همایش افق نو

باوجود تهدیدات علیه سخنرانان آمریکایی همایش ضدصهیونیستی افق نو در بیروت، دبیر برگزاری این رویداد در مراسم افتتاحیه آن اعلام کرد، اندیشمندان آمریکایی از طریق ویدئو کنفرانس در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

به گزارش مشرق، هفتمین همایش ضدصهیونیستی «افق نو» روز سه‌شنبه با مشارکت بیش از ۴۰ اندیشمند و صاحب‌نظر ضد صهیونیست و ضد نژادپرستی از اقصی‌نقاط جهان، در «بیروت» پایتخت لبنان آغاز به کار کرد.

ببینید:

عکس/ پخش زنده شبکه افق از مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی

این همایش در حالی افتتاح شد که تعدادی از سخنرانان آمریکایی دعوت شده، در پی تهدید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مانند «اف‌بی‌آی» (اداره فدرال تحقیقات آمریکا) قادر به حضور در آن نبودند.

«نادر طالب‌زاده» دبیر همایش در این باره گفت: «امروز اینجا در مرز فلسطین ایستاده‌ام و بسیار خوشحالم. ما بسیار خوشحالیم که افرادی از سراسر جهان در این همایش شرکت کرده‌اند و آن‌هایی که توسط اف‌بی‌آی مورد تهدید قرار گرفته‌اند از طریق اسکایپ به ما ملحق می‌شوند. جنگ ارتباطات (جنگ نرم) بسیار قدرتمند است».

طالب‌زاده در مراسم افتتاحیه این همایش در حضور خبرنگاران گفت: «این اولین کنفرانس [افق نو] در لبنان است و باطن اصلی آن صهیونیسم‌ستیزی است. تمام کسانی که از غرب شرکت می‌کنند، به‌خاطر مقاله‌ها و کتاب‌های نقد هم صهیونیسم هم اسرائیل و هم غرب معروف هستند».

«الکساندر دوگین» اندیشمند روسی که در این همایش شرکت کرده و از سخنرانان مراسم افتتاحیه بود گفت: «لبنان بهترین مکان برای برگزاری همایشی ضدرژیم  نامشروع اسرائیل است. اسرائیل و آمریکا بهتر از همه حرکت بیداری جهانی را علیه سلطه‌طلبی خودشان فهمیدند. ان‌ها در عرصه نظامی شکست خوردند و در عرصه اندیشه هم چیزی برای عرضه ندارند».

«جیکوب کوهن» نویسنده یهودی ضدصهیونیستی و از سخنرانان این همایش بیان داشت: «این برنامه و اینجا تنها جایی است که ما آزادانه دیدگاه‌هایمان درباره نگاه غرب به تروریسم دولتی اسرائیل و نفوذ آن‌ها در آمریکا برای پیش‌برد اهدافشان بیان می‌کنیم».

همایش افق نو و نادر طالب‌زاده به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و آنچه تلاش برای استخدام مهمانان و سخنرانان به‌عنوان جاسوس اعلام شد، توسط دولت آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

نادر طالب‌زاده دبیر همایش افق نو (سمت راست) و الکساندر دوگین اندیشمند و سخنران روسی (سمت چپ)

حضور چهره‌های سرشناس ضدصهیونیسم در همایش افق نو (از سمت راست پپه اسکوبار، جیکوب کوهن، لئونید ساوین)

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    8 0
    خدا توفیقشون بده . / در این دنیای هرج و مرج که کمتر انسان آزاده و اندیشمند پیدا میشود . حضور این افراد امیدوارکننده است . / نادر طالب زاده اعجوبه ایست قابل ستایش /

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس