دوران آنها حذف نشده و مدیریت فعلی به دنبال فرافکنی است.

پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران در این باره گفت: موضوعات شهری روشن است، تیمی که فعلاً در دولت، شورا و شهرداری قرار دارد استاد فرافکنی هستند و مدام مشکلات را بر گردن دولت، شهرداری و شورای قبل می‌اندازد.

برای مردم احترام قائل شویم

وی  گفت: برای مردم احترام قائل شویم چرا که آنها صاحب عقل و اندیشه هستند،‌ مسائل را می‌بینند و خروجی اقدامات دوره قبل کاملاً مشخص است.

مدیران فعلی مدام بی سند حرف می زنند

سروری با تأکید بر این موضوع که اگر این اتفاقات در سال 91 رخ داده است بهتر است که اسناد و مدارک ارائه کنند، گفت: مدیران فعلی مدام بی‌سند حرف زده و اتهام می‌زنند. آیا به آقای چمران که برادر شهید چمران است مخالفت با نام شهدا می‌خورد یا با آقای قالیباف که برادر شهید و فرمانده لشکر است.

وی گفت: در شورای قبل دوستان اصلاح‌طلب مدام می‌گفتند چرا اینقدر بر روی معابر اسم شهدا رامی‌گذارید از اسامی دیگر هم استفاده کنید حال در این دوره بی‌سند می گویند که حذف نام شهید مربوط به دوره قبل بوده است.

وی گفت: اگر می‌گویند این اتفاق 7 سال پیش رخ داده است برون‌داد را مردم می‌بینند، در دوره قبل بسیاری از خیابان‌ها و معابر به نام شهدا مزین شده است چرا که شهدا زینت‌بخش این کشور هستند.

به گفته سروری، عملکرد مدیران فعلی نشان می‌دهد که آنها بی‌پشتوانه صحبت می‌کنند و دوستان یاد گرفتند که بدون سند حرف بزنند بالاخره مردم می‌بینند چه اتفاقی در شهر رخ داده است و اقدامات صورت گرفته گویای عملکرد آقایان است.

برخی از اعضای شورای شهر واکنش‌های متعددی به حذف نام شهدا نشان دادند و حتی رئیس شورای شهر گفت: موضع ما، موضع شهرداری تهران است اما دوباره محسن هاشمی در حکمی علی اعطا سخنگوی شورا را به عنوان رئیس کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا انتخاب کرد و در حکم وی آمده است؛ متأسفانه اخباری مبنی بر حذف واژه مقدس شهید از معابر شهر تهران در رسانه و شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، مردم حق دارند اطلاعات دقیقی درباره ابعاد مختلف موضوع و صحت و سقم آن دریافت کنند.

بر این اساس و بنا به پیشنهاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا به جنابعالی که از خانواده شهدا هستیم مأموریت می‌دهیم این موضوع را پیگیری و ظرف یک ماه گزارش دهید.

بر اساس این گزارش، مدیران جدید شهری تأکید دارند که این اتفاق در دوران گذشته رخ داده است با وجود اینکه حناچی در ابتدا گفت در دوره جدید نه تابلویی حذف و نه نصب کرده‌ایم و این تابلوها مربوط به 5 سال قبل بوده است، سپس اعلام کرد به لحاظ فنی اختصار نویسی در تابلوها شده  چرا که راننده در سرعت بالا باید سریع تصمیم بگیرد و سپس اعلام شد که شهردار دستور عزل پیمانکار خاطی را صادر کرده است.  اما جالب است که برخی می‌گویند این اتفاق برای 5 سال پیش است، برخی از مدیران می‌گویند برای 7 سال قبل است اما تاکنون اسنادی مبنی بر اینکه این اتفاق در چه مقطعی رخ داده از سوی مدیریت شهری منتشر نشده است و امروز حناچی گفت که  ۴۰۰ نفر در آلبانی و تعدادی بیشتر از همین در تل‌آویو اقدام به خبرسازی در این زمینه می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرهاد IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    1 0
    اگه به اذن الله الان شهدازنده شوند وبه دنیا برگردن چه جوابی داریم به این عزیزان بدهیم اگر بگویند این همه دزدی واختلاس اقایون چه خواهند گفت ایا رو دارید درچشم شهدا نگاه کنید
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    1 0
    پاسکاری میکنن تا ملت رو گیج کنن نامردها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس