کد خبر 994840
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

در رابطه با راز موفقیت در کنکور ، همچون دیگر موارد فرهنگی، آموزشی، تجاری، اقتصادی و ... می تواند به صدها راز جهت دستیابی به موفقیت اشاره کرد. ولی در این مقاله سعی داریم چکیدۀ مفید و موثری از رازهای موفقیت در کنکور را که حداقل در یک کتاب می توان توصیف کرد، به شما عزیزان اهداء کنیم. چکیده ای منحصر بفردی  که در این مورد خاص، حساسیت دانش آموزان را که معمولاً دچار حساسیت های تنش زا و حتی سرگرم کننده و افزایش جذابیت در کنار استرس و فشارهای عصبی می رساند، به حداقل رساند.

مقدمه ای بر رازهای موفقیت در کنکور

رازهای موفقیت در کنکور از نگاه برخی از دوستان، کارشناسان و یا اساتید دانشگاه  چیست؟ با اینکه عده ای از کارشناسان با اظهار نظرهایی چون "100% تضمین برای موفقیت بر کنکور "، " با ما هم قدم شوید تا به رتبه های تک رقمی برسید" و ... با اینکه سعی می کنند به دانش آموزان کمک کنند تا در کنکور به نتایج مطلوبی برسند، ولی به نظر می رسد اولویت های اصلی را فراموش کرده اند.

"تنها راز موفقیت در کنکور، عشق است"

بنابراین مهم ترین گام، همان گام اولیه است که "عشق" نام دارد؛ با اینکه همیشه در راه رسید به عشق دشواری هایی وجود دارد. سعی ما بر این است که راز موفقیت در کنکور را به شما نشان دهیم تا شما با عشق و علاقه مسیر را طی کنید و به مقصد برسید.

چالش راز موفقیت در کنکور

رازهای موفقیت در کنکور را به چه چالشی می توان تشبیه کرد؟ موفقیت در کنکور دانشگاه های دولتی، آزاد و ... بی شباهت به کوهنوردی با قصد فتح قله نمی باشد. اگر موفقیت در کنکور را به فتح قله، انتخاب مسیر و روش مطالعه، مانند انتخاب مناسب ترین مسیر جهت فتح قله، آمادگی جهت ورود به مسیر پیش رو را به انتخاب مسیر کوهنوردی و عبور با کم ترین دردسر توسط به همراه داشتن تجهیزات کوهنوردی تشبیه کنیم، خیلی از مسائل روشن شده و در واقع می تواند یک الگوی مناسب باشد.

در کشور ما، ایران، قبولی در کنکور دانشگاه در حال تبدیل شدن به یک آرزو می شود. ولی باید این نوید را به شما داد که شما با رعایت برخی موارد که به آنها خواهیم پرداخت، می توانید با یک برنامه ریزی هدفمند، رازهای موفقیت در کنکور را بشناسید، که نه پیچیده است و نه گنگ و مبهم که شما را سردرگم خواهد کرد.

البته فراموش نکنید که نقش برنامه ریزی برای کنکور بسیار می تواند در روشن شدن این رازها به شما کمک کند. جالب است بدانید اطلاعاتی که در ادامه می آید حاصل تجربیات چندین نفر از حرفه ای ترین رتبه های برتر کنکور و برنامه ریز های کنکور می باشد که در حال حاضر برای صدها نفر از دانش آموزان فعالیت برنامه ریزی و مشاوره را انجام می دهند.

 

سه راز موفقیت در کنکور تجربی برای قبولی در پزشکی

رازهای موفقیت در کنکور برای قبولی در رشتۀ پزشکی برای بسیاری از دانش آموزان رشتۀ تجربی، یک رویاست. ولی نگران نباشید ما اینجا هستیم تا لقمه را جویده در اختیار شما قرار دهیم. چرا باید به دنبال مسیری برویم که دیگران قبلاً آن را تجربه کرده و به موفقیت نیز رسیده اند.

رمزهای موفقیت در رشته های مختلف دانشگاهی

همیشه این را در ذهن خود حک کنید: مسیری را که می خواهید طی کنید قبلاْ توسط ده هزار نفر طی شده است.

کدام یک به مقصد رسیده اند؟ و چرا؟ فکر کنید کسانی که به موفقیت در کنکور رشته پزشکی رسیده اند چه کار کرده اند؟ فراموش نکنید که آنها نیز مانند ما در این وضعیت قرار داشتند ولی دست به چه اقداماتی زده اند که به موفقیت رسیده اند؟

·        از زمان برداشتن گام نخست باید بدانید که به دنبال چه هدفی هستید:

رازهای موفقیت در کنکور برای قبولی در رشتۀ پزشکی، از زبان رتبه های برتر به همین سادگی است. معمولا مشاور کنکور میگوید که به درون خود مراجعه کنید. در اولین گام،  بسیار و  بسیار مهم است که ابتدا خودتان را آزمایش کنید. تا به حال همچنین کاری کرده اید؟ با توجه با شخصیت، مهارت، علاقه، خصوصیات خود و از همه مهم تر عشق به رشته ای که دارید، باید بدانید به دنبال چه هدفی هستید.

·        به خود القاء کنید که توانایی رسیدن به هدف خود را دارید:

راز دوم از رازهای موفقیت در کنکور برای رشتۀ پزشکی همین است که تحت منفی ترین، ناامیدکننده ترین و .... فراموش نکنید که توانایی رسیدن به این هدف را دارید. هیچ شک یا دودلی به خود راه ندهید چرا که گام اول را محکم برداشته اید، یعنی می دانید به دنبال چه هدفی هستید و به معنای واقعی کلمه عشق خود نسبت به رشتۀ پزشکی را در وجود خود احساس کرده اید. بنابراین از آسمان سنگ هم ببارد شما توانایی گذشتن از مسیر و رسیدن به رازهای موفقیت در کنکور در رشتۀ پزشکی را دارید.

این مرحله ای است که خیلی ها در آن وارد باتلاق می شوند. امید خود را از دست می دهند ولی شما اگر مجهز به عشق به رشتۀ پزشکی هستید هیچ جای نگرانی برای شما وجود ندارد.

·        برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی داشته باشید:

اگر دو راز اول  از راز های موفقیت در کنکور در رشتۀ پزشکی را دانسته و مطمئن هستید که شامل حال شما می شود، بدون داشتن سرسوزنی شک، برای خود برنامه ریزی کنید. برنامه های خود را روی کاغذ بیاورید. طبق گفتۀ برایان تریسی:" کسانی که برای رسیدن به اهداف خود، آنها و برنامۀ رسیدن به هدف خود را روی کاغذ می آورند 20% بیشتر از کسانی که اهداف و برنامه خود را روی کاغذ نیم آورند، موفق هستند".  

راز های موفقیت در کنکور در زمان کم

رازهای موفقیت در کنکور در زمان کم کدامند؟ با توجه به محدودیت زمانی که دارید،  می خواهیم به مهمترین رازهای موفقیت در کنکور آنها اشاره کنیم:

  1. برنامه ریزی زمانی
  2. هدفمند درس خواندن
  3. تلاش و پشتکار
  4. اراده
  5. شروع آهسته و پیوسته، ادامه و رسیدن به بیشترین زمان ممکن برای مطالعه و تست زنی در ۳ ماه آخر
  6. تکرار،تکرار،تکرار و ... در بازخوانی مطالب
  7. خلاصه نویسی
  8. انتخاب زمان و مکان مناسب برای مطالعه

موارد بالا مهم ترین رازهای موفقیت در کنکور در زمان کم است. ولی نگران این همه گزینه نباشید. گام اول در بین راز موفقیت در کنکور، اساسی ترین، حیاتی ترین، مهم ترین عنصر است که همان برنامه ریزی است.

برنامه ای منطقی و قابل اجرا برای خود روی کاغذ بنویسید و تمام تلاش خود را برای اجرای مو به موی برنامۀ خود به کار بگیرید.

 

قبولی قطعی در کنکور با مدیریت زمان و برنامه ریزی

شاید اینکه چگونه برنامه ریزی برای کنکور را انجام دهم، نیز جز نقاط مبهم برای شما باشد. باید ذکر کنیم هیچکس به اندازۀ خود شما، شما را نمی شناسد. بنابراین بر اساس توانایی ها، نقاط قوت و ضعف، زمان باقیمانده یک برنامه زمانی اصولی و تا حدی فشرده را برای خود روی کاغذ بیاورید و فراموش نکنید :

اگر به دنبال کشف راز موفقیت در کنکور هستید لازم است حتماً حداقل 3 ماه از زمان باقیمانده را فشرده برنامه ریزی کنید و بدانید که ارزش آن را دارد که بیشترین ساعت های شبانه روزی را به مطالعه و تست زنی اختصاص دهید.

 منبع:  دیجی کنکور

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس