کد خبر 994925
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
الکساندریا اوکاسیو کورتز

جوانترین نماینده دموکرات کنگره ضمن انتقاد از ناتوانی حزب خود در استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که قانون‌شکنی ترامپ در حال حاضر مسئله نیست بلکه امتناع دموکرات‌ها برای استیضاح وی یک فساد ملی است.

به گزارش مشرق، «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» جوان‌ترین نماینده کنگره از حزب دموکرات روز گذشته (شنبه) در یک پیام توییتری ضمن انتقاد از ناکامی و ناتوانی حزب خود در آغاز فرایند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فشار آورد تا اجازه پیشبرد فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را بدهد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ترامپ به فعال شدن روند استیضاحش

سایه استیضاح بر سر ترامپ

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل»، وی در این پیام توییتری نوشت: «در این نقطه از زمان، فساد ملی بزرگتر، قانون‌شکنی رئیس‌جمهور نیست بلکه امتناع حزب دموکرات از استیضاح وی است».

در جدیدترین جنجال‌ها برای استیضاح ترامپ، دموکرات‌ها به شدت از اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در وادار کردن رئیس‌جمهور اوکراین به تحقیق درباره پسر «جو بایدن» نامزد پیشرو دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انتقاد کرده اند.

اخیراً گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه، ترامپ از قدرت خود بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال فشار به رئیس‌جمهور اوکراین استفاده کرده و او را وادار کرده تا درباره پسر بایدن که مدیریت یک شرکت اوکراینی را در دوران معاونت ریاست‌جمهوری پدرش برعهده داشته است، تحقیقاتی را صورت دهد.

بایدن بعد از افشای این فساد ترامپ در یک کمپین انتخاباتی در آیووا گفت که این اقدام ترامپ، سوء استفاده از قدرت بوده است زیرا اوکراین به کمک آمریکا نیاز داشته و ترامپ سعی کرده از قدرت خود از این مسئله برای وادار کردن اوکراین به تحقیق درباره بایدن سوء استفاده کند.

از طرف دیگر، ترامپ مدعی شده است که بایدن با تهدید به قطع کمک‌ آمریکا به اوکراین، دولت این کشور را وادار به ترک تحقیقات در اینباره کرده است.

اتهاماتی که ترامپ اخیراً علیه بایدن مطرح کرده است، انگیزه نمایندگان دموکرات برای اغاز فرایند استیضاح ترامپ را افزایش داده است.

«بتو اورورک» از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز  در اینباره گفت: «کنگره منتظر چیست؟ احمقانه است. اگر الان اقدامی انجام ندهیم، شاهد پایان دموکراسی آمریکا خواهیم بود».

با اینحال بایدن با موضعی محتاطانه روز گذشته گفت که بسته به نتایج تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا، احتمال استیضاح ترامپ وجود دارد.

روز ۱۹ شهریور ماه، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با دستورالعملی که برای تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا مورد نیاز است موافقت کرد که این اقدام مهمترین گامی به شمار می‌آید که دموکرات‌ها تا کنون در زمینه استیضاح ترامپ اتخاذ کرده‌اند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 0
    قانون‌گذار آمریکایی: استیضاح نشدن ترامپ، فساد ملی است// چی میگی عمو انتخاب ترامپ یک فساد ملی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس