کد خبر 994661
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
ظریف

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی، اقدام دولت ترامپ در خروج یکجانبه از برجام و سپس تلاش برای انعقاد توافقی جدید را «غیرقابل قبول» خواند.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با «مارگارت برنان» مجری شبکه خبری سی‌بی‌اس، خواسته دولت کنونی آمریکا برای دستیابی به یک توافق جدید با ایران را به برهم زدن ناموجه یک معامله منعقده تشبیه کرد و آن را «غیرقابل قبول» خواند.

بیشتر بخوانید:

آیا با دموکرات‌ها برجام از مرگ نجات پیدا می‌کند؟! +فیلم

ظریف در گفتگو با مجری شبکه سی بی اس گفت: «[فرض کنید] شما به من ساختمانی را می فروشید، اما یک سال بعد کسی که شرکت شما را به ارث برده، می آید و به من می گوید که به اندازه کافی پول پرداخت نکرده ام، و خواستار انعقاد توافقی بهتر برای خود و توافقی بدتر برای من می شود. به قول آقای ترامپ، در کجای تاریخ کسی با چنین چیزی موافقت کرده است؟»

گفتنی است به رغم محدودیتهای اعمالی دولت آمریکا بر تردد وزیر خارجه ایران در شهر نیویورک که با هدف جلوگیری از حضور ایشان در رسانه های آمریکایی و انجام مصاحبه صورت می گیرد، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در یک پیام توئیتری نوشت: «با آنکه ویزای ایشان اجازه حضور در استودیو را نمی داد، استودیو سیار [سی بی اس برای انجام مصاحبه] به محل اقامت هیأت ایرانی اعزام شد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    3 0
    همین فرضی که آقای ظریف می گوید دولت تدبیر با خریداران سکه از بانک مرکزی انجام داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس